V Maďarsku začíná nejlépe Hamilton, Rosberg druhý. Kolik ztrácí Ferrari a Red Bull?

Lewis Hamilton byl v prvním tréninku nejrychlejší | foto: Daimler AG

HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejlepším časem se v prvním tréninku na Hungaroringu prezentoval Lewis Hamilton, jeho týmový kolega Nico Rosberg s novou smlouvou v kapse zaostal jen o čtvrt sekundy. Jak dopoledne probíhalo a jak si vedli ostatní?

Do úvodní části v Maďarsku zasáhli dva testovací piloti - Esteban Ocon, jenž předvedl dobrý výkon s Mercedesem během testování v Silverstone, usedl do Renaultu Kevina Magnussena a Charles Leclerc se svezl s Haasem Estebana Guitérreze. Začalo se v 10 hodin na mokré trati po noční přeháňce, proto piloti vyráželi na přechodných pneumatikách.

Týmy jinak budou preferovat jízdy na super-měkkých a měkkých pneumatikách, vysoké předpovídané teploty těm středně-tvrdým moc nesvědčí. Pro dosažení rychlého času na kolo je zde mnohem více zapotřebí přítlaku než výkonu, což dává dobrou šanci Red Bullu na to, aby mohl bojovat s Mercedesy. Klíčové pro nastavení je nalezení dobré trakce pro výjezd z poslední zatáčky, aby piloti byli schopni odrazit DRS útoky na jediné rovince.

Red Bull se objevil s aerodynamickým čidly upevněnými na horní straně nosu, Force India a Sauber pokrytí flow-visem. Rosberg mohl začít spokojenější, protože ráno oznámil prodloužení smlouvy s Mercedesem o další dva roky.

Po čtvrt hodině Grosjean hlásil, že je trať stále mokrá. Konkurenceschopnost svého vozu odhaduje na 11. - 14. místo, s dalšími 2 velkými novinkami, které by se měly objevit kolem Singapuru, by ale chtěl bojovat o pozice v první desítce.

Po 21 min si jako první vyzkoušel slicky Bottas. S průzkumem byl i přes zablokování kola v šikaně spokojený, proto najel do letmého kola - 1:28,748 min. Časy zaznamenáváme také u Rosberga (1:27,966) a Alonsa (1:26,821), do čela se dostává Räikkönen (1:26,132) a Hamilton (1:26,106).

U Williamsu mají trochu starosti. V předchozích dvou sezónách sice skončili dvakrát na třetím místě v šampionátu, letos se propadají a jejich čtvrtá příčka je ohrožována Force Indií. Podezříváme, že se při vyrovnávání výkonu motoru více projevují slabiny jejich šasi.

V polovině tréninku se pořadí na čele měnilo, většinou si ho prohazovali jezdci Mercedesu - Rosberg (1:22,822) s Hamiltonem (1:23,464), kteří měli obuté měkké pneumatiky. Red Bull na stejné směsi v tu chvíli ztrácel kolem sekundy.

Button si stěžuje na nastavení svého McLarenu: "Musíme se podívat na doteky podlahy v zatáčce č. 1. Můžete se na to mrknout, jestli se dotýkám dráhy při blokování předních kol?"

Po 50 min opustil garáž Rosberg na super-měkkých pneumatikách a hned z toho bylo zlepšení o 1,2 sekundy na 1:21,584 min. Na nejměkčí směs, kterou Pirelli dovezlo do Maďarska, přecházeli i ostatní piloti - včetně Hamiltona, který jej o 0,237 s předčil - 1:21,347. Jen pro zajímavost připomínám loňský nejrychlejší čas z Q3: 1:22,020 min.

Dvanáctý Alonso (1:25,047) dostává v poslední zatáčce smyk. Ztrácí 3,7 sekundy, ale stále si ještě nevyzkoušel super-měkké pneumatiky. Button (1:24,832) je s druhým McLarenem osmý, rovněž zatím jen na měkkých.

Wehrlein se po hodině zasekl na omezovači rychlosti v boxech, krátce po něm dostává v zatáčce č. 12 smyk Vettel. Na super-měkkých pneumatikách na Mercedes ztrácí 1,6 sekundy (1:22,991). Ricciardo se zlepšuje (1:23,710), stále však zůstává jen na měkkých pneumatikách, stejně jako jeho týmový kolega Verstappen (1:23,457).

Dvakrát po sobě se mimo trať ocitá v závěru Alonso. Buttonovi se na měkkých pneumatikách daří poskočit o dvě příčky výše (1:23,961) min, poté předvádí smyk na stejném místě jako jeho týmový kolega - v zatáčce č. 5. Piloti zkoušejí delší jízdy, kdy sledují chování pneumatik a pracují na nastavení pro závod. Výrazněji si polepšují jen Räikkönen (1:23,082) na super-měkkých a Alonso (1:23,935) na měkkých pneumatikách.

Mercedes má velký náskok, ale rychlých kol na super-měkkých směsích jsme se v prvním tréninku od Red Bullu, McLarenu a Williamsu žel nedočkali. Na lepší porovnání jejich konkurenceschopnosti si tedy musíme počkat do odpoledne.

Maximální rychlosti: 1. Räikkönen 315,9 km/h; 2. Massa 314,1 km/h; 3. Grosjean 314,1 km/h; 4. Rosberg 314,0 km/h; 5. Ericsson 313,6 km/h; 6 Hülkenberg 313,1 km/h; 7. Vettel 313,1 km/h; 8. Hamilton 312,2 km/h.

GP Maďarska (Hungaroring Sport RT)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 1:21,347
2. 6 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:21,584
3. 5 Sebastian VETTEL deuScuderia Ferrari1:22,991
4. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finScuderia Ferrari1:23,082
5. 3 Daniel RICCIARDO ausRed Bull Racing1:23,174
6. 33 Max VERSTAPPEN nldRed Bull Racing1:23,457
7. 14 Fernando ALONSO espMcLaren - Honda1:23,935
8. 22 Jenson BUTTON gbrMcLaren - Honda1:23,961
9. 8 Romain GROSJEAN fraHaas F1 Team1:24,013
10. 11 Sergio PÉREZ mexSahara Force India F1 Team1:24,073
11. 27 Nico HÜLKENBERG deuSahara Force India F1 Team1:24,120
12. 19 Felipe MASSA braWilliams Martini Racing1:24,154
13. 77 Valtteri BOTTAS finWilliams Martini Racing1:24,370
14. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Toro Rosso1:24,579
15. 9 Marcus ERICSSON sweSauber F1 Team1:24,981
16. T Charles LECLERC mcoHaas F1 Team1:25,181
17. 12 Felipe NASR braSauber F1 Team1:25,256
18. 45 Esteban OCON fraRenault Sport Formula One Team1:25,260
19. 26 Daniil KVJAT rusScuderia Toro Rosso1:25,324
20. 88 Rio HARJANTO idnManor Racing MRT1:27,012
21. 94 Pascal WEHRLEIN deuManor Racing MRT1:27,249
22. 30 Jolyon PALMER gbrRenault Sport Formula One Team1:28,560

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy