Jestliže Sauber, jenž kvůli nedostatku financí neplánuje žádné aerodynamické úpravy, využití motoru potvrdil, Haas si dal na čas. Teď už je jasné, že i americký tým bude ve Španělsku mít k dispozici novou specifikaci pohonné jednotky, ale také inovovaný zadní spoiler.
Po dalším přísunu bodů v Rusku, kde Haas změnil přední křídlo svého monopostu VF-16, tak dojde k dalším inovacím, kromě motoru se budou týkat i aerodynamických úprav. "Pro Španělsko máme zcela nové zadní křídlo. Postupujeme podle plánu, jen je třeba zjistit, jestli novinka bude fungovat. A to není možné, dokud ji nevyzkoušíte," vysvětlil manažer týmu Günther Steiner.
Na otázku, zda použití nového zadního spoileru má dopad v úspěšném nasazení předního křídla Steiner pokračuje: "Ne, jde jen o trochu větší přítlak. Ve Španělsku ho potřebujeme víc vzadu, což platí i pro Monte Carlo. Nejde o nic jiného než adaptaci pro určité trati, které nás teď čekají."
Oba piloti na použití předního spoileru v Soči reagovali pozitivně, proto nové komponenty na voze zůstanou i ve Španělsku, kde už tým absolvoval letošní předsezónní testy. Steiner se domnívá, že nynější srovnání přinese týmu prospěch: "Je to pro nás přínosné. Můžeme si porovnat původní data z testů se současností a zjistíme, jestli někde něco děláme špatně. Byla to první trať, ze které jsme získali nějaké podklady, takže je vždy příjemné se k nim při návratu opět vrátit," dodává Steiner.