Proč a jak mercedesy kolidovaly?

Nový nos a přední křídlo Mercedesu ve Španělsku | foto: Mercedes AMG F1 Team

Velká cena Španělska se nevyznačovala jen vítězstvím Maxe Verstappena, ale i kolizí obou mercedesů, která toto vítězství umožnila. Co přesně k ní vedlo?

Díky SkySports je už nyní známo, co přesně vedlo k tomu, že oba Mercedesy kolidovaly. Na startu je vše jasné, oba mercedesy měly  velmi podobnou rychlost, ale Rosberg se pověsil do závěsu za Hamiltona, čímž získal trošku rychlosti navíc, kterou využil v první zatáčce, kde brzdil o něco později. Rosberg projel první dvě zatáčky normálně, neztratil v nich rychlost, která byla srovnatelná s tou Hamiltonovou.

Při průjezdu dlouhou třetí zatáčkou začal Hamilton na Rosberga trošku získávat a Rosbergovi začalo blikat zadní červené světlo. To znamená, že je jezdec v módu, kdy sbírá energii. Takže Rosberg nejel na plný výkon, což znamenalo, že Hamilton měl vyšší rychlost a dostal se za Rosberga. Hamilton totiž mohl bezpečně poznat, že je Rosberg v pomalejším módu motoru.

Nico Rosberg při kvalifikaci v Barceloně | foto: Pirelli

Ale i Rosberg si všiml, že má špatně nastavený mód motoru, a to právě ve třetí zatáčce. Proto v jejím průběhu začal nastavení auta měnit. Kvůli tomu ale nesledoval, co se děje v zrcátcích za ním a Hamiltona pokryl o moment později, než se Hamilton rozhodl zaútočit. Potom Hamiton musel vyjet kvůli velkému rozdílu rychlostí na trávu a na konec vyřadil Rosberga i sebe ze závodu.

Tato situace nejspíše nastala z důvodu omezení komunikace mezi jezdcem a inženýry na boxové zídce. Normálně inženýr jezdci připomene všechny úkony, které musí před startem udělat, ale nyní si jezdci musí vše pamatovat a Rosbergovi na toto nastavení na startu nejspíše zapomněl. 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy