Co zdržuje novou smlouvu? Pirelli požaduje záruku testování a písemné zadání

Pneumatiky Pirelli | foto: Pirelli

FIA je blízko podpisu nové smlouvy s Pirelli na období 2017 - 2019. Přestože k dohodě s Berniem Ecclestonem došlo již minulý rok v říjnu, italská společnost požaduje, aby specifické cíle a záruky na testování byly písemnou součástí kontraktu.

Podle technického šéfa FIA není oddálení podpisu smlouvy nikterak neobvyklé: "Pirelli chtělo, aby ve smlouvě byly zahrnuty cíle, o které byli požádáni. Požadují v ní specifičtější položky týkající se testování. Opravdu chtějí záruku testování."

"Pokud jim stanovím cíle, pak chtějí nástroje pro to, aby je mohli dosáhnout. To jsou opravdu ty jediné body. Myslím, že všechno ostatní je vyřešeno, oni si však přejí mít jen záruku testování. My jsme ho zahrnuli do pravidel, ale oni chtějí mít trochu klid a také možnost testovat se svým vlastním vozem. Myslím, že to je v krátkodobém horizontu všechno dosažitelné," komentuje Whiting blížící se podpis nového kontraktu s FIA poté, co se Pirelli již dohodlo s Ecclestonem.

Pirelli požaduje, aby ve smlouvě bylo písemně uvedeno, co po něm FIA vlastně bude chtít | foto: Pirelli

V F1 se chystají od příští sezóny velké změny, které mají za cíl zrychlit vozy díky posílení aerodynamiky a širším pneumatikám. Ty tak budou při rychlejších průjezdech zatáčkami vystaveny mnohem větší zátěži. Testování je během sezóny přísně omezeno, současná pravidla však Pirelli zaručují pro testování pneumatik 12 dní.

Italský výrobce nyní žádá o objasnění toho, jaké auto a které piloty k tomu může využít: "Klíčem pro rok 2017 je to, že budeme mít velmi jasné, písemně podložené zadání, co od nás očekávají, že dodáme... a že nám umožní podmínky pro to, abychom to vlastně mohli splnit," uvedl Paul Hembery, sportovní ředitel Pirelli.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy