Odpoledne začneme novinkami, které se týkají výměn motorů: penalizace obdrží nejen Hamilton (+30 míst), ale také Ericsson (+ 10 míst) a Alonso, jemuž Honda vyměnila celou pohonnou jednotku (+ 35 míst) - dostává naštěstí opět poslední novinky.
Nový motor kromě nich dostali také Button, Kvjat, Nasr, Rosberg, v těchto případech to však bude bez trestu - všichni se zatím vlezli do letošních 5 kusů. Oba Mercedesy jsou nové výkonnější specifikace, v Brixworthu na ně vyčerpali 5 žetonů.
Ve 14 hod na dráhu vyrazili jako první Massa, Alonso a Ocon. Prvního měřeného času jsme se dočkali od Grosjeana (1:53,094), před něj ale záhy postoupili Ocon (1:52,889), Magnussen (1:52,601) a Bottas (1:50,412). V prvních pokusech dosáhl na rovince Kemmel nejvyšší rychlost Wehrlein: 343 km/h.
Gutiérrez si opět stěžuje na své auto: "Zadní část, to je katastrofa." Do čela se dostává Räikkönen na měkkých pneumatikách: 1:49,926 min, na rovince je druhý nejrychlejší (343 km/h). Hamilton ale své letmé kolo ještě neabsolvoval a Rosberg krouží na středně-tvrdé směsi.
Po čtvrthodině se k rychlému kolu konečně odhodlal Hamilton a na měkkých pneumatikách Kimiho o 33 tisícin překonal (1:49,782). Na třetí příčku před Bottas se posunul Ricciardo (1:50,072), rovněž měkká směs.
Po 18 min kvůli Palmerovi komisaři sáhli po virtuálním safety car: "Potýkám se s vibracemi, když sešlápnu plyn o více než 60 %," sděluje týmu rádiem a preventivně sjíždí mimo trať. Dostává instrukci, aby kvůli MGU-K restartoval auto a pokračoval.
Super-měkké jako první po 21 min nasadil Ocon a zlepšil se o více než 2,2 sekundy (z 1:52,889 na 1:50,659 min), jeho krok následoval druhý Räikkönen a Ricciardo, jenž se po rekordu v prostředním technickém sektoru vyšvihl do čela.
Po půl hodině jej vystřídal Pérez, jenž časem 1:49,100 min (338 km/h) potvrdil dobrou formu Force Indie. Na chvíli jej sice sesadil Vettel (1:49,023 min, 343 km/h), Hülkenberg však kontroval rychlým kolem 1:48,657 min (340 km/h) - všichni na super-měkkých pneumatikách.
Verstappen si při svém pokusu stěžoval na Räikkönena: "Jako co dělá? Je to nebezpečné. Jedu přes 300 km/h a on mě blokuje!" Zatím osmý Hamilton si stěžuje na přehřívání kokpitu v místě svých paží.
V polovině úspěšně atakuje první místo Riccardo, jenž o 0,316 s překonává Hülkenberga - 1:48,341 min (341 km/h). Verstappen je ale ještě o čtvrt sekundy rychlejší (1:48,085 min, 339 km/h), a Red Bully tak obsazují pomyslnou první řadu.
Mercedes to ale nikterak nevzrušuje a oba jejich piloti se dál věnují delším jízdám s větším množstvím paliva. Hamilton po 14 kolech na středně-tvrdé směsi oznamuje: "Tyto pneumatiky už nemají žádnou přilnavost."
Do první desítky se dostává Button (1:49,419 min; 336 km/h), upozorňuje však na jeden nedostatek: "Musíme se podívat na trakci při výjezdu z první zatáčky. Je příšerná." Kolem něj jsou oba Haasy: osmý Grosjean (1:49,419; 337 km/h) a desátý Gutiérrez (1:49,648 min; 339 km/h). Alonso je až dvanáctý (1:49,772 min; 338 km/h).
Mimo vůz stojí Bottas, jenž čeká na opravu svého vozu, v němž došlo k neobvyklému selhání řídicí jednotky. Ta je standardizovaná, pro všechny týmy ji pod záštitou FIA vyrábí McLaren. Podle Fina je Williams rychlejší než Force India a měl by skončit před ní, což je momentálně jejich hlavním cílem.
Verstappen si po hodince všímá, že něco s jeho Red Bullem není v pořádku - jeho čas je o 2 sekundy horší: "Nemám výkon, který bych měl mít." Inženýr ho vybízí, aby pokračoval, slovy: "Moc s tím toho nenaděláme, Maxi. Jsme ale spokojeni s tím, že pokračuješ."
V závěru se již týmy na rychlé časy na kolo nesoustředily. Vettel to párkrát vzal rovně v Les Combes a Mercedes pochválil výkon Wehrleina, jenž obsadil 11. místo před Alonsem a Hamiltonem.
Před zítřejší kvalifikací to vypadá dobře s Force Indií a Red Bullem, jenž obsadil první dvě příčky. Mercedes bude bezpochyby rychlejší než předvedl odpoledne, kdy se soustředil spíše na poznávání pneumatik a nastavení pro závod. Otázkou je výkonnost tápajícího Ferrari. Poradí si poradí se svými soupeři a získá znovu statut druhého nejrychlejšího týmu?
Maximální rychlosti: 1. Sainz 350 km/h; 2. Raikkonen 346 km/h; 3. Wehrlein 343 km/h, 4. Vettel 343 km/h; 5. Ocon 342 km/h; 6. Bottas 341 km/h.
Přehled všech měřených kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:48,085 / - |
2. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:48,341 / +0,256 |
3. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:48,657 / +0,572 |
4. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:49,023 / +0,938 |
5. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:49,100 / +1,015 |
6. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49,161 / +1,076 |
7. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:49,244 / +1,159 |
8. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:49,419 / +1,334 |
9. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:49,419 / +1,334 |
10. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:49,648 / +1,563 |
11. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:49,716 / +1,631 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:49,772 / +1,687 |
13. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:49,782 / +1,697 |
14. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:49,916 / +1,831 |
15. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:50,083 / +1,998 |
16. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:50,151 / +2,066 |
17. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:50,157 / +2,072 |
18. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:50,194 / +2,109 |
19. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:50,375 / +2,290 |
20. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:50,562 / +2,477 |
21. | 31 | Esteban OCON | fra | Manor Racing MRT | 1:50,659 / +2,574 |
22. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:50,719 / +2,634 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ