Traťové limity jsou jedním z nejdiskutovanějších témat poslední doby. V Rakousku byly nepříjemné obrubníky, v Anglii se mazaly časy a v Maďarsku nastupuje elektronický systém, který bude v kvalifikaci mazat časy automaticky. Jak to tedy bude vypadat?
Ve Velké Británii museli časy mazat komisaři, nyní svěří tento úkon zcela elektronice. Kontrolovat se budou jezdci v zatáčkách 4 a 11, v jiných se traťové limity nebudou kontrolovat, takže je jezdci mohou porušovat, jak jen chtějí. To je jedna z věcí, která je kritizována, jezdci mohou v některých zatáčkách získat výhodu, ale v jiných ne.
Od minulého závodu FIA změnila jednu podstatnou věc, referencí pro smazání času nebude přímo bílá čára, ale místo asi dvacet centimetrů za ní. Nejspíše se jedná o úpravu spojenou s elektronickými senzory. Tím pádem ale jezdci ani diváci nemusí poznat, zdali se pilot prohřešil.
V kvalifikaci se budou piloti trestat jednoduše, smaže se jim čas kola, kdy vyjeli všemi čtyřmi koly za bílou čáru o 20 cm v zatáčkách 4 a 11.
V závodě budou po třech vyjetích mimo trať varovaní černobílou vlajkou, pokud budou v porušování traťových limitů pokračovat, dostanou trest průjezdu boxovou uličkou.
Pokud však výjezd mimo trať bude mimo jezdcovu kontrolu, tedy pokud bude například vytlačen jiným jezdcem, nebude to považováno jako přestupek proti pravidlům.