Smedley: Honda trochu ztrácí, ale jinak jsou motory již téměř na stejné úrovni

Pohonná jednotka Mercedesu s bateriemi | foto: Formula1.com

Situace na poli pohonných jednotek se podle šéfa výkonnosti Williamsu, Roberta Smedleyho, vyrovnává. Podle něj to je zřejmé zejména v kvalifikaci. Deficit je podle něj kvůli pozdnímu vstupu do Formule 1 stále patrný u Hondy.

Mercedes po zavedení 1,6litrových V6 hybridních motorů v roce 2014 měl náskok a jasně dominoval. Ferrari během zimy jeho náskok téměř smazalo, Renault udělal velký pokrok v Monaku a Honda se pomalu také zlepšuje.

"V kvalifikaci v tom už není tak velký rozdíl, což je celkem jasně patrné. Když se podíváte na maximální rychlosti, není v nich rozdíl takový rozdíl jako dříve, ať už jedete za nějakým vozem nebo ne, nebo jestli máte DRS či nikoliv. Všechna špičková auta jsou si mnohem vyrovnanější," tvrdí Smedley.

Znatelně pozadu zůstává pouze Honda, která pohání McLareny. Podle šéfa výkonnosti Williamsu ale už ani mezi ní a Mercedesem není taková propast: "Všichni náskok stahují. Honda ještě musí kousek ujít, ale je samozřejmé, že jsou o rok pozadu, když přišli o rok později.

Nemají už ale takovou ztrátu, jak by si někteří lidé mohli myslet. Mezi motory Mercedesu, Ferrari a Renaultu rozdíly sice jsou, ale poměrně malé," pokračuje Smedley.

Situace na poli motorů se za stabilních pravidel vyrovnává | foto: Honda

Od roku 2017 bude systém žetonů pro vývoj pohonných jednotek zrušen, FIA však bude rozdíly mezi nimi monitorovat, aby dosáhla vyrovnanosti v oblasti jejich výkonu. Od roku 2018 omezí plnicí tlak, rozměry a stanoví další opatření pro to, aby nedošlo k obrovskému nárůstu nákladů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy