Ferrari na obcházení nařízení nevěří: Tlak v pneumatikách nelze významně snížovat

Kimi Räikkönen na ultra-měkké směsi v Monaku | foto: Pirelli

Ferrari ani jeho konkurence v podobě Mercedesu či Red Bullu si podle Jocka Cleara nepohrává s výraznějším snižováním startovních tlaků pneumatik tak, aby získali konkurenční výhodu.

Stáj z Maranella v posledních dvou kvalifikacích zaostala za očekáváními, což mnohé vedlo k domněnkám, že Mercedes a Red Bull dokážou chytře obcházet příliš vysoké startovní tlaky, které si vynutilo Pirelli a na které dohlíží FIA. Podle Ferrari to ale tak není a celá kauza se zbytečně nafukuje.

"Nižší tlaky vám poskytnou vyšší přilnavost. Ale pro jedno kolo v kvalifikaci to je jednodušší tlaky udržet v rozmezí, v němž je chcete mít. Nevěříme příběhům, že některé týmy mohou tlaky ve svých pneumatikách významně snížit. Možná o půl PSI, ale ne o dva. Myslíme si, že to není možné," uvádí Clear.

"Hodně se hovoří o chytrých řešeních, jak dostat teplo z kol, jenže ta jsou všechna nelegální. FIA potvrdila, že jsou všechny vozy legální a my nemáme důvod tomu nevěřit," pokračuje inženýr, který u Ferrari zodpovídá za výkonnost jejich balíku.

Ferrari na Mercedes stále nestačí, vítězství jsou zatím v nedohlednu | foto: Scuderia Ferrari

Ztráta na Mercedes je letos menší, očekávání ale byla vyšší
Jeho tým přes prohlášení před sezónou stále nedokáže bojovat s Mercedesem o vítězství, byť tvrdí, že jeho náskok letos opět trochu stáhl: "Ztráta na Mercedes je větší, než jsme počítali. Je ale menší než průměr loňské sezóny a tu, kterou jsme měli v posledním závodě 2015."

"To je pozitivní věc. Stahujeme náskok Mercedesu, a jsme si jistí tím, že dvě výkonnostní křivky se v budoucnu překryjí. Jedinou otázkou zůstává kdy," dodává Clear před závodem v Kanadě, kde hodlá Ferrari nasadit vylepšený motor s novým turbodmychadlem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy