Marchionne: Kimi, dokaž nám, že jsi nás hoden!

Sergio Marchionne (vlevo) už začíná své původní plány pro rok 2016 přehodnocovat | foto: Scuderia Ferrari

Kimi Räikkönen má platný kontrakt do konce tohoto roku. Vesele bují dohady o jeho další závodní kariéře, zda v Maranellu zůstane či nikoli. Spekuluje se o jeho odchodu, kdo ho nahradí, nebo zda nakonec ještě zůstane.

Sám finský pilot už učinil několik prohlášení ohledně své další existence v týmu vzpínajícího se koníka, přiznal, že se mu u Ferrari "líbí" a v paměti je ještě jeho výrok, že by se v tomto týmu chtěl s F1 rozloučit. Současné dohady o jeho setrvání pro něj nejsou nic nového, ostatně loni prožil podobné martyrium. Na druhou stranu se otevřeně hovoří o "seznamu" pilotů, kteří v případě jeho odchodu budou kandidáty na post vedle Sebastiana Vettela.

Dá se říci, že se opakuje situace z roku 2015. Kimi měl letos lepší start do sezóny, ale pak jeho výsledky šly mírně dolů a tím se začaly kupit spekulace, že tým zpochybňuje, zda bude mít na Icemanově setrvání zájem. Prezident Ferrari Sergio Marchionne potvrzuje, že Räikkönen musí přesvědčit především na trati, takže svou budoucnost v Maranellu má finský pilot ve svých rukou.

I když je na tom Räikkönen výsledkově lépe než loni, pozici má stále nejistou | foto: Scuderia Ferrari

"Je to na něm. Kimiho spojení s Ferrari se bude přímo odvíjet od jeho výsledků. Musí dokázat, že je nás hoden, že si zaslouží v týmu zůstat. Jinak by stejně asi v závodění nechtěl pokračovat. Jednou stejně přijde den, kdy nás opustí," řekl o Räikkönenově budoucnosti pro deník Gazetta dello Sport Marchionne.

Problémy s vozem

Prezident Ferrari vstoupil do této sezóny s tím, že Ferrari konečně hodlá dobýt mistrovský titul, ale zatím rudé vozy nevyhrály ani jeden závod, Räikkönen a Vettel zatím dobyli pouze pět druhých míst a tři třetí. Marchionne nedávno vysvětloval problémy s nastavením vozu SF-16H, což je klíčové pro jeho další týmovou kampaň.

"Tajemství SF-16H je ve stabilitě vozu. Ta je v porovnání s rokem 2015 docela jiná. Přestože design vozu vypadá skvěle, na trati jsme dobyli výsledků, které neodpovídaly našemu očekávání. Pokoušíme se získat co nejvíc poznatků, abychom dospěli k poznání, vedoucímu ke zlepšení výsledků. Je to složité auto," vysvětluje Marchionne.

Pracovní struktura se musí změnit, tvrdí Marchionne | foto: Scuderia Ferrari

Rozhovořil se rovněž o zlepšení na poli personální organizace, zejména co se týká přetrvávajících zastaralých pracovních postupů. "Nevím, jestli stále pracujeme dřívějšími metodami, každopádně současná struktura je nemoderní a neodpovídá schopnostem lidí, kteří u nás jsou. Máme velkou společnost, která produkuje výsledky. Můžeme a musíme se zlepšit," pokračuje prezident Ferrari.

Pochopitelně ruku v ruce s tímto prohlášením se přímo nabízí otázka, zda dojde v Maranellu k nějakým změnám. "Pracujeme na nich. Práve jsme uzavřeli dohodu s Jockem Clearem. Existují lidé, kteří nám mohou s problematickými oblastmi pomoci. Chceme tým posílit. Výsledky se nedostaví přes noc, potřebujeme čas k tomu, abychom je v roce 2017 mohli realizovat," nenápadně ustupuje z prvotního prohlášení Marchionne.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy