PROHLÁŠENÍ po závodě: Räikkönena překvapili komisaři

Lewis Hamilton při deštivé kvalifikaci v Maďarsku | foto: Daimler AG

Jak hodnotí dnešní závod na okruhu Hungaroring jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Stejně jako již několikrát v minulosti na tomto okruhu rozhodoval o osudu závodu start. Já jsem naštěstí měl super start. Jeden Red Bull [Verstappen] byl na mé vnitřní straně. V zatáčce číslo 1 jsem byl tedy pod tlakem. Tým odvedl po strategické stránce skvělou práci! Děkuji všem fanouškům, kteří mě zde po celý víkend podporovali.

Nico Rosberg, 2. místo
Závod jsem ztratil na startu. Daniel byl na vnější straně, Lewis zase na té vnitřní. Neměl jsem žádný prostor pro sebe. Naštěstí se mi pak v zatáčce číslo 2 podařilo předjet po vnější straně Daniela [Ricciarda]. Snažil jsem se v průběhu závodu vytvářet na Lewise tlak. Příští týden mě čeká můj domácí závod. Nemohu se ho již dočkat, určitě půjde o skvělý víkend!

Toto Wolff, šéf týmu
Měli jsme skvělou rychlost. Zvláště v Maďarsku, kde jsme poslední dva roky nevyhráli, bylo super takto kontrolovat závod a odvést tak svělou práci. Na všech tratích, kde jsme doposud byli, jsme podávali skvělé výkony - i když tyto okruhy měli velmi odlišné charakteristiky. Hodně jsme se zde poučili z loňského roku. Hockenheim bude naším domácím závodem. Všichni velcí šéfové značky zde budou přítomni, takže se budeme chtít předvést.

Niki Lauda, nevýkonný předseda týmu
Poté, co jsme Lewisovi řekli, že bychom možná raději dostali Nica nahoru, tak byl najednou rychlejší. Možná, že jsme ho tam trošku probudili.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Je skvělé získat letos další pódium. První bylo trošku hořkosladké, ale tohle si rozhodně užívám. Úsměv je zpět. Je to potřetí v řadě, kdy jsem na tomto okruhu na pódiu, daří se mi tu. Děkuji týmu za neustálý pokrok, je to skvělé.

Max Verstappen, 5. místo
Myslím, že je dobré, že jsme konečně slyšeli Kimho mluvit do rádia. Nemám s tím problém, myslím, že bylo vše férové. Změnil jsem směr jen jednou. Bylo by zvláštní, kdybych byl penalizován. Viděl jsem ho přijíždět a byl velmi optimistický při snaze to zkusit vnitřkem, takže jsem to vzal vnějškem a on musel brzdit. Probrzdil a narazil do zadní části mého vozu, nebo pneumatiky, to nevím. To se může stát. Já si jen jel svůj závod.

Christian Horner, šéf týmu
Po slibném startu jsme bohužel nebyli schopni pokrýt Sebastiana s oběma vozy, proto jsme se rozhodli, že to uděláme s Danielem, který vedl a Max se tak bohužel propadl a oba naši jedzci se dostali do souboje s piloty Ferrari. Viděli jsme pěkné bitvy, zvlášť Max se velmi snažil udržet za sebou Kimiho, tvrdě, ale férově. Je skvělé vidět Daniela na pódiu a také to, že jsme zmenšili ztrátu v tabulce na Ferrari na bod a to v půlce sezóny.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Věřím, že to byl pozitivní závod, rychlost tu byla, zvláště ke konci. Na vyjádření z posledních týdnů to byla pozitivní odpověď. Ale doufal jsem ve víc, měl jsem dobrý start, možná až moc. Zasekl jsem se na páté pozici a věděl jsem, že díky strategii bychom měli dostat Verstappena. Na konci jsme byli silnější, ale ne dost na to, abychom předjeli další. Kdybych mohl, udělám víc, ale zkusil jsem vše. Chtělo to lepší pozici po kvalifikaci, mohl jsem být bez problému dnes třetí. Nejsem spokojen, protože musíme vyhrát, musíme se v řadě oblastí zlepšit, ale myslím, že rozdíl na Mercedes není tak velký, jak to vypadá.

Kimi Räikkönen, 6. místo
Nebyl jsem opravdu rychlejší [než Verstappen] a podle toho, jak to vypadalo včera, tak to bylo OK. Verstappena jsem sice nepředjel, ale auto bylo velmi dobré. Není na mě, abych určoval, co je a co už není korektní. Viděl jsem, že ostatní byli penalizovaní za mnohem menší prohřešky. Je to sporné.

Auto bylo dobré, měli jsme rychlost, ale tady se těžko předjíždí, bohužel po kvalifikaci jsme nebyli v pozici, abychom dostali zasloužený výsledek, což je zklamání. Dal jsem do toho dnes vše a jsem zklamaný, nepředjel jsem ho a nemohl tak stíhat zbytek.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Viděli jsme dnes skvělou reakci od celého týmu. Ukázali jsme opět, že se nevzdáváme. Jezdci odvedli úžasnou práci a dali do toho vše a kdyby Seb mohl těžit z lepší startovní pozice, bylo by to ještě lepší. Kimi ukázal, že si zaslouží prodloužení smlouvy. I když pokud nejste na pódiu, nemůžete být úplně spokojeni, takže také nejsme. Ale neznamnená to, že bychom nebyli připraveni bojovat až do konce.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 7. místo
Závod pro mě nepřinesl moc akce. Je to škoda, ale tak už to na této trati chodí. Jsme nejlepšími z pelotonu za Mercedesem, Red Bullem a Ferrari - ti jsou však daleko vpředu. Jde tedy o nejlepší možný výsledek z hlediska boje s ostatními týmy. Doufám, že budeme pokračovat v této dynamice. Už se těším na náš výkon v Německu.

Jenson Button, nedokončil
Když bych mohl zmáčknout brzdový pedál, tak to není žádný problém se spolehlivostí. Je to opravdu zajímavé... Měl by se zde někdo podívat, co opravdu je a co není [nebezpečné].

Pro mě to nebylo dobré odpoledne. Hned zkraje jsme měli problém se senzorem brzd, což znamenalo, že se propadl pedál brzdy. Pro jezdce to není nikdy hezké, když zažijete takovýto pocit. Prostě jsem neměl bzrdy, což je velký bezpečnostní problém. Tým mi řekl, abych něco změnil na volantu, abychom se ujistili, že se to znovu nestane, tím se to vyřešilo, ale dostali jsme za to penalizaci. Zajel jsem do boxů, aby mi mohli dát informace, které jsem potřeboval. Plně rozumím tomu, že by jezdci neměli být zavaleni informacemi, které by nám ulehčovali řízení. Ale pokud jde o bezpečnost, tak si nemyslím, že byste měli být penalizováni za vyhýbání se kolize. Na konci jsem musel odstoupit kvůli prosakujícímu oleji.

Éric Boullier, závodní ředitel
Jenson měl smůlu, když měl slibný víkend, který byl ale předčasně ukončen prosakujícím olejem. Celý víkend jel velmi dobře, ale to je závodění. Co se Fernanda týče, tak se možná pletu, ale myslím, že konzistentnost, kterou předvedl v uplynulých třech dnech, je rekordní: v prvním tréninku byl 7., ve druhém tréninku byl 7., ve třetím tréninku byl 7., v kvalifikaci byl 7. a v závodě také 7. Není to úplně nebeské, ale je to solidní a povzbudivý výkon, který podtrhuje dobrý progres, který děláme. 

Yusuke Hasegawa, šéf Hondy
Pro tým to byl pozitivní víkend, když jsme byli na čele středu pole. Konzistentně jsme byli čtvrtým nejrychlejším týmem, když Fernando dojel jako nejlepší ze zbytku jako sedmý ve všech trénincích, kvalifikaci i závodě, což opět ukazuje náš progres jako týmu a pro druhou polovinu sezony na tom můžeme stavět. Na druhou stranu Jensona postihl problém s brzdovým senzorem, což ho hned zkraje závodu dostalo až na konec pole. Tým musel nakonec stáhnout jeho auto kvůli prosakujícímu oleji. Momentálně to nevypadá na problém pohonné jednotky, ale musíme se na to podívat.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 8. místo
Solidní závod. Jsem spokojen, i když mě Fernando předjel na startu. Dokázali jsme se ho držet, což v pátek nevypadalo, že by se nám mohlo podařit. Ale nebylo možné ho předjet. Kdybyste mi na začátku víkendu řekli, že dojedu osmý, nevěřil bych tomu. Myslím, že můžeme být spokojeni. Tým odvedl skvělou práci a děkuji! Můžeme odjet do Německa sebejistí.

Daniil Kvjat, 16. místo
Bohužel musím říci, že tohle byl jeden z těch závodů, které jsem si užil nejméně a to za nějakou dobu. Měl jsem špatný start, protáčela se mi kola a bylo něco špatně s nastavením a to ovlivnilo zbytek závodu. Ztratili jsme pozice a bylo těžké se posunout. Jsou špatné i dobré dny, další závod je už příští týden a tak mohu na tento rychle zapomenout a doufat v lepší v Německu.

Franz Tost, šéf týmu
Byl to těžký závod, je to hodně vyrovnané. Alonso získal na trati pozici a Carlos jej nedokázal předjet. Dojel proto osmý, což je dobré, protože jsme získali body. Ale McLaren získal víc a je nyní v tabulce velmi blízko. A proto to bude v dalších závodech náročné, ale myslím, že šasi máme dobré a tak máme šanci naši pozici ubránit. Daniil měl na startu problém, na to se musíme podívat, protože ztratil hodně pozic. Je to škoda, protože rychlost měl konkurenceschopnou. Těšíme se na další závod.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 9. místo
Začátek závodu byl velmi dobrý. Důležité bylo zůstat před Force Indii. Poté jsme se rozhodli setrvat u našeho plánu. Super měkké pneumatiky byly lepší než jsme čekali, díky tomu jsme první stint natáhli déle, než jsme čekali. Naše tempo bylo více méně takové, jako jsme čekali. Myslím, že jsme získali maximum bodů, na které jsme mohli pomýšlet. I za týden se pokusíme zvýšit náskok na Force Indii.

Felipe Massa, 18. místo
Byl to hrozný závod. Začalo to už cestou na start, kdy jsem měl problémy s volantem - na jedné straně byl moc těžký a na druhé moc lehký. Pokusili jsme se to vyřešit, ale nepovedlo se nám to plně. První kola byla hrozná. Odjet celý závod s tímto problémem bylo velmi těžké. Snažil jsem se závodt až do konce, ale tento výsledek jsme nechtěli. Hockenheim je jiný a snad to pro nás bude dobrá trať. 

Rob Smedley, šéf traťových operací
Jsem zklamaný tímto výsledkem. Na ty dva body jsme se hodně nadřeli. Myslím, že jsme s Valtterim dosáhli maxima. Odjel solidní závod, ale rychlost autu chybí. Po včerejší nehodě Felipeho auto nebylo vyvážené. Startovat z 18. s nevyváženým autem je vždycky problém. Tým zažívá těžké časy. Musíme pochopit, jak dostat z auta víc výkonu.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 10. místo
Nebyl jsem úplně spokojen se svým odpolednem, protože závod byl obtížný. Na startu jsem se nacházel na špatném místě a ztratil jsem jedno místo, což mi věci zkomplikovalo. Hlavní problém se objevil po první zastávce, když jsem byl za Kvjatem a Massou a nemohl jsem je předjet. Je těžké zde předjíždět, protože když se přiblížíte autům před vámi, tak zničíte gumy. Ztratil jsem jedno místo na úkor Palmera během druhé zastávky a to byla moje chyba, protože jsem ne úplně zastavil auto a hoši měli problém s výměnou pneumatiky. 

Sergio Pérez, 11. místo
Byl to náročný závod, což jsme předpokládali a chtěli jsme jet na jednu zastávku. Výkonnost středních gum ale nebyla dobrá a auto enormně klouzalo. My se tak rozhodli pro další zastávku. Tým mě zavolal, ale když jsem zajel, tak mě nečekali. Věřím, že šlo o špatnou komunikaci mezi boxovou zídkou a garáží, ale to se stává. Je to frustrující, protože nám to sebralo veškeré šance na body. 

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Odjíždíme s pocitem nevyužitého potenciálu. Náš výkon byl ovlivněn náročnou kvalifikací, neboť startovní pozice je tu velmi důležitá. Nica porazil Bottas na startu a potom se zasekl ve vláčku aut, zvlášť za Kvjatem a nemohl tak ukázat svoji skvělou rychlost. Checo měl jet na jednu zastávku, ale brzy se ukázalo, že se na středně-tvrdé sadě trápí. Změnili jsme strategii na dvě zastávky, ale došlo k nedorozumění s boxovou zídkou a to nás stálo čas. Takže vzhledem k potížím je dobré získat bod. Teprve podruhé pro tým tady v Budapešti. Víme, že rychlost je dobrá a jsem si jistý, že ji v Německu více využijeme.

 

RENAULT

Jolyon Palmer, 12. místo
Měl jsem to rozhodně na dosah, měli jsme dobrou strategii, povedly se zastávky v boxech, rychlost byla dobrá, cítil jsem se dobře. Ale potom jsem to ztratil, nevím proč. Nebylo to úplně jednoduché, staral jsem se o pneumatiky při jízdě za Hülkenbergem, ale pro ten samý důvod jsem ztratil kontrolu nad autem a došlo k hodinám, na to se nyní musím podívat. Jsem smutný, bylo to tak blízko, je to pochopitelně katastrofa. Byla to má nejelpší jízda a potom hodiny a nezískali jsme ani bod. Mělo to tak být a bylo by to perfektní.

Kevin Magnussen, 15. místo
Auto bylo lepší, měl jsem slušný první stint, dobře fungovaly pneumatiky, ale bohužel jsem měl špatný start a ztratil jsem pár pozic. Cvičné starty byly dobré, takže to je zklamání. Snažil jsem se získat místa, ale druhý stint nebyl tak dobrý, jak jsme doufali a většinu času jsem strávil za Grosjeanem a Gutiérrezem, doufám, že si do zbytku sezóny přeneseme tu zlepšující se rychlost.

Fred Vasseur, šéf týmu
Silný výsledek a demostruje to náš pokrok. Není tajemstvím, že jsme se zaměřili na vůz pro příští rok, ale i tak máme potenciál. Oba piloti odvedli dobrou práci, ale Jolyonův výkon byl hodně znát poté, co toho v pátek moc nenajel. Jeho hodiny byly smůla, zvlášť, když měl na dosah body. Ale celkově tým i jezdci pracovali dobře a probojovali se kupředu, když zde bylo jen jedno odstoupení. Snad takto budeme pokračovat i v Německu.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 13. místo
Byl to zajímavý závod s pár pěknými souboji. Měl jsem dobrý strat a posouval se polem. Potom jsem jel na limit v každém stintu a nedokázal jsem udržet pneumatiky po soubojích. Ke konci už byly opotřebované a měl jsem problémy s brzdami. Bylo těžké dojet do cíle. I tak jsme odvedli dobrou práci, udrželi jsme vše pod kontrolou a děkuji týmu. Musíme jít dál tímto směrem, zlepšovat se a získávat z auta maximum.

Romain Grosjean, 14. místo
Bylo to špatné odpoledne. Nic nefungovalo. Strategie, auto, snažil sjem se najít vyvážení, ale nedokázal jsem to. Jsem si jistý, že se ze závodu poučíme, ale je to zklamání. Očekával jsem lepší výsledek a výkon. Čekal jsem body.

Günther Steiner, šéf týmu
Hodně práce s malou odměnou. Oba piloti odvedli dobrou práci, ale strategie nefungovala, jak jsme si přáli. Esteban dostal penalizaci kvůli modrým vlajkám, na to se musíme podívat. Podle nás to bylo přísné, ale uvidíme, co jak s tím naložíme do budoucna. Tým pracoval tvrdě. Nyní jedeme do Německa, kde se pokusíme zlepšit dnešní výsledek. Cílem je získat body.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 17. místo
Náročný závod, začátek byl ok, získal jsem pozice, ale potom po zastávce v boxech jsem se dostal do provozu, což nás zpomalilo. Celkově jsme měli slušnou rychlost, zvlášť na měkkých pneumatikách. Musíme se dál snažit a pracovat, abychom byli konkurenceschopnější.

Marcus Ericsson, 20. místo
Start z boxové uličky byl samozřejmě těžký začátek. Po startu jsem se zasekl za Harjantem, což nebylo ideální, protože se tu těžko předjíždí. Zkusili jsme být trošku agresivní se strategií, vypadalo to dobře, ale potom jsem pár kol před koncem musel do boxů, protože pneumatiky by do konce nevydržely.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Nemůžeme být spokojeni. Vzhledem ke startovním pozicím už začátek byl těžký. Víme, že je tu téměř nemožné předjíždět, nebyl to bezproblémový víkend. Marcusovi museli vyměnit šasi. A bez spekulací je otázkou, zda bylo správné nedržet se pravidel ohledně limitu 107 %. I tak jsme však spokojeni, že máme v týmu větší stabilitu.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 19. místo
Byl to náročný závod, od začátku bylo jasné, že to není náš okruh a dnes se to myslím ukázalo. Měl jsem dobrý start a posunul jsem se na 17. místo a potom ještě o jedno, ale neměli jsme auto na to, abychom tam zůstali a nebo bojovat o víc. Myslím, že pozitivní je, že i přes to všechno, jsme i tak zvládli zůstat před Sauberem, ale celkově je to zklamání.

Následující týden pro mě bude nabitý a vzrušující. Ale i tak to nechám stranou, protože chci zabojovat v Německu a užít si první domácí závod. Doufám, že ten okruh bude našemu autu sedět víc. Už jsem tam jel mnohokrát a mám to tam rád.

Rio Harjanto, 21. místo
Bylo to náročné. Rozdělili jsme strategie a chtěli tak zvýšit šance na dobrý výsledek. Ale ani pro jednoho to nefungovalo. Nedojelo jen jedno auto a náš výkon bylo maximum, co jsme tu mohli ukázat. Začátek byl celkem dobrý a vypadalo to, že bude fungovat jednozastávková strategie. Na středně tvrdých pneumatikách nebyla rychlost tak dobrá, ale opotřebení bylo lepší než na měkkých. Je vždy dobré zkusit něco jiného než ostatní, jen pro případ, že by to fungovalo.

Dave Ryan, závodní ředitel
Dnes to byla výzva, jak jsme očekávali. Zkusili jsme různé strategie, ale nedokončilo jen jedno auto a tak to je to nejlepší, co jsme mohli dokázat. Oba piloti odvedli dobrou práci a snažili se, aby strategie fungovaly. Pascal udržel za sebou Ericssona. Nyní rychle do Německa, Pascalův domácí závod, snad tam předvedeme dobrý výkon.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy