Jejich monopost STR11 pohání loňský motor Ferrari, který se již nevyvíjí. Proto se očekává, že dceřiná stáj Red Bullu bude v průběhu sezóny ztrácet s tím, jak se budou zlepšovat ostatní výrobci a aktuální specifikace, kterou používá tovární týmy z Maranella společně s Haasem a Sauberem.
Podle svého šéfa, Franze Tosta, ale mají dostatečné rezervy na straně šasi. To se sice povedlo, ale k dokonalosti má stále daleko: "Samozřejmě, že nám nezbyl čas vše zoptimalizovat. Tým kolem [technického ředitele] Jamese Keya už na vylepšeních pracuje."
"Jsem celkem přesvědčený o tom, že během sezóny učiníme s autem další kroky vpřed, což bude nezbytné, protože jak víte, tak jezdíme s motorem z roku 2015. A to znamená, že se musíme zaměřit na zlepšování výkonnosti vozu. Doufám, že toho s dvěma či třemi většími vylepšeními dosáhneme," pokračuje šéf Toro Rosso.
To se celkem pozdě rozhodlo pro přechod na motory Ferrari. Kvůli tomu museli zvolit kompromisy v oblasti vnitřního uspořádání chlazení a rozložení hmotnosti, což se zřejmě projevuje na vyšších úrovních opotřebení pneumatik, jak jsme měli možnost pozorovat v úvodních závodech.
"Víme, že auto můžeme zlepšit, a pracujeme na tom. Myslím si ale, že každý tým by řekl něco podobného. Přijdeme s novými úpravami, které zlepší výkonnost auta, takže půjde tak trochu o kombinaci všeho - o samotné auto, o zkušenost pilotů, pneumatiky atd.," uvádí Tost.
Mezi piloty i přes vzájemnou rivalitu, která byla jasně viditelná i slyšitelná díky zveřejněné radiokomunikaci, podle něj ale nejsou žádné problémy: "Samozřejmě, že bojují na limitu, ale to je OK. Tohle je F1 a to, co chceme vidět. Zatím odvádějí oba dobrou práci. Očekávám nějakou dobrou zábavu také ve zbytku sezóny."