Všichni čtyři piloti obou týmů si novou pohonnou jednotku pochvalovali: zlepšení bylo znatelné v oblasti ovladatelnosti i výkonu. Upozorňovali však, že velikost pokroku mohou určit až inženýři po rozboru dat z telemetrie. A technický ředitel Renaultu Bob Bell byl po prvotní analýze spokojený.
"Motory jsou vybaveny veškerými přístroji, proto víme, na co se díváme. A můžeme to prostřednictvím dat potvrdit," souhlasí s komentáři pilotů o pokroku. "Zdá se, že motor poskytuje to, co předváděl na stolici - a byli bychom překvapeni, kdyby tomu tak nebylo. Veškeré příznaky potvrzují, že vylepšení motoru dělá to, co jsme předpokládali."
Původně se uvádělo, že motor by mohl představovat zrychlení na typickém okruhu o 4 desetiny sekundy, což by například Red Bullu umožnilo v Barceloně bojovat s Mercedesy. Na otázku, zda takový velký pokrok může potvrdit, Bell odpovídá: "Jo. Myslím, že doufáme ve zlepšení o několik desetin. A abych byl upřímný, nebylo by to moc velký zisk, kdyby tomu tak nebylo."
Red Bull po úspěšném testu tlačí na to, aby jim Renault vylepšenou pohonnou jednotku přivezl už příští týden do Monaka. Konečné rozhodnutí ještě nepadlo a Bell připustil, že existují určité komplikace, které by tak rychlému nasazení mohly bránit.
"Jde spíše o to, abychom si byli jisti, že máme motor v dobrém stavu pro závodění. Není to jen o tom se ukázat s hromadou mechanických dílů. Všechno musí být řádně zmapováno a vše musí být připraveno na veškeré provozní okolnosti, protože u těchto V6 motorů, může nastat spousta podmínek, a vy si musíte být jisti, že motor je pro ně namapován," upozorňuje Bell.
"Monako obsahuje některé neobvyklé podmínky: celkem nízké otáčky - a vy musíte zajistit, že motor pro ně bude zcela vyhovovat. Jde zkrátka o to se ujistit, že motor je přesně takový, jaký chceme," vysvětluje technický ředitel Renaultu, který se snaží poučit z loňské sezóny a neúspěšného vylepšení.
"Když Renault představil koncem minulého roku poslední specifikaci motoru 2015, tak kolem toho byla spousta povyku. Kritizovalo se, že neposkytuje to, co by měl. A my se letos snažíme pro tovární tým i pro Red Bull zajistit, aby motor udělal to, co má, když to ohlásíme.
Raději s tím trochu počkáme a získáme absolutní jistotu, že je takový, jak očekáváme. Jde o to mít jen dostatečný počet hodin během dne, abychom to všechno prošli. Není za tím nic jiného. Ale věříme, že po testu motor v dobré formě schválíme, abychom jej byli schopni nasadit, až budeme cítit, že je k tomu vhodný čas," dodává Bell.