Hamilton odpoledne nejrychlejší před Rosbergem a Vettelem, McLareny v Top10

Lewis Hamilton odpoledne Nica Rosberga překonal | foto: Daimler AG

MONZA - 2. TRÉNINK; Odpoledne Lewis Hamilton svému týmovému kolegovi vrátil porážku z 1. tréninku, když předvedl nejrychlejší kolo ze všech. Ferrari na Mercedes ztrácí 0,45 sekundy, těsně za ním jsou Red Bully.

Ve 14 hod odpoledne vyrazili na trať Wehrlein následovaný Gutiérrezem a Räikkönenem. Slunce svítilo a teploty stoupaly: vzduch 29 °C a trať 43 °C. Zástupci Monzy se dnes odpoledne dohodli s Ecclestoneem nové tříleté smlouvě, za jejíž podpis jim Imola hrozí soudy. Bernie k tomu řekl: "Kontrakt tady máme na tři roky, ale doufám, že tady budeme dalších 100 let!"

Alonso kvůli úniku hydrauliky museli mechanici vyměnit konektor mezi motorem a převodovkou, vše se obejde bez penalizací. Do svého vozu usedl konečně Hülkenberg, místo něhož ráno jezdil Alfonso Celis.

Vettel po pěti minutách zajel ostré kolo (1:24,456 a 348 km/h na rovince) na měkkých pneumatikách, Hamilton byl však s Mercedesem na stejné směsi o 7 desetin rychlejší (1:23,732 min a 344 km/h), Rosberg se po prvních pokusech zařadil na třetí příčku (1:24,569 min; 347 km/h) - krouží ale na středně-tvrdých pneumatikách.

Grosjean projíždí rovně šikanou a po provedených změnách před druhým tréninkem si stěžuje: "Zadní část mi připadá mnohem méně stabilní." Dle zákulisních informací Ferrari nyní jedná s Vettelem o nové dvouleté smlouvě. Uvnitř si všímají i toho, že se Kimi v posledních závodech zlepšil - Fin ale už platnou smlouvu na rok 2017 má.

Po 25 min se Ricciardo vytahuje druhým nejrychlejším časem (1:24,115 min a 345 km/h), oba s Hamiltonem předčí Vettel po rekordech v 2. a v 3. sektoru: 1:23,254 min (348 km/h). Má obuty super-měkké pneumatiky, na nichž by Ferrari mohlo být podobně jako v Belgii Mercedesu v kvalifikaci blíže, bude to ale stačit i v závodě?

Ten se pojede spíše na měkkých a středně-tvrdých směsích, které sedí vedoucímu týmu, jehož piloti po půl hodině reagují: Hamilton na super-měkkých pneumatikách 1:22,801 min a Rosberg 1:22,994 min, oba se posouvají před Ferrari. Lewis svému inženýrovi po zdařilém pokusu říká: "Nemyslím si, že tyto pneumatiky zvládnou další kolo."

Alonso v tu chvíli míří poprvé na okruh s opraveným vozem, v Parabolice je ale moc široký. Buttonovi zatím patří 12. příčka (1:25,364). McLaren tady mít na body kvůli nedostatečnému výkonu Hondy mít nejspíš nebude. Fernando se svým pokusem na měkkých pneumatikách (1:25,107) dostává na 11. místo.

Po 37. min náhle zastavil Wehrlein v Lesmo č. 1, komisaři proto využívají na 2 min virtuálního safety caru, Manor si příčinou není jistý. Button se těsně před tímto incidentem dostal na super-měkkých pneumatikách na 7. místo. Na špici jsme do této chvíle viděli několik zajímavých simulací kvalifikace.

V polovině tréninku zvládá Räikkönen na super-měkké směsi kolo za 1:23,427 min a je čtvrtý za Vettelem a oběma Mercedesy. Red Bullům se zatím tolik nedaří, Ricciardo je pátý (1:24,003 min a 345 km/h), díky té nejměkčí směsi zrychlil o půl sekundy.

Po 50 min hlásí další závadu Alonso, tentokrát se spojkou. Zastavil na konci boxové uličky a mechanici ho tlačí zpět do garáže, kde ji rychle opravili a Španěla za 5 min vyslali zpět na trať, poskočil na 7. příčku (1:24,259 min, 346 km/h na rovince).

Na poslední půl hodinu chystá McLaren jízdy s větším množstvím paliva. Pro závod v Monze si současné motory vystačí s 88 kg benzínu - další zajímavosti o tom, kolik energie např. rekuperují přes MGU-K a kolik přes MGU-H se můžete dozvědět v tomto včerejším technickém článku.

Toro Rosso zkoumá příčiny ztráty své rychlosti - na jeden vůz proto nasadilo nový aerodynamický balík, který debutoval v Německu, a druhý ponechal ve starší konfiguraci. Kvjat po změnách ale moc rozdílů nepozoruje, nové díly hodnotí slovy: "Připadá mi to stále jako stejné auto, stále je v Parabolice trochu nedotáčivé."

Verstappen (1:23,732 min a 343 km/h na rovince) se po hodině na super-měkkých pneumatikách posouvá před Ricciarda, což je stále téměř půl sekundy za Ferrari a sekundu za Mercedesem.

Button si během delších jízd po 12 kolech stěžuje na odcházející zadní pneumatiky. McLaren je vybízí, aby ve stintu na super-měkké směsi pokračoval. Wehrlein, jenž ji zkouší také, po 13 kolech hlásí: "Myslím, že zvládnu ještě tři další kola, pak ale zadní gumy odejdou."

Nad počínáním Péreze v první šikaně kroutí hlavou Grosjean: "Co to jako bylo od Péreze? Ten kluk vyjel z boxů a nenechal mi žádné místo." Vettel zvládá při následování Force Indie v Parabolice velký smyk.

V závěru vzhledem k přípravě týmů na závod již časy neklesaly, nejrychlejší kolo tak zůstalo Hamiltonovi, Rosberg za ním zaostal o 2 desetiny. Ferrari se jim odpoledne přiblížilo, Vettelovi ale na super-měkkých pneumatikách stále scházelo téměř půl sekundy.

Na pozici třetího nejrychlejšího týmu se dostal Red Bull, sedmým místem překvapil Alonso s McLarenem, jenž se prodral před Williamsy, Haas i Force Indii - tak ale bude zítra určitě konkurenceschopnější.

Maximální rychlosti: 1. Gutiérrez 355,8 km/h; 2. Massa 355,6 km/h; 3. Hülkenberg 353,4 km/h; 4. Wehrlein 352,9 km/h; 5. Pérez 351,7 km/h; 6. Bottas 351,2 km/h.

Přehled všech měřených kol: PDF.

GP Itálie (Autodromo Nazionale di Monza)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:22,801 / -
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:22,994 / +0,193
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:23,254 / +0,453
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:23,427 / +0,626
5. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:23,732 / +0,931
6. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:24,003 / +1,202
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:24,259 / +1,458
8. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:24,299 / +1,498
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:24,516 / +1,715
10. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:24,549 / +1,748
11. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:24,556 / +1,755
12. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:24,587 / +1,786
13. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:24,653 / +1,852
14. 21 Esteban GUTIÉRREZ mexHaas F1 Team1:24,674 / +1,873
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:24,981 / +2,282
16. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:25,083 / +2,282
17. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:25,240 / +2,439
18. 31 Esteban OCON fraManor Racing MRT1:25,275 / +2,474
19. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkRenault Sport Formula One Team1:25,555 / +2,754
20. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:25,614 / +2,813
21. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:25,643 / +2,842
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:25,833 / +3,032

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy