PROHLÁŠENÍ po závodě v Británii

První trénink v Silverstone | foto: Pirelli

Jak hodnotí dnešní závod v Británii jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem opravdu šťastný. Jsem rád, že se objevilo pěkné anglické počasí. Bylo to v daných podmínkách náročné, trať rychle osychala, ale byl jsem první, který útočil a snažil jsem se neudělat chybu. Bylo to pro všechny náročné. Nikdy to není úplně jednoduché a to je to, co to dělá úžasným a to je to, proč je závod na Silverstone tím nejlepším. Plus se podívejte - máme tu nejlepší fanoušky na světě! Stíhám ho (Nica Rosberga), tak v tom pokračujme. Miluji to tu a tvrdě jsem pracoval, udělal jsem v závodě vše, co jsem mohl, abych ušetřil motor, protože je to můj poslední, takže chci, aby vydržel co nejdéle je to možné a delší dobu jsem ho šetřil.

Nico Rosberg, 2. místo
Byl to trošku náročný start, Max mě předjel a byl to proti němu vzrušující závod. Zvládl jsem se dostat před něj vnějškem a s tím jsem byl spokojen. Gratuluji Lewisovi, odvedl tento víkend skvělou práci a v žádném případě jsem se mu nemohl vyrovnat, takže dnes je to druhé místo, se kterým musím žít. Co se týmového rádia a vyšetřování týče, byl to velmi vážný problém, protože jsem se zasekl na sedmém rychlostním stupni a už málem zastavil na trati. Musel jsem to opravit.

Toto Wolff, šéf týmu
Tohle byla F1 ve svém největším světle, asi nejlepší fanoušci na světě, chvíli pršelo, hodně incidentů a předjíždění a fantastický vítěz. V podobné dny je Lewis nezastavitelný. Brzy si udělal náskok a i strategie mu vyšla, závod kontroloval. A byl v klidu, zvládl to a měl vše pod kontrolou. Úžasné. Pro Nica to bylo těžší, jízda v dešti za někým vždy stojí čas a potom dlouho bojoval s Maxem. Ztratil na přechodných, ale předvedl skvělý manévr ve Stowe, jedno z nejrychlejších míst na okruhu. Potom se zasekl na sedmém rychlostním stupni, což byl vážný problém a to by vyústilo v odstoupení. Podle našeho chápání je podobná zpráva povolena, neporušuje to pravidla, dali jsme mu nezbytné informace. Je to pro tým úžasný pocit a budou velké oslavy. Je úžasné, kolik dramatu už jsme v roce viděli, když si vezmeme, že nejsme ani v polovině.

 

RED BULL

Max Verstappen, 3. místo
Bylo to úžasné a podívejte na všechny ty fanoušky, jsou skvělí. Závod byl vzrušující, a na začátku náročný. Zvládl jsem předjet Nica a i na konci stintu jsem dojížděl Lewise, ale myslím, že jsme zajeli do boxů o kolo později než jsme měli a od té doby jsem jel svůj závod. Bohužel Nico se dostal přede mě, ale i tak jsme měli dobrou rychlost a stále jsem viděl ty dva vepředu. Musím říci díky všem v týmu, že mi poskytli tak dobré auto, myslím, že tady si zaslouží hodně zásluhy.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Vlastně to ani nebyl moc tvrdý boj. Spíš nuda. Měli jsme trošku smůlu s virtuálním safety carem a ztratil jsem vedoucí auta. Potom jsem jel osamocený závod. Pérez byl chvíli přede mnou, ale jakmile jsme se ho zbavili, jen jsem doufal, že se vepředu něco stane. Mám těch čtvrtých míst už pár, ale dnes bylo smůla, že se vepředu nic nedělo a jak jsem říkal, měl jsem smůlu s tím safety carem, který vyjel ve špatný čas a stálo mě to deset sekund.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický závod a Max předvedl bojovný výkon. Vrcholem bylo předjetí Rosberga. Bohužel jsme neměli dostatečnou rychlost na to zůstat před ním, ale je uspokojivé, že jsme dojeli na třetím a čtvrtém místě. Daniel bohužel kvůli safety caru ztratil, ale dostal se před Péreze, ale vedoucí skupinka byla příliš vepředu. Získali jsme hodně bodů a je to skvělý výsledek. Už se těšíme do Maďarska, tamější okruh nám snad bude vyhovovat.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 5. místo
Celý víkend byl hodně náročný. Myslím, že jsme dosáhli všeho, čeho jsme byli schopní. Prostě nám chybí přítlak a na takovém místě a v podmínkách, jaké panovaly na Silverstone, to nebylo snadné. Musíme s tím rychle něco udělat, zvláště ve střídavých podmínkách, kdy vám vítr ubírá něco z výkonu. Jsem si jist, že v příštích závodech už to pro nás bude zase lepší. 

Přítlak vám pomůže kdekoliv, je jedno, kam se vydáme. Určitě je to věc, kterou potřebujeme na všech formách okruhů. Jsou i další oblasti, ve kterých se musíme zlepšit, ale jsem si jist, že kdybychom měli přítlak jako některé jiné vozy, byl by to docela jiný příběh. Zlepšit se můžeme v lecčems, ale v podmínkách, které panovaly dnes, a na tomto okruhu je to největší problém.

Sebastian Vettel, 9. místo
Přijal jsem výzvu jít na hladké pneu jako první, bylo to správné rozhodnutí. Samozřejmě jsem ztratil hodně času, když jsem se otočil, takže o výhodu jsem opět přišel. Od té chvíle bylo těžké se dostat kupředu a vylepšit si pozici. Celkově to nebyl náš den, jednoduše jsme nebyli dost rychlí.

Co se týče mého trestu, nemyslím, že penalizace byla nutná. Rozhodně jsem se nesnažil Massu úmyslně vytlačit, vždyť jsem sám vyjel mimo trať, protože jsem neměl vůbec žádnou přilnavost. Pokaždé, když jsem ho chtěl předjet, ujela mi zadná část, znovu a znovu. Pro něj to vypadalo špatně, ale opravdu jsem vysloveně klouzal po trati. Z jeho pohledu to vyznělo, jako když jsem ho chtěl vytlačit, ale já nemohl jet nikam jinam.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Věděli jsme, že to tu pro nás nebude lehké, ale pokud chcete být na vrcholu, neexistují těžkosti. Kromě motoru nám tu chyběli i další věci, které tu jsou důležité. Není to poprvé, ale možná to bylo víc znát. V těchto podmínkách jsme zvolili agresivní strategii, přezuli jsme hned po safety caru, bohužel se to kvůli tomu virtuánímu potom nevyplatilo. Ale upřímně bychom získali navíc tak jednu pozici. Piloti odvedli solidní práci, ačkoliv měli technické problémy. Musíme otočit stranu a těšit se do Maďarska, abychom ukázali, že jsme se poučili.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 6. místo
Tohle je moc dobrý výsledek pro tým, oba vozy na bodech, i když si myslím, že jsem si mohl udržet to páté místo nebýt těch hodin v první zatáčce. V tu chvíli jsem si myslel, že mám po závodě, ale zvládl jsem to zachránit. I tak jsem si pokazil pneumatiky a to mě po zbytek závodu omezovalo co se opotřebení týče. Snažil jsem se za sebou udržet Räikkönena a až mě předjel, byl jsem schopen jet v klidu a šetřit pneumatiky. Na střední sadě jsme jeli velmi dlouhý stint, byl to sice risk kvůli vysokému opotřebení, ale tým udělal správná rozhodnutí a to se nakonec vyplatilo. Podmínky, především v úvodu, byly náročné. Objevila se suchá stopa, ale jakmile jsme obuly pneumatiky, přítlak byl pryč. Už jen udržet auto ve správném směru bylo něco. Získali jsme hodně bodů a já se v autě cítil dobře a je to uspokojivé a z minulého závodu to napravuje to zklamání.

Nico Hülkenberg, 7. místo
Je to samozřejmě pro tým dobrý výsledek, ale stále se cítím frustrovaný z toho, jak závod probíhal, neboť to nevycházelo v můj prospěch. Hodně jsem ztratil pod virtuálním safety carem, kdy mě dost aut předjelo, když jsem už přezul na přechodné. Potom jsem se zasekl za Massou i když jsem byl rychlejší. Byla tam jen úzká suchá stopa, jinak byla všude voda, takže to nebylo lehké. Když se přezulo na hladké, byla to zábava, ale museli jste být opatrní. V první zatáčce se voda dlouho držela. Jel jsem dlouhý stint na středně-tvrdých a ke konci už to bylo jen o udržení a zvládnutí opotřebení. I když nejsem úplně spokojen, s výkonem auta a ziskem bodů jsem spokojen.

Vijay Mallya, šéf týmu
Dnes to byla zábava a jsem za náš výkon rád, nejlepší výsledek na Silverstone a na čtvrté místo v tabulce už nám chybí jen 19 bodů. Nebylo to vůbec jednoduché, zvlášť, když trať osychala, oba piloti odvedli úžasnou práci a získali důležité body. Dnes jsme ukázali, jak konkurenceschopní můžeme být i na zbytku podobných okruhů a ve druhé polovině si myslím, že můžeme využít náš potenciál ještě víc.

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz jr., 8. místo
S dnešním závodem jsem spokojený, zvládl jsem ho slušně. Měli jsme hodně dobrou první polovinu závodu v mokrých a proměnlivých podmínkách. Byli jsme rychlí, vůz byl úžasný a v jednu chvíli jsem dokonce bojoval o šesté místo. Bohužel jsem se dopustil chyby při nájezdu do zatáčky 1. Nejsem z toho moc nadšený, musel jsem se zklidnit a trochu nabýt sebedůvěry. Klesl jsem na osmé místo, je to výsledek, se kterým můžeme být spokojeni, i když je škoda, že jsme nedokázali porazit Force Indii. V šesti posledních závodech jsme už popáté bodovali, takže se určitě pohybujeme správným směrem a je třeba dál tlačit. Maďarsko by nám mělo vyhovovat, takže se těším na další boj o body.

Daniil Kvjat, 10. místo
Myslím, že dnešní závod nebyl špatný - podařilo se nám probojovat se napříč celým závodním polem, držet krok s Ferrari a skončit na bodech, což byl náš cíl. Působili jsme jako konkurenceschponý tým a upřímně se domnívám, že jsme si dnes zasloužili víc bodů, dnes jsem konečně prolomil smolné období. Je to poměrně dost dlouhá doba, kdy jsem se na trati cítil tak dobře. Jsem přesvědčen, že z těchto pozitivních momentů dokážeme nadále těžit až do konce sezóny. Těším se na další závod v Maďarsku.

Franz Tost, šéf týmu
Zažili jsme velmi vzrušující závod ovlivněný proměnlivými podmínkami. Na začátku bylo pro piloty hodně obtížné najít správnou rovnováhu mezi agresivním stylem a nedotáčivostí, která mohla skončit vyjetím z trati. To se také stalo po přechodu na slicks, zvláště v první zatáčce jsme viděli dost výletů mimo trať. Musím říci, že Carlos i Daniil odvedli velmi dobrou práci, protože udrželi vozy na trati a závod bez větších problémů dokončili na bodovaných místech. Je to dobrý výsledek, zvolili jsme chytrou strategii a je pro nás pozitivem, že si můžeme zapsat dalších pět bodů do Poháru konstruktérů. Teď už se těším do Budapešti, trať by nám měla vyhovovat a můžeme opět zabojovat o slušný bodový příděl.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 11. místo
Bylo to zlamání. Snažili jsme se s tolika auty bojovat, ale v mokru jsme se trápili s přetáčivostí. Snažili jsme si pozici udržet, ale pneumatiky se opotřebovávaly a tak jsme se propadli mimo body. Když fungovaly, byla rychlost dobrá, i na střední sadě, ale rychle se opotřebovaly a to bylo náročné.

Valtteri Bottas, 14. místo
Opravdu velké zklamání. Dostal jsem hodiny a ztratil pozice, hlavním problémem bylo opotřebování pneumatik do mokra a ty do sucha se zase nedostali do správné teploty, aby fungovaly. Na hladkých pneumatikách byla rychlost špatná. Jako tým musíme především analyzovat, co se dnes stalo. A já se také musím poučit z chyb. Zítra budu pracovat na simulátoru a projdu program na tento týden.

Rob Smedley, šéf výkonnosti provozu
Neměli jsme dnes rychlost. Navíc Felipemu odešly ke konci pneumatiky, museli jsme znovu do boxů a to byla škoda. Je to závod, na který chceme zapomenout, takže toho moc říkat nebudu. Na začátku ten déšť nám situaci znepříjemnil, ale zvládli jsme to a neudělali nic moc jinak než ostatní, kromě další extra zastávky Felipeho. Auto ale nebylo dost rychlé, abychom se v závodě nějak posunuli.

 

MCLAREN

Jenson Button, 12. místo
Prvních pár kol bylo vzrušujících, když safety car zajel konečně do boxů, tak to byla zábava, protože zajel pozdě a každý tak vyrazil obout přechodné. Rozhodl jsem se ještě zůstat, předjel jsem nějaká auta a myslím, že jsem se zasekl za Bottasem a neměl jsem tu šanci jej na rovinkách předjet, byl na dvě délky auta ode mě, když zajel do boxů, chtěl jsem tam i já, chtěl jsem pneumatika do sucha a ujel jsem tedy další kolo a vlastně ho předjel a byl jsem spokojen. Potom jsem jel s dalšími auty přede mnou, ale nemohl je dojet, takže to byl vlastně konec. Nebyl to zrovna vzrušující závod.

Když začínáte na 17. místě, tak vám to moc nepomůže. V naší pozici je třeba se kvalifikovat do top 10 a pokusit se tam udržet - protože nemáme dostatek rychlosti na udržení odstupu, tak se nacházíme na pozicích, které jsme si dnes vyjeli. Hodně mě pobavilo, jak mě kluci v rádiu nabádali, abych "maximálně útočil", šlo o to se dostat v odstupu na Vettela pod pět vteřin, ale asi zapomněli, že Sebastian řídi Ferrari, takže jsem byl bez šance.

Fernando Alonso, 13. misto
Dokončili jsme závod na 12. a 13. místě, takže určitě nemáme být na co hrdí. Ale tak to je. Pravděpodobně jsem mohl získat bod nebo dva, jenže s mým vozem a výkonem je opravdu těžké předjíždět, takže bylo třeba hledat příhodná místa jako zatáčky 1 nebo 2 a zkusit to na jejich výjezdu. Byl to těžký závod, neměli jsme dostatečnou rychlost, abychom ho dokončili na bodech, to je vše. Přitom jsme byli blízko, zvláště na mokré trati. Tam jsme byli o něco rychlejší. Když trať potom vyschla, snažili jsme se, ale bylo tu pořád dost konkurentů, Williams, Force India, Toro Rosso. Byli jsme blízko, ale pořád nám něco málo v závodech chybí. Ale myslím, že jsme tento víkend udělali krok kupředu, bojovali jsme právě s výše uvedenými týmy, takže to je pro nás dobrá zpráva.

Eric Boullier, závodní ředitel
Samozřejmě nás konečné umístění v podobě 12. a 13. místa na domácí půdě netěší. Ale chtěl bych poděkovat a ocenit jak Jensona tak Fernanda, jak se vypořádali s extrémné náročnými podmínkami, zejmená v počátečních fázích závodu, kdy hrozilo velké nebezpečí v podobě aquaplaningu. Nevzdali se a pokračovali v tlaku až do konce. Fernando svedl úžasný souboj s Massou, mohl docela dobře bodovat. 

Stejně tak bych chtěl vzdát hold Hondě, jejíž motory po celý víkend běžely spolehlivě jako hodinky. Dalším závodem bude Hungaroring, jehož křivolaká povaha nám bude vyhovovat mnohem lépe než Silverstone.

Poslední, komu chci opravdu poděkovat jménem celého týmu McLaren-Honda, jsou naši fanoušci na Silverstone, ale to neznamená, že jsou poslední v řadě. Oceňujeme, že dokázali bez naříkání čelit lijáku a pak připravili vítěznému pilotovi takové ovace. Je nám líto, že vítězným týmem nebyl McLaren-Honda, ale věříme, že náš čas nepochybně přijde.

Jusuke Hasegawa, vedoucí projektu Honda F1
Tým a oba piloti odvedli s ohledem na stále se měnící podmínky solidní práci. V boxové uličce bylo nemálo chaosu kvůi zahájení závodu za safety carem, stejně tak při výměnách, ale naše spolupráce při boxových zastávkách byla dnes naprosto dokonalá. 

Z našeho pohledu to byl další povzbudivý víkend. Spolehlivost byla dobrá a piloti si na trati vedli velice dobře. Nicméně závěr byl zklamáním, Fernando jel až do poloviny závodu výborně, byla tu i velká možnost přivézt nějaké body. Bohužel, dnes jsme nebyli dost silní.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 15. místo
Byl to pro mě dobrý závod, vzhledem k tomu, že jsem startoval z chvostu. Celkově jsem z auta dostal maximum a stejně tak i se strategií. Dobře jsem pochopil podmínky na trati, takže jsme včas zajeli do boxů. Potom jsem měl na střední sadě pneumatik dobrou rychlost, ale jakmile trať oschla, časy byly limitovány naší výkonností. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Budeme dál bojovat o zisk bodů.

Marcus Ericsson, nedokončil
Nejprve bych chtěl poděkoval mým mechanikům za opravu auta po nehodě. Odvedli skvělou práci a bylo dobré být dnes v autě, což je po tak velké nehodě důležité. Cítil jsem se dobře, ale bylo zklamáním, že ten závod pro mě netrval dlouho. Měli jsme problém s elektronikou a musel jsem odstoupit. Nyní se musíme zaměřit na závod v Budapešti.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme rádi, že nebyl Marcus zraněn, neměl následky a to ukazuje, v jaké je Marcus fyzické kondici. Je škoda, že brzy jeho závod skončil kvůli elektronickému problému. Felipe ukázal dobrou rychlost. Stejně tak mechanici - tato síla je motivací celého týmu.

 

HAAS

Esteban Gutiérrez, 16. místo
Byl to náročný závod. Ztratil jsem na začátku v první zastávce a potom jsme dlouho trvala jízda před druhou zastávkou. Rychlost nebyla dost dobrá, ale budeme se dál snažit. Máme hodně dat, které můžeme analyzovat a jsem si jsitý, že se na další závod dobře připravíme.

Romain Grosjean, nedokončil
Nedopadlo to pozitivně, protože jsme měli technické problémy a musel jsem odstoupit. Na přechodných jsme byli pomalí. Na tom musíme zapracovat. Pozitivní je, že v rychlých zatáčkách bylo auto rychlé a kvalifikace byla těsná. Málem jsme se dostali do Q3, což je skvělé. Díky testům můžeme zase využít k učení. To je pozitivní. Těším se nyní i do Maďarska. Výzvou je pro nás fungování pneumatik, ale když to dokážeme, je auto dobré.

Günther Steiner, závodní šéf
Jistě, byl to náš nejtěžší den od okamžiku, kdy jsme do něj vystartovali. Bylo tam několik problematických bodů. Když jsme udělali náš první dvojitý pitstop, měli jsme nějaké potíže s výměnou pneumatik na Estebanově autě. Pak došlo na všech našich systémech k poklesu napětí. Neměli jsme k dispozici žádné GPS mapy, takže jsme nevěděli, zda naše piloty povolat do boxů nebo ne. Pak měl Romain problémy s převodovkou a byl konec. I z chyb se musíme poučit. Budeme usilovat o to, abychom byli dobře připravení na Maďarsko, kde se musíme hodně zlepšit.

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 17. místo
V první části závodu byla trať hodně kluzká a vyvážení bylo v mokru náročné. Od začátku na to musíte tlačit a pokusit se zůstat na trati. Udělali jsme maximum, ale bohužel jsme dnes nebyli dost rychlí. Ke konci jsme předpokládali, že je něco špatně s převodovkou a tak jsme odstoupili, pro jistotu. Nebyl to náš den, ale vše prodjeme a příště budeme silnější.

Jolyon Palmer, nedokončil
Dnes to není výsledek domácího závodu, který jsem chtěl. Šlo to na začátku dobře, potom správná zastávka pro přechodné pneumatiky. Vypadalo to dobře, dostal jsem se před Kevina a dojížděl Romaina, když jsem zajel pro hladké pneumatiky, měl jsem zelenou, ale zadní kolo ještě nebylo upevněno a já už vyjížděl z boxů. Tam jsem potom ztratil asi minutu a dostal penalizaci. Byla to smůla, ale může se to stát každému. Nakonec jsme zajeli do garáže, protože jsem měl divný pocit z převodovky, bylo to z bezpečnostních hledisek a pro jistotu. Problém nyní budeme prošetřovat, těším se už na testy a soustředím se na další závod.

Fred Vasseur, šéf týmu
Nebyl to náš nejlepší závod. Bylo to náročné a musíme se podívat, co způsobilo dvojnásobné odstoupení ze závodu. Do té doby oba piloti jeli dobře, ale naše rychlost nebyla dost dobrá. Příští týden testujeme a to použijeme k tomu, abychom se dostali zpět k našim cílům.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, nedokončil
Po radosti z Rakouska jsem prošel hořkým zklamáním. Opravdu jsem nemohl vůbec nic dělat. Nasadil jsem pneumatiky do přechodných podmínek, dokončil kolo a potom jsem v zatáčce 1 chytil aquaplaning. Ztratil jsem kontrolu nad vozem a byl jsem v něm jen jako pasažér. 

V té době už nepršelo, ale právě takové podmínky jsou hodně choulostivé. Chcete-li v závodě dosáhnout maximum, musíte přejít na intermediates, jakmile se naskytne příležitost. Některé části dráhy byly v pořádku a poměrně dost vysušené, ale vždy budou existovat úseky, které jsou ještě pořád příliš vlhké, ty vás mohou poslat mimo dráhu. Bohužel se to stalo mně. Vím, že to postihlo i několik dalších pilotů, ale je pro mě velkým zklamáním skončit závodní víkend právě takhle.

Rio Harjanto, nedokončil
Na začátku byla trať opravdu hodně mokrá, ale jakmile přestalo pršet, tak hodně rychle po každém kole vysychala. Během pouhých 17 kol jsme přešli na slicks, ale i když to bylo správné řešení v příhodný čas, trefil jsem ještě část vodou zalité trati a už jsem neměl šanci s tím něco udělat. 

I když se na koncí závodu vždy počítá výsledek, pro mě byla důležitá cesta od tréninku přes kvalifikaci. Prožili jsme dobrý víkend a zejména velmi pozitivní sobotu, takže se musíme soustředit na to, co je správné a jak toho nadále využít. Neustále se musíme připravovat na další závod a neustoupit z tlaku. Dnešní výsledek je něco, co si nemůžeme dovolit v budoucnu zopakovat.

Dave Ryan, závodní ředitel
Po minulém víkendu a zisku bodu jsme poněkud vystřízlivěli. Liják před závodem byl poměrně dost intenzivní, a přestože trať relativně rychle vysychala, pořád na ní zůstávalo dost menších i větších míst, kde stála voda. Bohužel je trefili oba naši piloti - Pascal poté, co přešel na pneu do přechodných podmínek, Rio po nazutí slicks. Podmínky byly opravdu hodně složité, bylo třeba je zvládat a také se maximálně soustředit na závod a vozy před námi. Nebyl to nijak dobrý způsob, jak jsme ukončili domácí závod, ale už je to za námi a za dva týdny v Maďarsku se vrátíme určitě silnější.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy