Klíčem k úspěchu bude chlazení

Theissen - Michael | foto: BMW Motorsport

Za týden se koná sedmá Velká cena Malajsie na moderním okruhu Sepang poblíž Kuala Lumpur.

Trať navržená německým architektem Hermannem Tilke vždy přináší napínavý závod s řadou zajímavých momentů a předjížděcích manévrů. Významnout roli tu časo sehrají tropické monzuny, které mohou promíchat pořadí během několika kol.

Vysoké teploty a vlhkost vzduchu jsou vždy tvrdým testem motorů a pilotů. Široká trať s dlouhými rychlými zatáčkamy "utahováky" se zmenšujícím se poloměrem vyžaduje opravdové řidičské umění a schopnost předvídat.

"Grand Prix Malajsie je výjimečný závod, zejména kvůli vysokým teplotám v této oblasti a velké vlhkosti," říká Nick Heidfeld, který se připravuje na svůj druhý závod za volantem vozu Williams. "Proto mezi Austrálií a Malajsií nelétám domů, abych si zvykl na zdejší klima. Během let u Sauberu jsem v Malajsii strávil hodně času, takže to tu celkem znám. Těším se na závod v Sepangu. Je to jedna z mých nejoblíbenějších tratí, tak se mi tu doufám povede dobře."

BMW WilliamsF1 Team sice neměl v Austrálii problém s motory, přesto bude moci Nick Heidfeld bez postihu použít nový motor, neboť po kolizi s Michaelem Schumacherem nedokončil poslední závod.

"V Sepangu nás čeká hned dvojitá těžká zkouška motorů," předvídá Dr. Mario Theissen, sportovní ředitel BMW. "Poprvé budou muset odjet dvojnásobnou vzdálenost a navíc v extrémním horku. Všechny týmy budou používat přídavné nebo větší chladící otvory. Chlazení bude pokračovat i když se vůz zastaví. Jakmile pilot přijede do boxů, mechanici přiběhnou s ventilátory a s ledem do chladících otvorů. Tohle nebude možné pouze na startu, kam vozy přijedou ze zahřívacího kola."

Foto: BMW Motorsport

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy