Grosjean reaguje na žhavou otázku posledních dní. Odkud si chce vzít příklad?

Grosjean by byl ohledně dodržování vymezené trati liberálnější | foto: Lotus F1 Team

Piloti odpočívají, týmy odpočívají, ale debaty a diskuse nehasnou. Zvláště pak ty, které se týkají jednoho z nejpalčivějších problémů poslední doby. Hlídat a trestat nedodržování vymezené trati nebo ho zcela zrušit? Svůj názor přidává nyní pilot Haasu.

Romain Grosjean uvedl, že by se mu líbila inspirace závodní sérií NASCAR, jejíž uvolněný přístup oceňuje. V rozděleném táboře pilotů F1 se tak řadí na tu stranu, která hovoří ve prospěch uvolnění pravidel - jejich oponenti pak zastávají stanovisko »nulové tolerance«.

"Líbí se mi ona svoboda, volnost jet širokou stopu, myslím, že to vypadá velice zajímavě, když se jezdí přes obrubníky. Díval jsem se na závod NASCAR v Sonomě. Vlastně vůbec netuším, proč měli kolem trati bílou čáru. Vypadalo to skvěle. Koneckonců, přejíždění obrubníků je riskantní, protože někdy na nich jsou nerovnosti, takže je vlastně lepší zvolit širší průjezd," říká Grosjean, který chce dávat Formuli 1 jako příklad právě závody NASCAR.

Závody by měly být atraktivní a efektní. Grosjean proto žádá, povolte nám širší stopu | foto: Haas F1 Team

Jako příklad si bere sáhodlouhé debaty kolem zatáčky 1 v německém Hockenheimringu. Na otázku, zda by zrušením dohledu v této zatáčce došlo k naprosté anarchii ohledně jejího průjezdu Grosjean poměrně důrazně oponoval.

"To je naprostá blbost. Snad v příštím roce, kdy by měla být auta o pět šest vteřin rychlejší, ale domnívám se, že první zatáčka na Hockenheimu je velice obtížná. Přímo volá po širokém průjezdu, ale jsou tu vysoké obrubníky, také se tu nachází zóna DRS. Proto si myslím, že povolit širší stopu má svůj smysl a bylo by to zábavné. Nikdo nechce vidět vůz kompletně za hranicí trati, ale monopost letící přes obrubník s chvostem jisker za sebou, to je přece fajn," argumentuje Grosjean.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy