Red Bull pozastavil vývoj svého řešení ochrany kokpitu

Aeroscreen na závodní trati neuvidíme. Zdá se, že ani v roce 2018 | foto: Red Bull Content Pool

Alternativní řešení ochrany kokpitu v provedení Red Bullu, pro které se vžil termín aeroscreen, neuspělo v boji s Halo konceptem, který dříve předložil Mercedes. Red Bull se tímto řešením nehodlá nadále zabývat.

Názory na obě řešení byly různé, jedni preferovali Halo koncept, kterému se po předvedení na testech v Barceloně v některých kruzích začalo posměšně říkat "tanga", druzí se klonili k "baldachýnu", se kterým přišel Red Bull a prezentoval ho v tréninku na Grand Prix Ruska v Soči. Rozhodnutí padlo o něco později a v interním souboji vyhrál Halo koncept (článek zde). Týmy se v rámci Grand Prix Monaka dohodly, že případné zavedení této verze ochrany kokpitu by bylo nasazeno v období kolem britské Grand Prix.

Tým z Milton Keynes od začátku roku na alternativě k halo konceptu tvrdě pracoval a zdálo se, že velice pozitivní představení aeroscreenu v Soči mu dává velké šance. Po nárazových testech a určitých problémech s horním okrajem zařízení, které by potenciálně mohlo ohrozit hlavu pilota, bylo oznámeno, že zavedení tohoto řešení pro rok 2017 by bylo příliš riskantní. 

Podle FIA mělo řešení Red Bullu bezpečnostní nedostatky | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull se proto rozhodl práce na svém řešení ochrany kokpitu zastavit, protože pokud se nebude realizovat, nemá smysl do něj nadále investovat ani prostředky, ani čas. Tým by musel rozdělit své kapacity, protože v současné době se zabývá inovacemi letošního vozu a už chystá nový monopost na příští sezónu. A pokud by měl být aeroscreen připraven pro rok 2018, znamenalo by to další náklady a vytížení.

S ohledem na fakt, že do tohoto řešení ochrany kokpitu bylo investováno asi 250 000 eur, považuje Red Bull za zbytečné dále aeroscreen vyvíjet. Takže ona otevřená dvířka FIA se nejspíš definitivně zabouchla. U "Rudých býků" se domnívají, že by se této varianty mohl chopit nezávislý výrobce a vývojově projekt dotáhnout do stadia, kdy by byl dostupný pro všechny kategorie.

"V tuto chvíli jsme pozastavili veškeré práce na aeroscreenu, protože očekáváme oficiální direktiva od FIA. Oni mají veškeré informace. Nemáme zdroje ani dost kapacit na pokračování ve vývoji aeroscreenu. Navíc to ani není zadarmo," prohlásil pro server Motorsport.com šéf Red Bullu Christian Horner.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy