MERCEDES
Nico Rosberg, 1. místo
Na trati to fakt byly náročné podmínky, neustále se měnily. Podařilo se mi zajet skutečně dobré kolo v tom posledním pokusu. Je to tedy skvělé, mám z toho velkou radost. Byl jsem si samozřejmě vědom žlutých vlajek a hodně jsem zpomalil, ztratil jsem tam dost času kvůli tomu a jsem si jistý, že to bude v pořádku.
Lewis Hamilton, 2. místo
Nevím, o kolik byl Nico v tom kole rychlejší, ale já jsem byl rychlejší o 4 desetiny, takže jsem se cítil v pohodě. S Fernandem to byla trochu smůla, ale tyto věci se stávají. Nejsem zklamaný. Byla to náročná kvalifikace.
Toto Wolff, šéf týmu
Kvalifikace jako na horské dráze, můžete spíš ztratit než získat a párkát nás to málem nachytalo. Ale nakonec trať oschla, Lewis jel dobře, měl nakročeno k pole position, ale měl smůlu se žlutými vlajkami kvůli Alonsovi. Nico jel až za ním a zpomalil, jak můžeme vidět z dat. Nicméně i tak se zlepšil a získal pole position. Výsledek je perfektní. Zde to však bývá akční a víme, že závod je dlouhý. Musíme se připravit a projít všechny možné scénáře.
RED BULL
Daniel Ricciardo, 3. místo
Byl jsem dost naštvaný v tom kole, protože jsem byl více vpředu a myslím, že bych se dostal blíž k prvnímu místu. Mohlo to být bez žlutých vlajek zajímavější, takže jsem trochu zklamaný kvůli tomu, jak to mohlo dopadnout. Ale kvalifikace šla dobře, byli jsme konkurenceschopní za všech podmínek.
Max Verstappen, 4. místo
Byla to škoda, protože v Q3, protože všichni zpomalili a musel jsem také, musel jsem si udělat rozestup, protože jinak ztrácíte čas. Je škoda ztratit 0,8 s, ale objevily se žluté vlajky a už jsem se nemohl zlepšit. Můžeme být ale spokojeni. V podobných podmínkách je to vždy trošku riziko a nemůžete ukázat vše, měli jsme rychlost, ale nepodařilo se nám kvalifikovat výš. Snad budeme v závodě Mercedesu blíž. Pokud budou mít problém s opotřebením, můžeme mít šanci, auto má dobré nastavení, takže snad budeme tvrdě bojovat.
Christian Horner, šéf týmu
Je na komisařích, jak rozhodnou o Rosbergově prostředním sektoru. Potřebuji si to zkontrolovat. Rosberg byl za Danielem a podařilo se mu zajet rekordní sektor. Nevím, jestli to auto stihli uklidit nebo ne, než tam dorazil.
FERRARI
Sebastian Vettel, 5. místo
Od Jensona to nebylo fér, že neuhnul - nemohl jsem na to tlačit v posledním pokusu. Auto se jinak choval velmi dobře. Po třetím tréninku jsme udělali nějaké změny a opravdu ožilo, jenže jsme to nemohli předvést.
Jenson tam asi spal, zřejmě nečekal, že někdo bude pokračovat. V posledním sektoru neuhnul. Když si to uvědomil, tak už jsem ztratil příliš. Je to škoda, protože Nico byl za mnou, tlačil na to dále a ukázal, co bylo možné.
Kimi Räikkönen, 14. místo
Jsem zklamaný, je to opravdu škoda, protože auto bylo zatím opravdu dobré a to i v mokru. Ke konci Q2 jsem zajel slušné kolo, na danou chvíli, ale podmínky se rychle zlepšovaly a bohužel jsme dál nepostoupili. Ať už je důvod jakýkoliv, podobné podmínky jsou vždy náročné. Snažili jsme se udělat ty správné věci, ale bohužel zítra zaplatíme, bude tu těžké přejíždět, ale nevzdám to. Uděláme, co budeme moci a jsem si jistý, že z toho může něco být.
TORO ROSSO
Carlos Sainz, 6. místo
Byla to neskutečná kvaifikace, těžko uvěřit, když jsem v tréninku byl o osm desetin pomalejší než McLaren a Force India. Přišlo to z ničeho nic a znamená to, že jsme udělali vše správně co se přípravy a přizpůsobení se týče. A dal jsem dohromady dobré kolo. Možná v těchto podmínkách musí jezdec víc experimentovat a vyhrát si s tím. Cítil jsem se po pár kolech sebejistě a šlápl na to. Někdy to funguje, někdy ne.
Daniil Kvjat, 12. místo
Odvedli jsme špatnou práci, když jsme měli zvládnout věci a když na tom opravdu záleželo. Zvlášť má pozice na trati. Trvalo nám přezout pneumatiky a nebyly připraveny, takže jsem musel čekat. Potom jsem se dostal do provozu a své nejdůležitější kolo odjez za Buttonem... Vždy přiznám, když něco pokazím, ale myslím, že to dnes bylo trošku obráceně. Je to škoda, ale za daných okolností jsem nemohl udělat víc. Chtěl jsem se dostat do Q3 a musíme se podívat, co se stalo a poučit se. Zítra udělám maximum pro to, abych se posunul. Stále to může být dobrý závod.
James Key, technický ředitel
Celkově je to potěšující, protože jsme zatím měli těžký víkend. Důvody jsme pochopili až dnes ráno a chyběla nám očekávaná rychlost, ale zvládli jsme to díky analýze situace. Nicméně potom pršelo a vše začalo nanovo. Bylo to vzrušující, náročné a jako na houpačce. Trať však rychle oschla. Q2 Carlosovi vyšla, zvládl to dobře, zajel pěkná kola. Byla tam i rizika, byl první ve frontě a podmínky se rychle zlepšovali. Udělal však dost a dostal se do Q3.
Bohužel u Daniila se na to musíme detailně podívat, ale dostal se do provozu. Načasování nebylo ideální a byl posledním autem v řadě. Musíme se podívat, zda jsme to měli od začátku řešit jinak. Čas nestačil na to dostat se dál, ale má výhodu pneumatik. Je těžké odhadovat, jak by to dopadlo bez žlutých vlajek, ale Carlos si udržel šesté místo, což je skvělá práce. Zítra se pokusíme to udržet pohromadě a využít příležitosti.
MCLAREN
Fernando Alonso, 7. místo
Oba McLareny v top 10, takže to je pokrok a jsem spokojen s tím, jakým směrem tým míří. Náročné podmínky v Q2 jsem si užil, byli jsme rychlí, sice jsme riskovali, ale užil jsem si to. Okruh nám sedí a byl jsem v každé části sedmý, takže jsme konkurenceschopní, snad to zítra i zlepšíme.
V posledním kole jsem pozdě zabrzdil do zatáčky č. 6, zkrátil si šikanu a ztratil čas, potom jsem se to snažil dohnat a asi to přehnal, v zatáčce č. 9. jsem dostal hodiny, což je frustrující, protože jsme podle mě mohli být ještě o pár desetin rychlejší. I tak je to však dobré, zítra musíme dokončit práci a získat body.
Jenson Button, 8. místo
Auto v těch podmínkách fungovalo dobře. Byl jsem v dobrém kole před těmi žlutými vlajkami, ale nejsem si jistý, jestli by to nějak změnilo výsledek. Je tu nový asfalt a možná i ta špinavá strana bude lepší. Jsme ale před auty, se kterými bychom měli závodit.
Eric Boullier, závodní ředitel
Poprvé od Brazílie 2014 máme oba vozy v Q3 a i když to není úplně reprezentativní, máme z toho radost. Dokazuje to náš pokrok, který postupně děláme. Oba piloti zvládli tlak a zasloužili si tento výsledek. Zítra budou útočit a ačkoliv se snažíme nic neslibovat, cílem je získat body.
FORCE INDIA
Nico Hülkenberg, 9. místo
Být v první desítce je vždy dobré, zvlášť, když prší a je to náročné. Jako tým si myslím, že jsme si dnes vedli dobře. Je důležité zůstat klidný a udržet si rytmus. Když přestalo pršet, trať rychle osychala a na konci Q2 by svítilo sluníčko a bylo sucho. V Q3 to bylo náročné, neměli jsme vyvážení a trápila mě nedotáčivost. Takže by se nám možná vedlo lépe, kdyby zůstalo mokro delší dobu. Ale je to dobré a jsem si jistý, že to může být dobrý závod.
Sergio Pérez, 13. místo
Je to zklamání. Měli jsme vše k tomu, abychom byli v Q3, zvlášť za těchto podmnek. Byli jsme mezi prvními, kdo přezul, ale nedokázal jsem poskládat dost dobré kolo, abych se dostal dál. V páté zatáčce jsem udělal chybu a stálo mě to víc než sekundu. Je to škoda, potenciál tu byl, ale ukazuje to, jak moc je důležité zajel správné kolo ve správnou chvíli. Bude to zítra náročné, klíčový bude start a také musíme zvolit správnou strategii, protože se tu hůř předjíždí. Naše rychlost je dobrá a cílem jsou body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Jsme zklamaní. Auto se chovalo dobře a měli jsme rychlost dostat se do Q3 s oběma vozy. Sergiova chyba na konci Q2 však znamenala, že odstartuje třináctý a to na okruhu, kde se nepředjíždí lehce. Nico měl dobrou kvalifikaci, ale trápil se s autem, když trať oschla. Nezajel čisté kolo a to ho možná stálo pozici či dvě. Naše závodní rychlost je však dobrá a mělo by to být tedy dobré. Strategické možnosti jsou omezené, ale zde se občas objeví pár překvapení, takže uvidíme, co se stane.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 10. místo
Bylo to hodně náročné, kvůli počasí. Myslím, že jako tým jsme udělali správná strategická rozhodnutí. Je škoda, že jsme mimo lepší pozice kvůli žlutým vlajkám v posledním kole. Zlepšoval jsem se a pochopitelně musel zastavit, což mě stálo čas, což je smůla. Myslím, že zítra to bude dobrý boj s Force Indií a naším cílem je je porazit.
Felipe Massa, 18. místo
Výběr pneumatik nelituji, šlo o mé výjezdové kolo. Ztratil jsem však ve 4. zatáčce kontrolu nad vozem, uprostřed byla řeka. Přechodné pneumatiky byly ty nejrychlejší, ale žel mi to ujelo a narazil jsem do bariéry. Má hláška do rádia – byl jsem naštvaný, tyto věci se stávají. Opravdu se klukům omlouvám. Musíme se teď soustředit na zítřek a být připraveni na všechno, bude to úplně jiné.
Rob Smedley, šéf výkonnosti vozidla:
Hodně se dnes měnilo počasí. Cílem bylo se i přes déšť dostat do přes Q1 a to se nám bohužel s Felipem nepodařilo. S Valtterim jsme čekali víc, ale ztratili jsme čas kvůli žlutým vlajkám. Museli jsme se podívat a zjistit, proč jsme dnes nezajeli lepší časy. Naše startovní pozice není ideální, ale naše závodní rychlost včera nás potěšila. A není důvod, proč bychom ji zítra neukázali. S Felipem máme otevřenou strategii, ze které můžeme těžit. Valtteri bude startovat na pneumatikách z kvalifikace a musíme být se strategií chytří. Cílem je dojet do cíle a získat body, víc, než nejbližší soupeři.
HAAS
Romain Grosjean, 11. místo
Bylo to těsné. Na Lewise na 10. místě jsem ztrácel jednu desetinu. Když zvážíme, že jsem byl tak blízko, je to opravdu dobré. Zvládli jsme všechna dobrá rozhodnutí a správě v kvalifikaci všechno načasovali, včetne volby pneumatik. Byla to opravdu obtížná kvalifikace, ale jenom naznačila, jak jsme se dokázali zlepšit od včerejšího prvního tréninku až po kvalifikaci: Byli jsme rychlí jak na mokrých pneumatikách, tak na těch do přechodných podmínek. Nebyli jsme ani špatní na suchých. Tam někde bude ona desetina, která mi dnes scházela na 10. místo. Pokud nebude zítra pršet, bude tu pěkné horko a mohl by to tak být dobrý závod.
Esteban Gutiérrez, 15. místo
Byla to jedna z nejnáročnějších kvalifikací v sezóně se spoustou nucených přestávek. V Q1 jsme měli docela smůlu: v podstatě jsem mohl zajet jen jedno čisté kolo, což pro nás nebylo nijak snadné: V Q2 jsem se pokoušel zahřát pneumatiky, ale podmínky byly opravdu složité. Na trati byla jen úzká stopa a nebyl prostor pro jakoukoli chybu. S 15. místem nejsem spokojený, ale doufám, že zítra se mi povede předjíždět a posunout se startovním polem. Očekávám zajímavý a napínavý závod, jsem odhodlán ze sebe vydat opravdu maximum.
Günther Steiner, manažer týmu
Vzrušující kvalifikace se spoustou akce. Zachovat v této situaci chladnou hlavu bylo docela obtížné, ale myslím, že jsme odvedli dobrou práci. Všechno se nám podařilo velmi dobře, takže není čeho litovat. Máme jedenácté a patnácté místo. Romain aspoň může odstartovat na nových pneumatikách, takže ona drobná smůla vlastně může být výhodou. Esteban má docela dobrou společnost v podobě Kimiho, takže se může dostat v jeho stínu dopředu. Q3 už je na dosah a je opravdu naší snahou do ní proniknout. Ale 11. příčka je dobrou výchozí pozicí. Jsme si jisti, že můžeme postoupit kupředu a půjdeme tvrdě za možností získat nějaké body.
SAUBER
Felipe Nasr, 16. místo
Hodně se toho dělo. Všichni jsme byli překvapeni, že déšť přišel ještě před začátkem. Myslím, že jsem z auta dostal maximum. Abych byl upřímný, byl jsem rád, že jsem nás dočasně viděl na prvním místě v Q1. Bohužel, když začala trať osychat, přezuli jsme na superměkké, nemohl jsem se zlepšit a trošku mi to pokazil i provoz. I tak to ale byla dobrá kvalifikace, budu si ji pamatovat.
Marcus Ericsson, 20. místo
Bylo to zklamání. Podmínky byly náročné, na některých místech stála voda, ale to bylo stejné pro všechny. Ztratil jsem kontrolu nad vozem, nakonec to byla moje chyba a bylo po kvalifikaci. Měl jsem to zvládnout lépe, omlouvám se týmu, zítra zabojuji zpět.
RENAULT
Kevin Magnussen, 19. místo
Je zklamáním, že jsme z dnešního dne nevytěžili víc, protože jsme tento víkend považovali za náš silnější. Bylo složité vůbec něco vidět, protože tam bylo tolik vodní clony a my se nedostali dopředu. Pořád očekáváme pozitivní víkend, zvláště s ohledem na pokrok, kterého jsme ráno dosáhli. V zítřejším závodě určitě budeme chtít tuto skutečnost potvrdit.
Jolyon Palmer, 17. místo
Desáté místo bylo skvělo, bohužel třetí trénink není kvalifikace. Dnešek byl velice nadějný a desátý nejrychlejší čas na suché trati je opravdu skokem vpřed. Na mokru jsme byli přinejmenším stejně dobří, ale bohužel jsme v Q1 nevyjeli včas na trať. Zajel jsem jedno kolo na začátku a neměl jsem možnost ho zlepšit, protože se objevily červené vlajky - pro nás ve velmi nevhodnou dobu. Naši soupeři měli více štěstí, pro nás vždy přišlo přerušení krajně nevhod. Bez ohledu na zítřejší počasí si myslím, že budeme více vpředu, o to tu usilujeme. Mohl by to pro nás být skvělý závod.
Alan Permane, ředitel traťového provozu
Měli jsme velký potenciál a rychlost vozů vypadá dobře, jak jsme se mohli přesvědčit v posledním tréninku. Bohužel jsme prožili velice neobvyklou první kvalifikační část. Nejdříve byla opožděna, poté několikrát přerušena, takže trvala 74 minut místo obvyklý čtrnácti. Červená vlajka se objevila ve chvíli pro nás nejméně vhodné, naši snahu to hodně poznamenalo.
Hledáme všechny prostředky na posun našich vozů dopředu. Jsme si vědomi toho, že jsme oproti posledním závodům předvedli slušné tempo, ale také si uvědomujeme, že Hungaroring není jednoduchý okruh co se týče předjíždění. Budeme pečlivě sledovat počasí stejně jako dnes, protože takové lijáky se neočekávaly.
MANOR
Pascal Wehrlein, 21. místo
Myslím, že jsme byli všichni překvapeni, dopoledne slunce a 29°C, pak najednou tolik deště za tak kratičkou chvíli. Během Q1 jsme viděli čtyřikrát červené vlajky, což je velmi neobvyklé a bylo to pro každého hodně obtížné, abychom se dostali do správného rytmu. Jenom to naznačuje, jak šílené to na trati bylo.
Po třetím restartu to pro mě vypadalo velice dobře, měl jsem čas 1:38 a něco, což bylo stejné jako Kimi na 8. místě, ale místo deváté příčky se těsně předtím opět objevila červená vlajka, nějakých 0,8 vteřiny předtím, než jsem projel cílovou čarou, takže můj čas byl anulován. Předtím jsem nezajel žádné dobré kolo, takže jsem byl velmi zklamán, dnes byla Q2 opravdu na dosah. Zdá se mi, že mi tato trať moc nevyhovuje, o to větší škoda je, že mi utekl tak dobrý výsledek v Q1.
Rio Harjanto, 22. místo
V první řadě jsem velice rád, že jsem po hodinách a nárazu do zdi v pořádku. Byl jsem v lékařském centru na obvyklé bezpečnostní kontrole, protože to byl docela velký náraz, až 22g. Ale jsem v pořádku, cítím se dobře. Samozřejmě jsem také zklamaný, protože to bylo v Q1 hodně složité, předtím, než jsem chytil hodiny, jsem se dokonce zlepšoval. Trojí červené vlajky Q1 hodně poznamenaly, bylo to opravdu náročné. Zastávka a znovu na trať, podmínky byly chvíli lepší, pak zase horší. Po třetím restartu jsme měli k dispozici asi pět minut, takže jsem musel jít tvrdě na věc, ale trať byla pořád značně vlhká a v zatáčce 10 mi ustřelil zadek vozu. Je to škoda, auto je poměrně hodně poznamenané, takže kluci budou mít večer o zábavu postaráno.
Dave Ryan, technický ředitel
Déšť a hlavně jeho rozsah nás všechny překvapil a udržoval nás celou první část kvalifikace v napětí. Hodně zamíchal pořadím a Pascal byl opravdu velmi dobrý a ve chvíli vysychání trati mu chybělo pouhých 0,8 vteřiny k výbornému času, bohužel vše zhatily červené vlajky po Riově havárii. Mohl být devátý, ale přejel cílovou čáru právě o ten zlomek času později, takže jsme přišli o dvě místa v Q2, je to tak trochu jako vlastní gól. Rio mohl také podstatně zlepšit svůj čas, ale v zatáčce 10 vjel do louže se stojatou vodou, což ho roztočilo. Auto je dost poškozené, takže si mechanici užijí práce, než budou mít večer padla. Takže zklamání v závěru dne, který mohl dopadnout úplně jinak.