Změnu chtěli všichni! odráží Todt kritiku omezení radiokomunikace

Vy si také budete stěžovat? Todt s piloty Williamsu v Monaku (ilustrační foto) | foto: Williams F1 Team

Radiová přestřelka mezi Hamiltonem a boxem Mercedesu, poněkud kratší, ale rozhodně rovněž dramatická výměna názorů mezi Räikkönenem a inženýry Ferrari. Kulisa Grand Prix Evropy se vyhrotila do podoby: "všechno špatně, znova a lépe".

Jean Todt, prezident FIA, si ale nemyslí, že by kritika byla na místě. Navíc dodává, že změna pravidel byla schválena jednomyslně. Postižení piloti ale mají jiný názor - Hamilton hovoří jednoznačně o znehodnocení závodu, protože nemohl zasáhnout do boje o vedení z důvodů změny režimu motoru, kterou nemohl se svým technickým týmem odstranit a učinit tak svůj vůz více konkurenceschopný.

Podporu získal celkem pochopitelně od svého šéfa Toto Wolffa, na jeho stranu se přidal i Fernando Alonso a rovněž Maurizio Arrivabene, který situaci označil za "šílenou", protože u Ferrari zase řešil Räikkönen v polovině závodu problém s elektronikou. 

Todt se k této otázce vyjádřil na Sportovní konferenci FIA v Turíně. "Vždy jsme věřili, že odstranění takzvaných pomůcek pro piloty je správné, že to pomůže jim a závodům jako takovým. Bylo jednomyslně požadováno, abychom snížili veškeré pomůcky v závodním režimu a tohle omezení je součástí tohoto přístupu," prohlásil Todt.

Obhájce titulu Lewis Hamilton naproti tomu tvrdí, že moderní technika v současné natolik komplikovaná, pilot má k dispozici tolik ovládacích prvků, přepínačů a režímů řízených z kokpitu, že by nějakou pomoc potřeboval.

"Ano, dá se říci, že monoposty jsou příliš komplikované, ale právě skončil závod 24 hodin Le Mans s vozy, které jsou také víc a víc komplikované.Týmy a piloti na tom musí zapracovat, protože je šance nabídnout nejlepší možný výkon," dodává Todt.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy