Odpoledne se do tréninku zapojili Hülkenberg i Magnussen, které ráno střídali testovací piloti (Celis a Sirotkin), na dráhu se jako první dostal Wehrlein s Gutiérrezem. Podmínky zůstávaly příznivé - teplota vzduchu 16 °C a trať 39 °C.
Do čela se dostal jako první Harjanto (1:43,111), po prvních měřených kolech byli oba piloti Renaultu i Gutiérrez (1:43,156) až za ním. Manor odsunul po 5 minutách až Vettel - 1:39,326, v dalším pokusu ubral 4 desetiny na 1:38,921 min (všichni na měkkých pneumatikách). Spousta jezdců se ocitá v zatáčkách mimo trať.
Rosberg byl ve svém prvním pokusu o 5 tisícin vteřiny pomalejší, Ricciardo jako první na super-měkkých vlažným tempem o 8,575 s pozadu.
Ferrari potvrdilo, že v prvním tréninku použilo už vylepšené motory, na které utratilo zřejmě tři žetony. Vettel má za zády již třetí z pěti letošních motorů, Kimi teprve druhý.
Italský tým ale není jediný, kdo utrácel - 2 žetony spotřeboval Mercedes na úpravu svého palivového systému. Vylepšení dostali všichni jeho zákazníci (Force India, Manor a Williams), kvůli jeho nasazení nebylo zapotřebí měnit pohonnou jednotku. Součástí vylepšení je také nový olej od Petronasu.
Jak již jsme psali dříve (viz zde), byla schválená nová pravidla pro motory. Hlasování skončilo poměrem 21:5 - proti byli pouze Force India, McLaren, Red Bull, Toro Rosso a Sauber.
Po 17 min se na čele prosadily opět jeho piloti: Hamilton 1:38,311, Rosberg 1:38,450 min (+ 0,139 s), oba na čerstvých měkkých pneumatikách. Grosjean si stěžuje na problémy s vozem: "Něco na autě už od Číny nefunguje. Nevím co, ale nefunguje to."
Po 27 min se připomíná znovu Ferrari, to když Vettel nazul super-měkké pneumatiky a dostal se o 0,076 s před Hamiltona (1:38,235). Chvíli na to ale zpomaluje a zůstává stát na cílové rovince. Ctrl + Alt + Del zřejmě nefungovalo: "Přišel jsem o elektroniku," hlásí německý pilot zklamaně. Ředitelství závodu sahá po virtuálním safety caru a Seb až do konce už zůstal v garáži, kde si něco psal do mapky s poznámkami.
Mercedes si pochvaloval rychlé odklizení vozu a Hamilton na super-měkkých pneumatikách zaúřadoval: 1:37,583 min, čímž o 0,652 s odsunul z prvního místa Ferrari, které se opět trápí se spolehlivostí.
Týmy se v polovině tréninku začaly více věnovat delším jízdám s větším množstvím paliva a zkoumání výdrže pneumatik, časy se proto už moc nelepšily. Hamilton musel více času strávit v garáži, protože si v úvodu probrzdil jednu sadu pneumatik.
Kvjat ztrácí desetinku na Ricciarda a domácí fanoušci jej povzbuzují s nápisy "Torpédo," tedy s označením, které pro něj ve vzteku použil Vettel po kolizi v Číně.
Nasr dostal v Soči nové šasi a skončil opět před Ericssonem, dobře si vedl také Magnussen - přestože dopoledne nejezdil, tak odpoledne byl o půl sekundy rychlejší než Palmer.
McLaren volil o něco nižší přítlak než soupeři, proto na rovinkách neztrácel ani 4 km/h na nejrychlejší Manor poháněný Mercedesem. Osmé místo Buttona a desáté Alonsa místo by mu mohlo dát naději na postup do Q3 (po 20 závodech).
Mercedes je zatím nejrychlejší, Vettel s Ferrari ztrácí 0,65 s, i s novým motorem však bojuje se spolehlivostí, navíc Räikkönenovo tempo během dlouhých jízd na super-měkkých pneumatikách bylo v závěru mnohem horší než to od Stříbrných šípů.
Maximální rychlosti: 1. Harjanto 331,2 km/h; 2. Räikkönen 329,7; 3. Rosberg 328,9; 4. Sainz 328,9; 5. Vettel 328,5; 6. Hamilton 327,8; 7. Button 327,5; 8. Bottas 327,4; 9. Pérez 327,3; 10. Magnussen 327,1 km/h.
Přehled všech kol: PDF. Maximální rychlosti v sektorech zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:37,583 / - |
2. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:38,235 / +0,652 |
3. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,450 / +0,867 |
4. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:38,793 / +1,210 |
5. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:39,084 / +1,501 |
6. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | 1:39,185 / +1,602 |
7. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | 1:39,193 / +1,610 |
8. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:39,196 / +1,613 |
9. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | 1:39,289 / +1,706 |
10. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:39,400 / +1,817 |
11. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:39,465 / +1,882 |
12. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | 1:39,501 / +1,918 |
13. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:39,795 / +2,212 |
14. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:39,867 / +2,284 |
15. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | 1:40,193 / +2,610 |
16. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:40,260 / +2,677 |
17. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:40,508 / +2,925 |
18. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | 1:40,688 / +3,105 |
19. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | 1:40,740 / +3,157 |
20. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:41,080 / +3,497 |
21. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:41,148 / +3,565 |
22. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | 1:41,652 / +4,069 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ