Ochranu kokpitu Halo tento týden čekají poslední testy, Aeroscreen stále ve hře

Sebastian Vettel při testech v Barceloně s ochranou kokpitu | foto: Scuderia Ferrari

Mezinárodní automobilová federace (FIA) hodlá tento týden provést poslední sady testů s ochranou kokpitu typu "Halo" před konečným rozhodnutím o jejím zavedení - to má padnout již v průběhu července. Před sezónou 2018 se bude zabývat i ochranou, kterou navrhl Red Bull.

"Před zavedením je třeba odvést ještě hodně práce. Stále probíhají testy, čekají nás schůzky s týmy a má to dopad i na konstrukci šasi. Existují tedy konečné termíny, které nemůžeme donekonečna posouvat, proto vývoj momentálně probíhá rychle," komentuje Laurent Mekies, šéf výzkumu FIA, přípravy na zavedení ochrany kokpitu.

Na kdy byl stanoven konečný termín? "Nepřekročíme 15. červenec. Tento týden uskutečníme poslední testy, s týmy se sejdeme na počátku července a podíváme se na výsledky. Pak to bude mít dopad na konstrukci šasi a ubírali byste z času, kdy některé týmy mají zmrazený návrh šasi, do toho bychom nechtěli už zasahovat," pokračuje Mekies.

Ochrana kokpitu bude velmi podobná tomu (Halo), co testovalo Ferrari: "Z pohledu obecného tvaru to je velmi blízké, ale geometrie je trochu odlišná, protože jde o výsledky, na kterých jsme pracovali od Barcelony až do současnosti.  Ale tohle je obecný koncept."

FIA ochranu kokpitu Red Bullu (Aeroscreen) ještě nezavrhla | foto: Red Bull Content Pool

Svůj typ ochrany, tzv. "Aeroscreen," představil i Red Bull. Kvůli soustředění zdrojů na příští rok se mu ale již nevěnuje, navíc dal najevo, že ho zadarmo vyvíjet nebude. Podle šéfa výzkumu FIA je však i tento typ stále ve hře.

"Myslím, že zmrazení Aeroscreenu se týká roku 2017, protože musíte splnit konečný termín, a kdybychom pokračovali se dvěma projekty, tak bychom s tím měli problém. V určité fázi musíte odhadnout, zda to zvládnete. A my jsme očekávali, že bychom to s Aeroscreenem nezvládli, proto jsme tuto část zmrazili, dokud se nedostaneme s Halo na tu správnou cestu pro rok 2017.

Jakmile to však bude hotové, tak jsem si jistý, že všichni - Red Bull a týmy - budou pokračovat se skvělými příspěvky, které předváděly. Nic není navždy mrtvé, jde čistě o volby v projektovém plánování, abychom v roce 2017 dostali na rošt jedno ze dvou řešení," dodává Mekies.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy