Už předtím si Hamilton do radiokomunikace stěžoval, že má problémy s teplotou pneumatik a safety car jel podle něj příliš pomalu. Několikrát najel téměř vedle něj, ale zase se poslušně zařadit zpět. Zmíněný incident byl ale velice těsný, na jedné straně limitovala britského pilota svodida, na druhé straně zaváděcí vozidlo.
"Prošlápl jsem zadní brzdy, ty byly navíc hodně studené. Snažil jsem se s tím něco udělat, ale safety car byl opravdu hodně pomalý, vůbec si to neumíte představit. My jsme byli o hodně rychlejší, což za safety carem možná nebylo vidět; brzdil jsem, ale auto vůbec nešlo zastavit, takže jsem do něj málem naboural. Bylo by to poprvé, ale naštěstí jsem to neudělal," usmíval se Hamilton.
Safety car nebyl nutný
Obhájce titulu se rovněž vyjádřil v tom směru, že podle jeho názoru nemusel start závodu proběhnout za zpomalovacím vozidlem, neboť množství vody k tomu rozhodně nevybízelo.
"Myslím, že jsme mohli odstartovat rovnou. Byly tam sice nějaké louže, ale to závodění přináší. Za safety carem jsme zůstali příliš dlouho, takže v době, kdy odjel z trati, už jsme byli zralí k výměně na přechodné pneumatiky. Přitom třeba v roce 2008 bylo na trati mnohem víc vody než letos, a tehdy jsme do závodu odstartovali bez SC," připomíná Hamilton.