Odpolední trénink začal za ještě horších podmínek než ten první - za deště byla na trati spousta vody, a tak piloti vyčkávali v garážích. Prvního letmého kola jsme se dočkali až po 21 min, to když Ricciardo prohnal svůj Red Bull po Albert Parku za 1:49,017 min.
"Používat přechodné pneumatiky je trochu k ničemu, musíme zkrátka ještě počkat. První trénink byl velmi náročný. Pokaždé, když jsme vyjeli na hladkých gumách, začalo pršet. Zvládli jsme některé základní věci," popisuje Verstappen.
Brzy se přidávali další piloti. Kvjat se dostal před něj a po 30 min dostal smyk Rosberg s novým nosem (první trénink absolvoval ještě se starým) v zatáčce č. 8 (video) a komisaři použili virtuální safety car. Mercedes ho chtěl povolat do boxů pro pneumatiky do mokra, tuto informaci mu však kvůli novým předpisům nemohl sdělit.
Charlie Whiting mezi oběma tréninky uspořádal tiskovou konferenci kvůli novým pravidlům pro radiokomunikaci. Button včera uvedl, že FIA vše nedokáže ohlídat. Ředitel závodů vysvětlil, že pro sledování rádií vyhradila FIA čtyři zástupce, kteří sledují každý tři auta, o zbylých 10 vozů so postará 4 - 5 softwarových inženýrů. Také se po celou dobu bude nahrávat kokpit pilotů.
Whiting dále prozradil, že FIA pokračuje v práci na zavedení ochrany kokpitu typu halo od příštího roku. Koncept Red Bullu s plexisklem zaostává ve vývoji a má pochyby, jestli by taková věc mohla být od příštího roku zavedena. Hlavním důvodem těchto snach je ochrana jezdců před létajícími koly.
Po plném obnovení provozu se do čela vyhoupnul Alonso na přechodných pneumatikách - časem 1:41,694 překonal o 1,2 s Sainze, jenž dopoledne stál kvůli problému s palivovým systémem. Pilot McLarenu poté předvedl několik vylepšení až na 1:39,895 min, na rovince mu bylo v první polovině naměřeno 296 km/h - o 2 km/h než Pérezovi.
Po 48 min se na první příčku dostal Räikkönen - 1:39,486 min, postupně se před Alonsa dostal Ricciardo (1:39,535) i jeho krajan Sainz (1:39,786). Půl hodiny před koncem trochu zapršelo, poté trať osychala a podmínky se zlepšovaly.
Hamilton se ke své první jízdě vydal až 26 min před koncem, a hned svým prvním pokusem na přechodných pneumatikách překonal Ferrari na čele - 1:38,841 min (295 km/h na rovince). Za něj vyskočil Hülkenberg se ztrátou 0,467 sekundy (1:39,308). Nikdo doposud nepoužil jiné pneumatiky než ty přechodné.
15 min před koncem se ve štěrku v první zatáčce ocitl Gutiérrez, dokázal se ale vrátit na dráhu a pokračovat. To začalo znovu pršet a s tím vyhasly naše naděje na to, že by jezdci obuli slicky a předvedli nějaká rychlá kola. Na trati jsme stále neviděli Williamsy, Verstappena ani Saubery - věřili, že v sobotu i v neděli bude hezky, jízda za těchto podmínek podle nich byla zbytečná.
Posledních pět min využil McLaren pro nácvik zastávek, Williams absolvoval pouze instalační kola. Kvůli proměnlivým podmínkám a tomu, že některé týmy vůbec nejezdily, jsme si ani ve druhém tréninku nemohli udělat lepší obrázek o jejich relativním pořadí. Po zbytek víkendu má být hezky, časy proto nemají moc velý význam. Jedná věc je však zřejmá - Mercedes je ve formě.
Maximální rychlosti: 1. Wehrlein 303; 2. Pérez 298; 3. Vettel 298; 4. Harjanto 297; 5. Hülkenberg 297; 6. Button 297 km/h.
Přehled všech časů: PDF.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:38,841 / - |
2. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sahara Force India F1 Team | 1:39,308 / +0,467 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Scuderia Ferrari | 1:39,486 / +0,645 |
4. | 3 | Daniel RICCIARDO | aus | Red Bull Racing | 1:39,535 / +0,694 |
5. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Toro Rosso | 1:39,694 / +0,853 |
6. | 14 | Fernando ALONSO | esp | McLaren - Honda | 1:39,895 / +1,054 |
7. | 22 | Jenson BUTTON | gbr | McLaren - Honda | 1:40,008 / +1,167 |
8. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Scuderia Ferrari | 1:40,761 / +1,920 |
9. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Sahara Force India F1 Team | 1:41,256 / +2,415 |
10. | 26 | Daniil KVJAT | rus | Red Bull Racing | 1:42,411 / +3,570 |
11. | 21 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Haas F1 Team | 1:42,891 / +4,050 |
12. | 94 | Pascal WEHRLEIN | deu | Manor Racing MRT | 1:43,401 / +4,560 |
13. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Haas F1 Team | 1:43,731 / +4,890 |
14. | 88 | Rio HARJANTO | idn | Manor Racing MRT | 1:44,304 / +5,463 |
15. | 6 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:47,356 / +8,515 |
16. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | Renault Sport Formula One Team | bez času |
17. | 30 | Jolyon PALMER | gbr | Renault Sport Formula One Team | bez času |
18. | 19 | Felipe MASSA | bra | Williams Martini Racing | bez času |
19. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams Martini Racing | bez času |
20. | 9 | Marcus ERICSSON | swe | Sauber F1 Team | bez času |
21. | 12 | Felipe NASR | bra | Sauber F1 Team | bez času |
22. | 33 | Max VERSTAPPEN | nld | Scuderia Toro Rosso | bez času |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ