Wolff stále vnímá Ferrari jako velkou hrozbu, popisuje poškození Hamiltona

Sebastian Vettel v Číně | foto: Scuderia Ferrari

Mercedes se sice o víkendu v Číně dočkal dalšího vítězství a s velkým náskokem vede šampionát, přesto jeho sportovní ředitel Toto Wolff považuje Ferrari stále za velkou hrozbu. Rozebírá také poškození vozu Lewise Hamiltona, jemuž se na dlouhé rovince nedařilo předjíždět.

Nico Rosberg se šestým vítězstvím v řadě za sebou zařadil k úspěšným pilotům, jako je Alberto Ascari, Michael Schumacher a Sebastian Vettel - taková šňůra se nepodařila zatím ani Lewisovi Hamiltonovi, který prožil opět smolný víkend. Mercedesu ale Ferrari včerejší závod ulehčilo, protože jeho piloti spolu kolidovali hned v první zatáčce.

"Rozhodně jsou hrozbou. Tento víkend byli s motorem o něco konzervativnější než v Bahrajnu a to je jen otázkou času. Zavadili o sebe vzájemně po startu, což těžce narušilo jejich závod. Vettelovo auto během něj bylo dvakrát poškozeno," uvědomuje si Wolff.

"Když vezmete v úvahu, kde se nacházeli na prvního kola, a že skončili na druhém a čtvrtém místě, pak to pro ně musí být uspokojující výsledek. Jsou velkým soupeřem," uznává sportovní ředitel Mercedesu, jehož Hamilton utrpěl v první zatáčce také poškození.

"Mysleli jsme si, že start Ferrari na super-měkkých nám pomůže, a proto jsme Lewise poslali na měkké, protože mohl přinejlepším dosáhnout na pódium, čtvrté místo zřejmě bylo realistické, kdyby se mu podařilo projít závodem bez poškození," komentuje Wolff těžkou pozici svého pilota po startu z posledního místa.

Lewis Hamilton kvůli poškození svého Mercedesu ztrácel kolem jedné sekundy na kolo, stejně jako v Bahrajnu | foto: Daimler AG

Jak vážně měl Hamilton poškozen svůj vůz? "Přední křídlo se uvolnilo a na následující rovince se zaseklo pod podlahou a poškodilo její náběžnou hranu a my jsme v několika zatáčkách přišli o obrovskou porci přítlaku, což vůz učinilo velmi lehkým vpředu. Kvůli tomu měl pocit, že je auto ještě více poškozeno."

"Při vizuální prohlídce během zastávky v boxech jsme nic neviděli, žádná data se nezdála být v nepořádku, ale ztráceli jsme hodně aerodynamického přítlaku, takže se auto muselo velmi těžce ovládat. Kvůli tomu by toho moc nevydržely ani pneumatiky, a to narušilo celý závod.

Pak jsme se snažili vymyslet strategii, která by mu pomohla dostat se až na maximálně čtvrtou či pátou pozici, jenže mu v těch klíčových zatáčkách scházel přítlak - tam, kde potřebujete dostat auto do pozice pro předjíždění na následující rovince. A viděli jste, že neměl šanci ta auta před sebou předjet," dodává Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy