Na piloty čekalo ideální sobotní dopoledne - slunečno, teplota vzduchu 22°C, trati o deset stupňů vyšší, vanul mírný větřík (4,3 m/s) a panovala poměrně nízká vlhkost vzduchu (37 %).
Bylo vidět, že piloti nechtějí vyčkávat a taktizovat - s výjimkou Red Bullu. Ten čekal celých 20 minut, než se pustil do posledního tréninku. Takhle se na trati objevila téměř polovina startovního pole, a i když některé vozy zase po instalačním kole zamířily zpět do boxů, provoz v ulicích Monte Carla byl značný. První čas stanovil Kevin Magnussen - 1:17,247, ale velice rychle začaly na displejích naskakovat lepší výkony. Chviličku byl v čele Räikkönen (1:16,976), ale vzápětí nastolily obvyklý obrázek Mercedesy - nejdříve šel do čela Rosberg - 1:15,909, vzápětí ho trumfnul Hamilton - 1:15,808. Poté se mezi Stříbrné šípy vklínil Vettel (1:15,841), ale pořád se čekalo na Red Bully, zda si udrží svou převahu z druhého čtvrtečního tréninku.
Pokud v předchozích jízdách bylo nemálo karambolů, tentokrát byli piloti ohleduplnější, ovšem po deseti minutách v sekvenci zatáček u bazénu nezvládl svůj vůz Jolyon Palmer a při hodinách v místě, kde kdysi prožil svou velmi těžkou nehodu Alex Caffi na Footworku, poškodil o svodidla zadní křídlo svého renaultu. Pořadí po první čtvrhodině bylo následující: Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Hülkenberg, Räikkönen.
Na "rudé býky" se čekalo dvacet minut, pak se vydal na trať Verstappen a po zahřívacím kole (1:25,169) zaútočil naplno - 1:15,671. Ricciardo jako by ho okopíroval - warm-up v hodnotě 1:23,430 a pak skok do čela 1:15,192! Jeho týmový kolega se snaživě zlepšoval (1:15,433, 1:15,288), ale víc nezvládl. Je třeba poznamenat, že celá špička nasadila ultraměkkou směs, zatímco třeba piloti Toro Rosso a McLaren první část tréninku absolvovali na superměkké směsi. B-tým Red Bullu dokonce dokázal vzácnou shodu, když oba piloti zajeli navlas stejný čas 1:15,618. Poslední, kdo zaznamenal z celého startovního pole měřený čas, byl Button - na vedoucího Ricciarda ztrácel 11,252 vteřiny. Samozřejmě se vzápětí dokázal zlepšit na 1:17,039.
Po půlhodině bylo následující pořadí - Ricciardo, Verstappen, Rosberg, Vettel, Pérez a Hamilton. Na trati nastal klid před bouří, týmy se připravovaly k závěrečné závodní simulaci. Sebastian Vettel prokázal, že se někdy nevyplácí čekat a poskočil do čela, vzápětí se v Monaku rozběhla obvyklá přehlídka drobných kontaktů se svodidly a chyby ve snaze zlepšit si čas. Max Verstappen ve 48. minutě tréninku probrzdil v zatáčce u Metropolitní opery a pravými koly se opřel o svodidla - poškodil i přední spoiler, takže musel pomalu do boxů.
Pět minut před koncem zamířil do únikové zóny v Mirabeau Pérez a dost si zahrával, když se pokoušel vycouvat zpět na trať. Pak se hlavním dějištěm stala zatáčka Ste. Dévote: vše načal v 50. minutě tréninku Gutiérrez, který musel po špatně zvoleném brzdném bodu zamířit rovně. Čtyři minuty před koncem se z tohoto místa stala téměř epidemie, po minutových intervalech něco podobného provedl Wehrlein, Magnussen (ten dokonce na inkriminovaném místě zůstal stát, takže mnoha pilotům zhatil nájezd do rychlého kola) a půl minuty před koncem jízd prokletí tohoto místa uzavřel Grosjean.
Piloti Mercedesu a Red Bullu už tedy nedostali příležitost pokusit se překonat Vettelův čas - Hamiltona, který zajel s mírným náskokem nejrychleji dva úvodní sektory, zastavil "traffic jam" před La Rascasse, takže musel zvolnit a ztratil na Němce 0,018 vteřiny. V závěru se ještě pokusili změnit výsledky piloti Red Bullu, ale Verstappen s opraveným vozem chyboval a Ricciardo se při prodírání přes pomalejší vozy nezmohl na lepší čas než 1:15,129.
Pro kvalifikaci jsou tedy rozdány nijak jasné karty, bude evidentní, že rozhodnou naprosté maličkosti.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:14,650 |
2. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:14,668 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:14,772 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:14,807 |
5. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:15,081 |
6. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:15,259 |
7. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:15,324 |
8. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:15,368 |
9. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:15,555 |
10. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:16,666 |
11. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:16,068 |
12. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:16,257 |
13. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:16,298 |
14. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:16,347 |
15. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:16,406 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:16,412 |
17. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:16,527 |
18. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:16,867 |
19. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:17,038 |
20. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:17,482 |
21. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:17,595 |
22. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:18,180 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ