Dopoledne dostal u Renaultu šanci úřadující šampion GP3 Esteban Ocon místo Jolyona Palmera. Většina týmů přivezla větší vylepšení pro své vozy, bez nových dílů dorazil Sauber a překvapivě i Williams - svou energii vyčerpal na nový kratší nos a přední křídlo minule.
Velký balík vylepšení vyhodnocuje McLaren (nové přední a zadní křídlo, podlaha, brzdové kanálky, kryt motoru), Manor (karosérie, podlaha, křídla) a Force India (křídla, kryt motoru, bočnice, podlaha a brzdové kanálky). Inženýři idické stáje na každém dílu pracovali 18 dní.
Ferrari a Red Bull se zaměřují na detaily. "Přední křídlo je toho nejlepším příkladem. Modifikace jsou minimální," potvrzuje Christian Horner. Nové zadní křídlo přivezli Renault, Haas a Toro Rosso, které chystá větší upgrade uprostřed sezóny.
V 10 hod se vozy vydaly na dráhu a bez problémů absolvovaly instalační kola. Po 8 min zajeli první měřená kola Rosberg (1:26,951 min; 326,4 km/h na rovince) s Hamiltonem (1:29,834; 323,9 km/h). Mercedes přivez 10 novinek včetně špičatějšího nosu, nových křídel, bočnic a podlahy (ne vše je zvenčí viditelné).
Lewisovi nasadil také nový motorgenerátor tepelné energie poté, co mu v předchozích závodech dvakrát selhal. Ve svých druhých pokusech oba ze svých časů na středně-tvrdých pneumatikách ubrali 4 sekundy (Rosberg 1:25,456 a Hamilton 1:25,931 min).
Časy byly velmi rychlé a Pirelli hned v úvodu upozornilo na to, že by mohly padat rekordy. Během předsezónních testů zde byl nejrychlejší Kimi Räikkönen na ultra-měkkých pneumatikách (1:22,765 min), ta tady ale nejsou k dispozici - pouze měkké, středně-tvrdé a tvrdé směsi.
Velmi zajímavé je sledovat, jak si po výměně povedou piloti Red Bullu, zejména Max Verstappen po boku Daniela Ricciarda. Daniil Kvjat přeřazení do béčka zatím zvládá dobře, i když při zajetí do boxů zahnul ke svému bývalému týmu, omyl si brzy uvědomil. Inu, ne nadarmo se říká, že zvyk je železná košile. Max se svým prvním pokusem dostává na 7. příčku (na tvrdých pneumatikách), pak ale hodně probržďuje do první zatáčky a úplně míjí její vrchol.
Za duo Mercedesů se na měkkých pneumatikách dostává Räikkönen s Ferrari (1:25,616), jeho krajanovi Bottasovi patří čtvrtá příčka - ztrácí ale už téměř 1,2 sekundy (1:26,543 min).
Po 26 min se objevují velké problémy u Force Indie - Pérezovi hoří záď monopostu. Stáj testuje nový menší kryt motoru, možná se uvnitř něco přehřálo.
Massa mezitím dostává smyk v 5. zatáčce, ale hlásí, že je "Vše OK," a Vettel na měkkých pneumatikách překonává Mercedesy - 1:25,193 min. Rosberg se zlepšuje na 1:25,214 min. Ferrari překonává až dalším pokusem, stále na středně-tvrdé směsi: 1:24,880 min (v předsezónních testech na těchto pneumatikách 1:24,126 min).
Verstappen si po půlhodině stěžuje: "Nějak nemůžu přidat - nemůžu zrychlit nad 100 km/h." Přesto na trati zůstává s Red Bullem ještě další kolo. Po 40 min nastává ticho, týmy musí vrátit první sadu pneumatik Pirelli.
Poté se objevuje Räikkönen na čerstvé měkké směsi a vystřeluje do čela - 1:24,089 min. Mercedesy do té doby ale pořád po té nejměkčí sadě pneumatik nesáhly, Rosberg se na středně-tvrdé zlepšuje na 1:24,454 min, Hamilton na 1:24,611 min (332,6 km/h).
Verstappen si rychle zvyká na nové šasi, které je menší než to, na které byl zvyklý, a postupuje za Hamiltona a Vettela na pátou pozici - 1:25,060 min. Ocon se žel žádného měřeného kola kvůli technickým problémům se svým Renaultem nedočká, po hodině vystupuje z auta - na kontě má jen šest kol.
Po hodině do elitní desítky proniká Alonso - 1:26,243 min na středně-tvrdých pneumatikách. McLaren by si o víkendu přál konečně postoupit do Q3. Vettel má měkké a předvádí zatím nejrychlejší kolo - 1:23,951 min (335,6 km/h).
Pérez se zpět do hry dostává po požáru až 15 min před koncem, Massa dostává v 5. zatáčce opět smyk. Piloti Haasu dávali v rádiu najevo nespokojenost se svým autem.
O vzrušení v závěru se postaral Vettel, který zůstal stát na výjezdu z boxů. Nešlo o technický problém jako spíše o nejistotu, jestli to stihl před tím, než se rozsvítilo červené světlo. Inženýr mu přikázal zastavit, na což Němec naštvaně reagoval s tím, že "tohle je vtip."
Ferrari bylo v prvním tréninku nejrychlejší, Mercedes skončil se ztrátou půl sekundy druhý. Je však nutno podotknout, že na rozdíl od Scuderie nevyužil měkké pneumatiky, jinak by s největší pravděpodobností skončil před ní. Třetím nejlepším týmem pátečního dopoledne byl Red Bull, jemuž schází už sekunda, Williams je bez novinek až za ním.
Maximální rychlosti: 1. Pérez 337,3 km/h; 2. Räikkönen 336,2; 3. Massa 336,2; 4. Vettel 335,6; 5. Gutiérrez 334,6; 6. Harjanto 334,6 km/h.
Přehled všech kol: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:23,951 / - |
2. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:24,089 / +0,138 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:24,454 / +0,503 |
4. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:24,611 / +0,660 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:25,416 / +1,465 |
6. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Red Bull Racing | 1:25,585 / +1,634 |
7. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:25,672 / +1,721 |
8. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:26,078 / +2,127 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:26,186 / +2,235 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:26,243 / +2,292 |
11. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:26,576 / +2,625 |
12. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Scuderia Toro Rosso | 1:26,583 / +2,632 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:26,938 / +2,987 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:27,064 / +3,113 |
15. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:27,253 / +3,302 |
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:27,258 / +3,307 |
17. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:27,283 / +3,332 |
18. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:27,392 / +3,441 |
19. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:27,610 / +3,659 |
20. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:28,084 / +4,133 |
21. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:29,052 / +5,101 |
22. | 45 | Esteban OCON | fra | Renault Sport Formula One Team | bez času |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ