PROHLÁŠENÍ týmů po závodě v Číně: Hamilton opět bojoval s velkým poškozením

Lewis Hamilton v Číně | foto: Daimler AG

ŠANGHAJ - Jak hodnotí piloti a hlavní představitelé týmů napínavou Velkou cenu Číny 2016 plnou předjížděcích manévrů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Na startu to nebylo ono, Daniil startoval velmi dobře. Ale nakonec se mi ho podařilo zdolat. Potom jsem nevěděl ani nesledoval, co se děje za mnou, jen jsem se pokoušel vytvořit dostatečný náskok. Tým si zaslouží velkou pochvalu, určitě to oslavíme, ale potom hned poletím letadlem domů.

Lewis Hamilton, 7.
Dobře jsem odstartoval, snažil jsem se vyhnout problémům, ale to se nepovedlo. Pokaždé, co jsem zastavil, se něco přihodilo. Nakonec mi v pneumatikách už nezbyla žádná výkonnost. Pro tým šlo o skvělý výsledek. Opětovná zastávka pro super-měkké nezpůsobila asi žádný rozdíl, neohlížím se zpět. Auto jsem měl hodně poškozené, hlavně kvůli zadnímu zavěšení auto plavalo.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel
Úžasné. Nico vyhrává všechno, co se dá, má neuvěřitelnou výkonnost a navíc je stále lepší. Lewis měl celý víkend smůlu, v kvalifikaci problémy s pohonnou jednotkou, dneska měl zase smůlu v 1. zatáčce, nemyslím si, že to byla jeho chyba.

Toto Wolff, šéf týmu
Zavedli jsme toto nové pravidlo pro starty, abychom měli na startu větší rozmanitost. Starty jsou letos velmi variabilní. Čtyři nejrychlejší z Melbourne byli čtyřmi nejpomalejšími v Bahrajnu. Všechno se to odvíjí od toho, jak rychle člověk pustí spojku. Nicův start byl dnes dobrý, ale start Ricciarda byl lepší. Dnes to bylo hořkosladké, zřejmě si budeme muset zvyknout na to, že závody pro naše jezdce probíhají různě. Nicův byl absolutně bez chyby, Lewis měl po několika kolech silně poškozené auto.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 2. místo
Na startu to bylo těsné, je obtížné soudit, nevím, jak se na to díval on. Já jsem ale nebyl spokojený, byl jsem v první zatáčce, potom Kimi zablokoval pneumatiky, chtěl jsem být na vnitřní straně, ale Daniil se pokoušel o něco podobného se mnou. Ale Kimi se potom vrátil do lepší stopy, takže jsem byl někde uprostřed.

Daniil byl velmi rychlý, takže jsem byl překvapen a něco jsem musel udělat, a to bylo zatočit doleva, kde byl Kimi. Takže jsme kolidovali. Potom jsem musel do boxů, vůbec jsem si nevšiml, že jsem si přední křídlo poškodil ještě jednou s Bottasem.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Na startu jsme měli nehodu, potom jsem byl poslední. Závod pro nás byl hodně těžký, ale pořád jsem se snažil získat pozice zpět. Takže jsem získal několik pozic. Není to tragédie, skončili jsme pátí. Na začátku moc nevím, co se stalo, prostě jsem se roztočil.

Maurizio Arrivabene, šéf týmu
I takové nehody patří k závodění. Samozřejmě je špatné, když jsou do nehody zataženi oba jezdci, ale co na to mohu říct? Není správné ukazovat na Kvjata. Prostě vjel rychle do zatáčky, ale Seb a Kimi nemohli udělat ze své strany nic jiného. Seb se chtěl vyhnout, ale bohužel už tam byl Kimi. To je závodění.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 3.
Vidíte mezeru, tak do ní jdete. Byl to riskantní manévr, souhlasím se Sebem, ale závodíme. Jsem na pódiu, on je na pódiu, takže to je v pořádku. V takových riskantních manévrech budu pokračovat, musí s tím počítat.

Daniel Ricciardo, 4. místo
Viděl jsem nějaké incidenty v prvním kole, ale vůbec nevím, jak se mi ten defekt přihodil. Cítil jsem něco málo, ale v mé hlavě se to stalo velmi rychle. Potom naštěstí vyjel safety car, ale na konci si myslím, že to byl jeden z nejlepších závodů mé kariéry, druhá půlka závodu byla úžasná. Naše auto se vyvíjí dobře, nemysleli jsme si, že budeme až tak dobří. Cítím to jako v roce 2014, kdy jsme také měli šance a vyhrávali. Uvidíme, co přijde teď.

Christian Horner, šéf týmu
Škoda toho počátečního defektu u Ricciarda, způsobil ho nějaký úlomek na dráze. Safety car přišel ve špatnou dobu, ale Kvjat navázal na to, kde to pro něj skončilo. Ke konci jsme závodili se Sebastianem, ale nezbylo nám toho už moc v pneumatikách.

Auto funguje parádně, nevím proč je tak dobré v pomalých zatáčkách. Všichni v Milton Keynes pracují naplno. Předčíme očekávání - startovali jsme z první řady, závodili s Ferrari, skončili na pódiu.

 

WILLIAMS

Felipe Massa, 6. místo
Jsem se svým umístěním spokojen, byl to pro mě fantastický závod, i když nejsem na pódiu, skončil jsem na nejlepší možné pozici. Musel jsem se starat o pneumatiky, měl jsem dobrý start. Bylo zajímavé, že jediné auto, které jsem za sebou mohl udržet, byl Lewis Hamilton. Nemohl jsem udržel Ferrari ani Red Bull. Po dnešku lépe chápu pneumatiky, opravdu dobrý závod, do Ruska odjíždím s dobrými pocity.

Valtteri Bottas, 10. místo
Na startu jsem ztratil několik pozic kvůli nehodě obou ferrari. Auto bylo potom dobré, získal jsem několik pozic. Nemohl jsem dostat výkon ze středních pneumatik. Safety car nám trošku pomohl, ale nic extra. Musíme ale zjistit, co se stalo v posledním stintu, kdy jsem nedokázal udržet výkonnost na středně-tvrdých pneumatikách.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Myslím, že na pit wall jsme udělali většinu rozhodnutí dobře. Valtteri se na startu musel vyhnout kolizi Ferrari, potom se musel dostat zpět do závodu. Naši kluci byli na jiných strategiích, protože se různě kvalifikovali. Když vyjel safety car, museli jsme povolat Valtteriho do boxů, zatímco Massa měl tvrdší pneumatiky, na kterých musel pokračovat. Chystáme několik technických zlepšení do Ruska, práce na pit wall v počádku, ale potřebujeme zapracovat na autě.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 8. místo
Byl to závod plný akce. Povedl se mi start, ale pak jsem nebyl schopen udržet svou pozici. Od té chvíle to bylo velmi složité, ani safety car mi příliš nepomohl, protože jsem ztratil další místa kvůli našemu dvojitému pit-stopu. Ocitl jsem se vzadu, ale zůstal jsem klidný, začal jsem předjíždět jednoho soupeře za druhým a nakonec jsem skončil osmý, čemuž bych na začátku závodu určitě nevěřil. Myslím, že jsem odvedl dobrou práci, rozhodně díky dobře zvolené strategii. Výsledek nás určitě povzbudí, abychom získali ještě víc bodů. 

Carlos Sainz jr., 9. místo
Byl to opravdu vzrušující závod! Událo se toho při něm hodně a mně se líbil - bojovali jsme s Ferrari, Mercedesem, Red Bullem a to jsou bitvy, které chceme svádět i v budoucnu. Za deváté místo tolik bodů není, ale je dobré skončit s oběma vozy v desítce a obohatit naše konto. Možná bychom mohli být ještě výš, ale ztratili jsme hodně času za Force Indií v boxové uličce před první zastávkou. Celkově mohu říci, že to byl zábavný závod, hodně jsme předjížděli a také naše rychlost byla slušná. Teď už se těším na další závod za dva týdny v Rusku.

Franz Tost, šéf týmu
Od začátku do konce to byl napínavý závod. Max i Carlos měli opravdu dobrý start, ale Max v první zatáčce bohužel ztratil několik míst, když se vyhýbal oběma kolidujícím vozům Ferrari. Carlos si držel dobrou pozici, dokud na trať nevyjel safety car, pak byl výrazně zpomalen v boxové uličce Hülkenbergem, který prudce zpomalil a tím náš pilot klesl o spoustu míst. Nicméně se naši piloti dokázali znovu chytit a zajet velmi uspokojivý výsledek, protože oba nakonec bodovali.

Prokázali jsme, že je náš vůz konkurenceschopný a piloti odvádějí dobrou práci. Chtěl bych všem poděkovat a už teď se těšíme do Soči, kde také čekáme z naší strany dobrý výkon. Dnes jsme se přesvědčili, že střed pole je hodně vyrovnaný - je to boj mezi Williamsem, Force Indií, Haasem, McLarenem a námi. To znamená, že se musíme plně koncentrovat na další závody. Docela na závěr bych chtěl poblahopřát Daniilu Kvjatovi za jeho umístění na stupních vítězů. Je to skvělé, že čtyři vozy Red Bullu jsou v první devítce.

 

MCLAREN

Fernando Alonso, 12. místo
Bylo zajímavé vidět tolik strategií, sranda to sledovat, ale obtížné se v tom orientovat. Zkoušeli jsme 2 zastávky, když ostatní zkoušeli 3, ale to nám zhatil safety car. Měli jsme tempo na body, ale asi jsme to ztratili strategií. Nebyl to safety car, který to nezkazil, po něm jsme nebyli dostatečně rychlí. Nyní se musíme soustředit na zlepšení, víme, co potřebujeme zlepšit. Dnes jsme byli celkem dost silní, poprvé jsem měl šanci na body.

Jenson Button, 13. místo
První stint, to byla legrace, byli jsme 7., mohli jsme se dostat do Top 10. Tempo bylo dobré, potom jsme nasadili střední pneumatiky, nevím, jestli to byla dobrá volba, nakonec to bylo celkem obtížné. Naše strategie nebyla nejlepší. Mohl jsem ještě na konci bojovat s Alonsem, ale neměl jsem na to pneumatiky.

Éric Boullier, závodní inženýr
Naše závodní tempo nakonec nestačilo na body, také kvůli nulovému úbytku soupeřů před námi. Už bylo řečeno, že se Fernando i Jenson pokusí maximálně využít svých stratgegií, nakonec absolvovali 56 kol s důrazem na okolnost, že Fernando efektivně těžil z dvou zastávek, zatímco Jenson kvůli své bojovnosti absolvoval o jednu zastávku navíc.

Kromě toho, ačkoliv pořád potřebujeme na rovinkách vyšší rychlost, obě jednotky ve vozech našich pilotů vykazovaly chvályhodnou spolehlivost po celý závodní víkend, tedy včetně kvalifikace a všech tří tréninků. Takže je třeba vyslovit našim kolegům z Hondy uznání. Také nás povzbuzuje chystaný vývoj pohonné jednotky, proto jsme si jisti, že se naše výkonnost bude nadále rychle zlepšovat.

Z provozního hlediska jsme po celý víkend neudělali žádnou chybu a naši piloti jeli s obvyklou sebejistotou, velmi dobře, pánové! Zvláště je povzbudivé si uvědomit, že když jsme Jensonovi nasadili měkkou směs, okamžitě doslova letěl a ve 46. kole zaznamenal nejrychlejší čas na jedno kolo. Nakonec ho na Shanghai International Circuit předstihli jenom dva další soupeři.

Jusuke Hasegawa, vedoucí projektu a výkonný hlavní inženýr Hondy
Po celý závodní víkend, ovlivněný měnícími se povětrnostními podmínky a červenými vlajkami předvedli piloti a tým v tom nejlepším světle, oba vozy se dostaly do cíle. Jsme samozřejmě zklamaní, že to nestačilo na body, ale myslím, že výsledek závodu je dobrým ukazatelem jejich současné pozice. Celý tým odvedl dobrou práci, která snad povede k lepším výsledkům v budoucích závodech.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 11. místo
Dnes to nešlo podle našeho plánu a safety-car nám nepomohl. Start byl velmi dobrý a věci šly slibně. Než vyjel zpomalovací vůz, byl jsem třetí. Neměl jsem však na výběr, musel jsem do boxů, což mě srazilo přadím dolů. Pak jsem trvdě bojoval, což zničilo moje pneumatiky. Během závodu jsem měl několik skvělých soubojů. Bodové umístění mi ale uteklo těsně před koncem závodu. Myslím si ale, že naše strategie byla dobrá. Je jasné, že se musíme zlepšit, abychom byli silnější.

Nico Hülkenberg, 15. místo
Start a pár prvních kol bylo skvělých, ale jinak to byl frustrující závod. Po zhasnutí světel jsem se posunul z 13. na 5. místo! Safety-car všechnu tuto dobrou práci zmařil. K mechanikům jsem dojel za Checem, což mě stálo místa. V provozu jsem zničil pneumatiky. Zdá se, že jsme degradací trpěli více než jiní. Penalizace mě dále srazila, ale nakonec to zase takový rozdíl neudělalo. Podle pravidel nesmíte zpomalit při zajíždění k mechanikům, ale v závodu se těžko odhaduje, jestli Vám to dává výhodu. Celkově nám ale chyběla rychlost.

Otmar Szafnauer, provozní ředitel
Je to zklamáním odjíždět s prázdnými rukama. Zvláště když jsme v úvodních kolech byli na 3. a 4. pozici. Safety-car byl pro nás smolný, dostal nás do provozu. U Checa jsme zůstali u třízastávkové strategie a možná jsme mohli získat body. Měl ale problémy s vysokou degradací střední sady. U Nica jsme přešli na čtyři zastávky, ale penalizace jej opět dostala do provozu. Tento víkend ukázal, že auto má rychlost, ale musíme ji udržet po celý závod.

 

HAAS

Romain Grosjean, 19. místo
To byla ta nejhorší možná oslava narozenin. Ten imbecil Marcus Ericsson mi vytesal náhrobní kámen hned v první zatáčce, když mi urazil přední křídlo. Říká, že nic neviděl - ale ničemu nerozumí! Myslím, že by stačilo, aby otevřel oči.

Vyvážení auta bylo katastrofální od začátku až do konce. Je to třeba zanalyzovat, možná tam byl nějaký problém. Tohle by se v Melbourne nebo Shakiru nestalo. Tento víkend může mít jediné pozitivum - pokud pochopíme, v čem byl problém.

Estéban Gutiérrez, 14. místo
Byl to zábavný závod a dokončit jej znamená velký krok vpřed. Myslím, že od dnešního výkonu se můžeme odrazit pro závod v Rusku. Chci poděkovat týmu, protože odvádí skvělou práci. Zastávky v boxech byly fantastické, skutečně konzistentní. Bohužel jsem neměl DRS, takže bylo obtížné předjíždět, ale celkově to byl solidní závod. Nyní se musíme zaměřit na získání bodů, takže se těším na další závod.

Günther Steiner, týmový manažer
Byl to pro nás těžký závod, ale máme oba vozy v cíli. Piloti odvedli svou práci, Romain měl na začátku smůlu, když přišel o část předního křídla. Musel si ho nechat vyměnit, což představovalo značnou ztrátu závodní pozice i času. Jeho vůz byl pak obtížně ovladatelný. Pozitivem je umístění Estebnana, protože mimo jiné konečně dokončil pro Haas první závod. Zcela určitě si bereme odsud do Ruska ponaučení, takže uvidíme, co tam budeme schopni zvládnout.

 

SAUBER

Marcus Ericsson, 16. místo
Myslím, že to byl slušný závod, podařilo se mi dobře odstartovat a zajel jsem dobré první kolo. Když vyjel safety car, byla to tak trochu sázka do loterie - rozhodli jsme se ve zbytku závodu absolvovat jen dvě zastávky na středních pneumatikách. Ale tato volba nám nepřinesla očekávaný náskok. Musíme si vše řádně zanalyzovat a zjistit, jestli nezvolit nějakou jinou strategii. V naší situaci se musíme o něco pokusit a třeba to zrovna vyjde. Jsem přesvědčen, že jsem tu odjel slušný závod bez chyb z mé strany. Vůz se ovládal dobře, bude to chtít ještě přidat na výkonu.

Felipe Nasr, 20. místo
Pro mě to byl nesmírně obtížný závod, zvláště proto, že do mě někdo v první zatáčce narazil, takže jsem měl poškozený nos mého vozu a defekt pneumatiky. To mě stálo hodně času, protože jsem nemohl dohnat ztrátu, kterou jsem nabral při působení safety caru na trati. Takže mám v závodním režimu pořád co dohánět. Mimochodem mám pořád pocit, že u našeho vozu je třeba přidat na rychlosti, protože se s těmito problémy potýkáme už poněkolikáté. Ale věřím, že se týmu povede zase výkon vozu nějak získat. 

 

RENAULT

Kevin Magnussen, 17. místo
Byl to takový stabilní závod. Slušně jsem odstartoval a pak jsem vlastně nebyl v nijak velké akci - jen jsem předjížděl piloty s jinou strategií, takže jsem neabsolvoval žádné tvrdé souboje. Z tohoto víkendu nemůžeme mít nijak velkou radost, ale je důležité se z něj poučit. Pořád je dost lidí, kteří nechápou, že až k tomu dojde, budeme mnohem silnější tým. Věděli jsme, že začátky budou těžké, takže nepanikaříme.

Jolyon Palmer, 22. místo
Na startu se mi dařilo, získal jsem poměrně dost pozic. Od té chvíle to ale bylo nesmírně těžké. Vyvážení vozu bylo všelijaké, opotřebení pneumatik větší než obvykle a ani rychlost nebyla srovnatelná s předchozími závody. Musíme prověřit pořádně data, já budu jenom rád, když se začneme zabývat dlaším závodem.

Fred Vasseur, závodní ředitel
Pro náš tým to byla těžká Grand Prix, problém pro nás představovalo opotřebení pneumatik. Kevin byl v určité nevýhodě, protože měl jen omezenou možnost vyzkoušet si jízdu na suchu, proto bylo obtížné zvládnout pneumatiky v závodě. Jolyon začal na měkké směsi, rozhodli jsme se ho nepovolat do boxů během safety caru na trati. Bohužel měl později potíže se zahřátím pneumatik, což ho stálo několik míst, proto jsme přešli na strategii čtyř zastávek. Budeme muset přijít na to, proč během jízdy za safety-carem došlo k poklesu teplot pneumatik a jejich výkonnosti. Před Grand Prix Ruska budeme určitě tvrdě pracovat na dalším zlepšení.

 

MANOR

Pascal Wehrlein, 18. místo
Byl to dobrý závod, z něhož si odnáším některá pozitiva. Opět jsme bojovali s několika dalšími vozy a některé jsme i předjeli. Začátek byl v pořádku, pak v několika zatáčkách ležely trosky vozů. Zvládli jsme dobře panující chaos a postoupili o 17 míst dopředu, až na čtvrté místo. Byl to hezký pocit, i když jsem věděl, že nebude mít dlouhého trvání. Vůz pracoval dobře, myslím, že 18. příčka je odpovídající. Ke konci závodu byla šance se dostat před Magnussena, což byl důvod, proč jsme přezuli na superměkké pneu. Byla to zábava ho takto nahánět, ale nakonec s ohledem na určité omezení pneumatik jsem ho do konce závodu nepředjel. Dojel každý, takže za mnou skončila další čtyři auta, ale musíme udělat další nutný krok, aby se rozdíl od soupeřů začal pomalu smazávat.

Rio Harjanto, 21, místo
V rané fázi závodu jsme bojovali se Sauberem a dále v dalších pasážích i s Haasem, ale ke konci závodu nám poměrně citelně chybělo tempo. Podařilo se mi za sebou až do cíle za sebou udržet Palmera, což je samo o sobě dobré, také mě těší, že oba naše vozy projely pod šachovnicovou vlajkou. Dnes jsem očekával víc soubojů. Jde o nadějné náznaky, zvláště když víme, co máme udělat, abychom se zlepšili. Děkuji týmu a pojďme se připravit na Rusko.

Dave Ryan, závodní ředitel
Dnes odvedli oba piloti skvělou práci a vytěžili z potenciálu vozu to nejlepší. V úvodním kole jsme využili některých příležitostí a bylo krásné v jednu chvíli vidět Pascala na čtvrtém a Ria na osmém místě. Ta situace se nakonec změnila, i když dokázal Pascal v TOP10 zajet pár kol a tvrdě bojoval, aby se soupeřů udržel. Ve finálním stintu jsme viděli příležitosti se dostat k Magnussenovi, který jel na dosluhujících měkkých pneumatikách, proto jsme vsadili na super měkké, které Pascalovi umožnily stáhnout náskok na pilota Renaultu z 10 vteřin na pouhých 3,8 vteřiny. Nakonec to nestačilo, ale byl to dobrý pocit jak závod probíhal. Rio nebyl dost rychlý, aby udržel za zády Nasra, takže cíl v posledním stintu byl nepustit před sebe Palmera. Stručně řečeno je náš výsledek lepší než včera, navíc máme oba vozy v cíli. Teď si musíme zodpovědět otázky, které nám zatím brání na cestě ke zlepšení.

 

PIRELLI

Paul Hembery, šéf Pirelli Motorsport
Většina týmů přijela letos do Číny s vyhlídkou, že se nepojede kompletně suchý závod. Výsledkem bylo, že určování jejich strategií bylo ještě obtížnější, ale Rosberg a Mercedes zvolili nejvhodnější cestu včetně startu na měkkých pneumatikách, což jenom potvrzuje, že strategie samotná začíná dlouho před závodem. Šanghaj je jedním z nejnáročnějších okruhů v letošním roce, ale Rosberg ji zvládl jen se dvěma zastávkami. Za vítězem byla realizována široká škála přístupů, což jenom potvrzuje, že k dostatečnému efektu napomáhá výběr ze tří deklarovaných směsí.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy