PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci ve Španělsku: Red Bull nadšen, Ferrari se nestačí divit

Lewis Hamilton v Barceloně | foto: Daimler AG

V první řadě Mercedesy, Hamilton zajel skvělé kolo, Red Bull obsadil druhou řadu, Ricciardo nakonec odolal tlaku svého nového týmového kolegy. Na Ferrari zbyla a až třetí řada. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1. místo
Jsem opravdu velmi šťasný. Nico byl celý víkend silný a já se snažil postupně získávat rychlost. Děkuji všem v týmu, že zapracovali na těch potížích. Tohle je pro mě třetí vyhraná kvalifikace ze tří - ty poslední dvě jsem nedokončil a jsem opravdu rád, auto bylo skvělé.

Včera to bylo náročné, takže bylo dobré, že jsme to konečně otočili. Přivezli jsme menší vylepšení, upravili jsme turbo, které bylo v minulosti problémem. Uvidíme, jak se nám to podařilo. Snad uvidíme výsledky práce, kterou jsme do toho vložili. Zítra se pokusím dobře odstartovat, jsem v té nejlepší možné pozici, třeba to bude ten správný den.

Nico Rosberg, 2. místo
Jsem samozřejmě zklamaný, že jsem druhý. Chtěl jsem pole position, ale Lewis byl prostě rychlejší, tak to prostě je. Naštěstí se počítá závod a stále máme dost příležitostí - start a strategii. Nebude to zítra jednoduché, ale já se pokusím využít šance.

Jsme překvapeni, že jsme tak vepředu před Ferrari, ale zároveň také tím, jak blízko je Red Bull. Hodně se to promíchalo. Jediné konstantní je to, že jsme v čele a máme náskok na kohokoliv, kdo je druhý. Je působivé, že máme na každém okruhu auto, které perfektně funguje, je to fantastické.

Toto Wolff, šéf týmu
Po problémech v posledncích dvou kvalifikacích je skvělé, že oba vozy dnes jely až do konce a zajet první řadu. Bylo to magické kolo, co Lewis předvedl. Během víkendu se trápil s nastavením, pracoval s inženýry a mechaniky, aby byl vůz podle jeho přání a ve správnou chvíli podal výborný výkon. Jsem rád. Nico je druhý a v Q2 to vypadalo, že má eso v rukávu. Jeho pneumatiky budou na začátku možná čerstvější a uvidíme, zda to bude hrát roli. Čekám náročný závod, velkou bitvu mezi oběma našimi piloty a stíhání od soupeřů za námi. Uvidíme, jak to dopadne.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 3. místo
Jsem opravdu spokojen, že jsem zase tu, na konferenci s prvními třemi nejrychlejšími. Zítra se pokusím o to samé! Jsem šťastný, že jsme před oběma Ferrari. Max odvedl opravdu skvělou práci, druhá řada, to je úžasný výsledek. Trošku jsme se od toho vzdálili a trvalo to. V Q3 jsem věděl, že mám jen jedno kolo, ale také jsem věděl, že mám rychlost a kde mohu získat.

Bylo to jen o tom poskládat to dohromady. Do té doby se mi to nepodařilo, ale počítá se Q3 a já udělal, co jsem musel. Myslím, že tohle je první okruh tohoto roku, který vyžaduje hodně přítlaku a můžeme tak využít naši silnou stránku. Ukazuje to, co máme k dispozici a bude to ještě na klikatých okruzích zajímavé.

Max Verstappen, 4. místo
Málem jsem byl v první trojci, ale jen málem. Pro mě bylo dnes hlavním cílem si to užít a zlepšit svůj pocit a to v každém kole. Ještě to pár víkendů potrvá, ale už teď jsem na správné cestě. Měl jsem dobrý pocit a pokud si řízení užíváte, vždy to pomůže. Zítra se pokusím o dobrý start a potom snad naši pozici udržíme a nebo se ještě posuneme vpřed. Co se rychlosti týče, ta nám nechybí, takže to vypadá na možné pódium, ale nechci o tom hovořit předčasně, nejprve chci dokončit závod.

Christian Horner, šéf týmu
Wow, to byla ale kvalifikace. Rozhodně jsme nečekali, že budeme před Ferrari, doufali jsme možná, že se dostaneme před Kimiho. Daniel zajel fenomenální kolo, měl jen jednu sadu pneumatik, ale naplno je využil a vystřihl si nejlepší kolo víkendu, ale Maxova první kvalifikace byla také úšasná. Potvrdil, že je senzační, jak jsme již věděli. Nečekal jsem, že se přizpůsobí tak rychle ani že budeme ve druhé řadě, je to pozitivní pocit. Jsme blízko pódiu a snad si ty to pozice dokážeme udržet. Opravdu se jim to dnes podařilo, bylo to neuvěřitelné. Oba předvedli úžasné výkony.

 

FERRARI

Kimi Räikkönen, 5. místo
Nebyl to lehký den, udělali jsme, co se dalo, ale výsledek je zklamáním. Vypadalo to, že se hodně trápíme v posledním sektoru. Před kvalifikací jsme udělali změny v nastavení a vypadalo to lépe, ale nedokázali jsme zajet dobré časy, když jsme chtěli a i ovládání nebylo dle představ. Včera bylo auto ok, dnes jsem byl rychlejší, ale trošku se změnil vítr a na některých místech to tak bylo náročné. Poslední jízda byla lepší, ale pochopitelně to zdaleka není podle našich představ. Soupeři udělali lepší práci a my musíme i nadále pracovat a zlepšit se. Uvidíme, co se zítra v závodě stane.

Sebastian Vettel, 6. místo
Nevím, co se to dnes odpoledne stalo. Jsme jako tým zklamaní, protože jsme neukázali, co jsme mohli a musíme se na to pořádně podívat. Nyní už toho moc nezměníme. Zítra je další den a víme, že auto je silné, může být velmi silné a musíme se jen ujistit, že se dostanem do těch správných kolejí. Je tu start a je to dlouhý závod, hodně kol a to první je hodně důležité, ale stejně tak i ta další. Uvidíme, co dokážeme. Myslím si, že bychom zítra měli být rychlí.

Dnes tomu tak nebylo. Pochopitelně podmínky byly odlišné, ale zase ne tolik. Já se dnes trápil. Myslím si však, že se musíme uklidnit. Barcelona je hodně náchylný okruh na změny a naše auto nefungovalo tak, jak mělo. Šlo nějak celkově o nedostatek přítlaku, nejen o některou ze zatáček.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
Něco se u obou pilotů pokazilo, dnešní dopoledne se nedá srovnávat s těmi jízdami teď. Něco je špatně, musíme to zkontrolovat. Red Bully jsme před námi určitě nečekali, ráno jsme byli mnohem lepší, musíme to zkontrolovat, musíme se na to fakt podívat.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 7. místo
Doufal jsem v lepší výsledek. Ale bylo to dobré kolo, takže jsem s výkonem v Q3 spokojen. Je to škoda s Felipem. Zítra musíme nasadit laťku vysoko, abychom byli v první pětce. S dobrou strategií a startem je to ale možné, takže se pokusíme získat co nejvíc pozic.

Felipe Massa, 18. místo
Šlo o problém s načasováním, je to fakt škoda. Jsem zklamaný. V prvním kole jsem byl v provozu, nezajel žádné čisté kolo a pak už jsme neměli dost času vyjet znovu na nových pneumatikách. Je to frustrující, potřebovali jsme trochu větší časovou rezervu. Problém či provoz se může stát, ale stále se musíme ujistit, že budeme včas a správně reagovat. Zítra to bude dlouhý závod, takže cílem stále musí být body.

Rob Smedley, šéf inženýr výkonnosti
Celkově je to zklamání. Naše nejrychlejší auto je na sedmém místě, což jsme očekávali, ale není to dostatečné. Valtteri udělal, co mohl, jsme blízko Ferrari, což je pozitivní. Felipe nezajel čisté kolo a my mu nedali dost času na to, aby znovu vyjel a na to se musíme podívat, co se pokazilo, protože jsme měli osm desetin ztrátu na Q2 a zaměříme se i na věci na boxové zídce - co se mohlo udělat lépe. Nyní se však soustředíme na závod. Valtteri je v dobré pozici a snad získá dost bodů a dojede vozy před ním. U Felipeho musíme být chytří se strategií, aby se dostal na body. 

 

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 8. místo
Jsem s kvalifikací velmi spokojen! Celý víkend jsme byli silní a osmé místo je dnes maximem, ve který jsme mohli doufat. Mé kolo bylo dobré a zítra to bude zajímavý závod, těším se na něj. Žiji svůj sen a je to skvělý pocit, pokusím se svým fanouškům doma předvést dobrou show.

Danill Kvjat, 13. místo
Stále si zvykám, takže to nebyla nejjednodušší kvalifikace. Konec v Q2 si nikdy nepřejete, ale celkový pocit je pozitivní a lepší. V budoucnu to bude ještě lepší, já jen nejsem příliš trpělivý chlap. Musíme analyzovat, co jsme mohli zlepšit . Není to špatné, být třináctý. Závod je dlouhý a uděláme maximum, abych zítra získal body.

James Key, technický ředitel
Je to zajímavý a náročný víkend pro nás všechny. Snažíme se začlenit Danilla zpět do týmu, je tu hodně věcí, na které si musí nově zvyknout. Každým kolem je to však lepší a s postupem času se bude zlepšovat i výkonnost, jakmile upravíme ještě víc nastavení pro jeho potřeby. Vlastně pracujeme na zimním testování během jednoho víkendu. Ale Danill se učí velmi rychle. Příští závod bude opět v plné rychlosti, to si myslím. Oba měli celkem přímou kvalifikaci. S Danillem jsme byli preventivě opatrnější s pneumatikami a nebylo to asi ani nutné, možná proto měl v Q2 jen jednu sadu nových pneu.  Možná to byla nevýhoda.

Carlos dnes udělal to, co potřeboval a podle plánu se dostal do Q3. Věděli jsme, že na první tři týmy nemáme, protože jsou moc před námi. Ale jsme hned za Williamsem. Měl dobrý víkend a jsem si jistý, že to přenese i do závodu. Je to dobré umístění a cílem je se posunout, protože naše závodní rychlost je lepší než kvalifikační. Pomáhá i jeho velmi dobrá práce s pneumatikami. Cílem je mít oba vozy na bodech.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 9. místo
Jsem opravdu rád, že odstartuji devátý. Tato trať je pro nás značně obtížná, takže dostat se do Q3 je opravdu dobré. Myslím, že byl potenciál k ještě větší rychlosti, ale s výsledkem jsem i tak spokojený. Očekávám, že se nám v závodě bude dařit, začínám na dobré pozici, což je na této trati důležité, protože se tu obtížně předjíždí. Pro první stint budou hrozbou vozy startující za první desítkou, protože pojedou na čerstvých pneumatikách, ale jsem si jistý, že pokud dobře odstartuji, náskok udržím. Bude velmi důležitá strategie, stejně jako zacházení s pneumatikami, ale pokud bude třeba usilovat o pozice, nebude to kvůli nim vůbec jednoduché. Pokud se nám podaří získat tu nějaké body, bude to opravdu dobrá odměna za dobrou práci týmu v poslední době.

Nico Hülkenberg, 11. místo
Je to vždy určité zklamání, přijít o postup do Q3 o jedinou setinu vteřiny, ale na druhou stranu mi jedenácté místo dává možnosti zvolit jinou strategii s volným výběrem pneumatik pro první stint. Máme tu značný počet změn a většinou fungují dobře, ale můj vůz není docela v pořádku a neustále bojuji s jeho vyladěním. Před zítřkem cítím mírny optimismus, protože máme s ohledem na naše závodní výkony šnaci na zisk bodů.

Robert Fernely, zástupce šéfa týmu
Být v Barceloně - což je jedna z nejnáročnějších tratí, kde dominuje správná aerodynamika a patřičný výkon - a kvalifikovat se na devátém a jedenáctém místě, to je ocenění vynikajícího výkonu celého týmu. Každý se o něj zasloužil tvrdou prací, zafungoval náš aerodynamický balíček, se kterým jsme dnes sklidili plody. Oba piloti zajeli výborná kola a Nico jen o vlásek nepostoupil do Q3. Výchozí pozice nám dáváají skvělou příležitost pro samotný závod a získat nějaké body, které by nám vynahradily některé nešťastné chvíle v předchozích závodech v sezóně.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 10. místo
Je to průlom, konečně to přišlo - postoupili jsme do Q3. Je to příjemné být přitom na dráze. Dlouho jsme poslední část sledovali jen v televizi, teď jsme součástí show. Ubíráme se správným směrem, auto je stále konkurenceschopnější, ale před námi je ještě hodně práce, abychom byli na pole position. Jde však o první krok.

Zítra musíme využít naší pozici, zvolit perfektní strategii a zabodovat. Týmy, s nimiž jsme bojovali na počátku sezóny - Sauber, Haas či Renault, se více trápí s rozpočtem. Snad se jim dokážeme více vzdálit. Pro nás to bude zajímavé, pokud budeme pravidelně na bodech.

Jenson Button, 12. místo
Já si myslím, že je vlastně smutné, že jsme nadšeni a slavíme postup do Q3. Ale už to bylo dlouho ve vzduchu a je skvělé, že se to konečně podařilo. Pro mě to byl přesto náročný víkend. Trápím se se zadní částí vozu a nemohu tak jet do zatáček tak, jak bych chtěl. Dal jsem do toho vše, ale překonat tyhle potíže nikdy nebylo mojí silnou stránkou. Ale i tak jsem se přizpůsobil a byl jsem jen jednu a půl desetiny za Fernandem. Zítra budu mít nové pneumatiky, takže nejsem příliš naštvaný.

Eric Boullier, závodní ředitel
Dnes to byla 24 kvalifikace od znovuobnovení spolupráce s Hondou. Výsledek v podání první účasti v Q3 je úlevou, i když už to bylo za dveřmi delší dobu. Pravdou však je, že Fernandovo desáté místo povzbudí domácí fanoušky a je skvělé vidět důkazy našeho pomalého, ale jistého pokroku na této náročné cestě. Jdeme však správným směrem. Jenson se téměř také dostal do Q3 a je také v dobré pozici na agresivní boj o body. Chceme zopakovat bodové umístění s oběma auty z minulého závodu v Soči. To je naším cílem.

 

HAAS

Romain Grosjean, 14. místo
Myslím, že jsme jako tým odvedli skvělou práci, tvrdě pracovali celou noc, abychom měli lepší auto. Co se týče časů, rozdíly jsou velmi těsné. Nedosáhli jsme na Q3, ale také jsme nebyli moc daleko. Musíme dosáhnout vyšší rychlosti, celkově jsem velmi spokojen s tím, jak jsme pracovali. Na náš tým jsem opravdu hrdý.

Esteban Gutiérrez, 16. místo
Celý tým vyvinul po včerejších problémech opravdu velké úsilí. Dnes jsem si opravdu všeho maximálně užil, při každém výjezdu. Cítil jsem určité rozdíly mezi jednotlivými sanami pneumatik, ale na to se ještě můžeme podívat a pokusit se to vylepšit, abychom z našeho nastavení dosáhli opravdu to nejlepší. Teď už vyhlížím zítřejší závod a těším se na boj o pozice. 

Günther Steiner, manažer týmu
První část kvalifikace byla docela dobrá. Romain i Esteban odvedli výbornou práci, myslím, že jsme se pohybovali na místech, kam patříme. Myslím, že jsme nakonec skončili o něco níže, než bychom mohli a měli být, ale nemáme velký odstup - spousta pilotů je natěsnána do tří desetin. Klidně jsme mohli být desátí nebo patnáctí... Celkově vzato cítím spokojenost, máme oba vozy v Q2, což je dobrý výsledek. Zítra za to musíme vzít a pokusíme se získat body.

 

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 15. místo
Myslím, že jsme dnes z auta dostali vše. Odvedli jsme jako tým dobrou práci a zmaximalizovali náš potenciál. 15. místo je podle mého názoru maximum, čeho jsme mohli docílit, takže to byl dobrý den a já se těším na další zlepšování. Říkal jsem, že se chci dostat do Q2 a to se podařilo. Stále se zlepšujeme. Zítra je cílem připravenost na každou příležitost, která se může naskytnout, vyhnout se potížím a získat každou dostupnou pozici.

Jolyon Palmer, 17. místo
Je to zklamání, že jsem byl tak blízko, ale do druhé části kvalifikace jsme se nedostali. Až na poslední chvíli jsme byli vyřazeni. Auto jsme vylepšili a chovalo se lépe, byl jsem spokojen, ale nejsme tam, kde bychom potřebovali být. Mohl jsem to zvládnout lépe, v autě bylo o trošku více. Tak snad se podaří zítra získat pozice. Pár kol navíc v tréninku by možná trošku pomohlo.

Alain Permane, šéf traťového provozu
Je dobré, že jsme se dostali do Q2 a ukazuje to progres. Máme připraveny další novinky, které budeme testovat, takže dnešní den je jen jedním z kroků při tomto procesu. Jolyon byl blízko, i když toho včera moc nenajezdil, takže je to dobrý výsledek a Kevin dokázal zajel téměř na maximu, co auto dokázalo vydat. Oba tedy předvedli dobrou práci.

Zítra to bude těžký závod kvůli pneumatikám. Jak jsme zde viděli, hodně se tu opotřebovávají, rozhodně více, než během posledních závodů. A to bsy mělo znamenat slušné množství strategií. Toho samozřejmě budeme chtít využít a posunout se s oběma vozy dopředu.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 19. místo
Byl to opravdu těžký víkend. Od prvního tréninku jsem zápasil s vyvážením vozu. Opravdu jsme tvrdě pracovali, aby se rovnováha vozu zlepšila, cítil jsem, že jsme udělali krok správným směrem. V kvalifikaci už jsem se ve voze cítil daleko lépe a se svou jízdou jsem spokojen. Myslím, že jsme s ohledem na současné nastavení našeho vozu dosáhli maximum, bohužel na lepší než devatenácté místo to nestačilo. Doufám, že se v budoucnu výrazněji zlepšíme.

Felipe Nasr, 20. místo
Vůbec to nebyla jednoduchá kvalifikace. Očekávali jsme, že tu budeme čelit mnoha problémům. S ohledem na možnosti vozu jsme odvedli dobrou práci, zejména v oblasti závodní přípravy. V kvalifikaci se mi povedlo zajet dobré kolo na první sadě měkkých pneumatik. Při druhém výjezdu jsem bojoval s přetáčivostí, takže nebyla šance na vylepšení času. Myslím, že ačkoliv jsme dnes zajeli nejlépe jak to šlo, stejně jsou ostatní týmy před námi. Zítra nás čeká dlouhý závod, leccos se může přihodit zejména v oblasti opotřebení pneumatik.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 21. místo
Myslím, že kvalifikační výkon týmu představuje dnes naše maximum. Vše pracuje dobře, ale i tak jsme věděli, že tato trať není pro nás tou nejlepší. Potřebovali bychom tu daleko větší přítlak, v této oblasti se ještě musíme zlepšit. Také se zdá, že jsme ještě zdaleka nevyřešili všechny problémy s pneumatikami. Doufejme, že se nám na jiných tratích bude dařit mnohem lépe.

Rio Harjanto, 22. místo
Jsem hodně zklamaný, protože jsem se v kvalifikaci opravdu hodně snažil. Máme několik nových vylepšení, ale pořád ne dostatek na to, abychom se na tomto okruhu dostali před naše soupeře. Přesto se maximálně soustředím na zítřejší závod a po zklamání z Ruska si chci opravdu zazávodit, doufám, že prožijeme úspěšnější den.

Dave Ryan, závodní ředitel
Zatím máme ze závodního víkendu smíšené pocity. Na jedné straně existují určité pozitivní sígnály ohledně vyvýoje, na druhé straně, Barcelona pro nás bude vždy složitý okruh, abychom na něm prokázali své přednosti. Stále nás čeká hodně práce, než se posuneme kupředu. Pascal a Rio dnes odvedli dobrý výkon, takže budou umístěním na startovním roštu pochopitelně zklamáni. Ale dnes jsme je viděli tvrdě bojovat se soupeři, takže počkejme, co nám přinese zítřek.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy