V dosavadních 12 závodech letošní sezóny využili kromě tří motorů už 5 turbodmychadel a pět motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H). Za každý šestý díl podle pravidel přichází penalizace, a tu si chce dobrovolně vybrat v Monze, kde se bude závodit hned další víkend po Belgii. Ve zbytku sezóny by si totiž s dosavadními použitými díly nevystačil.
Jaká penalizace ho nejspíše čeká? Za první ze šestých dílů hrozí trestných 10 míst na startovním roštu, za každý další šestý díl 5 trestných míst navíc. Pokud by tedy měnil turbo a MGU-H, putoval by v Itálii o 15 míst dozadu.
"Proč v Monze? Protože chceme minimalizovat dopad penalizace a snadněji se tam předjíždí," vysvětluje sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff. Jeho tým se v Itálii díky výkonnostnímu náskoku svého motoru bude cítit pevný v kramflecích. Předjíždění ani tam není úplně jednoduché, každopádně však jde o mnohem přijatelnější trať než třeba Singapur.
Hamilton v šampionátu vede nad svým týmovým kolegou Rosbergem o 19 bodů. Kvůli své situaci s použitými součástmi pohonných jednotek a nezbytné penalizaci se ale jako skutečný lídr necítí.
"Stále to není dost, protože nemám náskok jednoho vítězství v závodu. Doufám, že se ale rozdíl jednoho vítězství v závodu [tj. 25 bodů] překonám, a pak se budu cítit, jako bych byl vpředu," vysvětluje úřadující mistr světa a vedoucí muž letošního šampionátu.
Další hrozba: napomenutí komisařů
Další hrozbu představuje počet napomenutí, která si Hamilton letos vysloužil od komisařů. Pokud pilot dostane tři a dva z toho za jezdecké přestupky, automaticky následuje trest +10 míst na startovním roštu příštího závodu.
A Lewis má na kontě již dvě napomenutí právě za jízdní prohřešky (couvání v boxové uličce po kvalifikaci v Bahrajnu a nevrácení se na trať správným způsobem v Rusku). Na své počínání si proto nyní musí dávat obzvlášť velký pozor - zbytečné chyby by jej totiž mohly při konečném účtování v závěru sezóny připravit o titul.