Technický ředitel Renaultu o novém motoru: Data potvrzují pokrok. Jak velký?

Renault | foto: Renault Sport F1

Red Bull a Renault doufá v okamžitý pokrok po nasazení nového motoru, který francouzský výrobce dovezl k testům do Barcelony a se kterým tam po dva dny bez problémů kroužili.

Všichni čtyři piloti obou týmů si novou pohonnou jednotku pochvalovali: zlepšení bylo znatelné v oblasti ovladatelnosti i výkonu. Upozorňovali však, že velikost pokroku mohou určit až inženýři po rozboru dat z telemetrie. A technický ředitel Renaultu Bob Bell byl po prvotní analýze spokojený.

"Motory jsou vybaveny veškerými přístroji, proto víme, na co se díváme. A můžeme to prostřednictvím dat potvrdit," souhlasí s komentáři pilotů o pokroku. "Zdá se, že motor poskytuje to, co předváděl na stolici - a byli bychom překvapeni, kdyby tomu tak nebylo. Veškeré příznaky potvrzují, že vylepšení motoru dělá to, co jsme předpokládali."

Původně se uvádělo, že motor by mohl představovat zrychlení na typickém okruhu o 4 desetiny sekundy, což by například Red Bullu umožnilo v Barceloně bojovat s Mercedesy. Na otázku, zda takový velký pokrok může potvrdit, Bell odpovídá: "Jo. Myslím, že doufáme ve zlepšení o několik desetin. A abych byl upřímný, nebylo by to moc velký zisk, kdyby tomu tak nebylo."

Red Bull otestoval nový motor Renault, s pokrokem byl také spokojený | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull po úspěšném testu tlačí na to, aby jim Renault vylepšenou pohonnou jednotku přivezl už příští týden do Monaka. Konečné rozhodnutí ještě nepadlo a Bell připustil, že existují určité komplikace, které by tak rychlému nasazení mohly bránit.

"Jde spíše o to, abychom si byli jisti, že máme motor v dobrém stavu pro závodění. Není to jen o tom se ukázat s hromadou mechanických dílů. Všechno musí být řádně zmapováno a vše musí být připraveno na veškeré provozní okolnosti, protože u těchto V6 motorů, může nastat spousta podmínek, a vy si musíte být jisti, že motor je pro ně namapován," upozorňuje Bell.

"Monako obsahuje některé neobvyklé podmínky: celkem nízké otáčky - a vy musíte zajistit, že motor pro ně bude zcela vyhovovat. Jde zkrátka o to se ujistit, že motor je přesně takový, jaký chceme," vysvětluje technický ředitel Renaultu, který se snaží poučit z loňské sezóny a neúspěšného vylepšení.

Renault chce mít před pomalým Monakem jistotu, že je motor na nasazení do závodu řádně připravený | foto: Lotus F1 Team

"Když Renault představil koncem minulého roku poslední specifikaci motoru 2015, tak kolem toho byla spousta povyku. Kritizovalo se, že neposkytuje to, co by měl. A my se letos snažíme pro tovární tým i pro Red Bull zajistit, aby motor udělal to, co má, když to ohlásíme.

Raději s tím trochu počkáme a získáme absolutní jistotu, že je takový, jak očekáváme. Jde o to mít jen dostatečný počet hodin během dne, abychom to všechno prošli. Není za tím nic jiného. Ale věříme, že po testu motor v dobré formě schválíme, abychom jej byli schopni nasadit, až budeme cítit, že je k tomu vhodný čas," dodává Bell.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy