Oba týmy již dříve sdíleli některé technologie, které se například týkaly vnitřních součástí převodovek, od příštího roku toho ale díky stejnému pohonu budou moci v oblasti výzkumu a vývoj sdílet mnohem více.
"Když máte v F1 dva týmy, tak to vždy dává smysl mít určitou úroveň překrývajících se částí mezi nimi. My jsme odešli od Renaultu, protože panovala nejistota ohledně toho, co budou dělat, jelikož nebylo jisté, že koupí tým sídlící v Enstone [bývalý Lotus]," říká Key.
"A věděli jsme o určitých problémech, které se trochu týkaly obou týmů. Ale spousta toho už je věcí minulosti. Když jsme poprvé přišli k Renaultu, tak bylo záměrem mít stejný motor [jako Red Bull], protože pak se překrývá technologie pohonné jednotky, kterou můžete sdílet. Ano, sdílet - ne přeprodávat druhému týmu," pokračuje technický ředitel Toro Rosso.
"To vám dává schopnost přijít s řešením, které vyhovuje oběma týmům, a vy se tak můžete zbavit dvou větví výzkumu a vývoje, když máte jedno. U nás šlo o vnitřní části převodovky, ale to můžete rozšířit možná i na takové položky, jako je palivový systém, hydraulické systémy, možná konstrukci výfuku, části elektroniky," vypočítává Key výhody rozšířené spolupráce.
"To, co může být společné, dává velký smysl. Rozhodně pak dochází k úspoře nákladů. A abych byl upřímný, většina z toho jsou věci, které nepůsobí rozdíly ve výkonnosti," myslí si 44letý britský inženýr, jenž působil u Jordanu, Midlandu (MF1 Racing), Spykeru, Force Indie, Sauberu a jenž od prosince 2012 pracuje pro Toro Rosso.
Dobře si všímá pokroků, kterých dosahuje jejich budoucí motorový partner: "Renault letos opravdu předvádí obrat, což nám před návratem dodává hodně sebedůvěry. Po roce s Ferrari budeme moci přijít zpět s mnohem větší důvěrou, že tato spolupráce bude mnohem lepší než dříve. Nejen, že vyřešili některé ze svých problémů se spolehlivostí, ale také skutečně dosahují očividných zisků ve výkonnosti."