Mercedes poskytne svým pilotům v boji o titul 2016 svobodu

Pánové, máte volnou ruku. Takže už žádné výmluvy (Hamilton, Wolff, Rosberg) | foto: Daimler AG

Lewis Hamilton a Nico Rosberg dostanou v blížící se sezóně větší volnost a možnost závodit mezi sebou o mistrovský titul. Mercedes se rozhodl ustoupit od strategie ovlivňování jejich vzájemných soubojů.

Většinou se očekává, že i sezóna 2016 se ponese v duchu předchozích dvou ročníků a o mistrovském titulu se rozhodne mezi piloty stáje Mercedes. Toto Wolff dnes (11. 3.) prozradil, že tým uvolnil kodex chování, který zastával v minulých sezónách. Jestliže si dříve pilot nemohli zvolit vlastní strategii ohledně použití pneumatik nebo bojovat se svým kolegou, nyní budou mít u Mercedesu možnost od začátku závodu zvolit taktiku podle svého výběru.

"Vlastně jsme navázali na naší činnost z předchozího roku. Když jsme v roce 2013 rozjeli náš projekt, byl na nás vyvíjen velký tlak ohledně výsledků, byl tu požadavek vyhrávat závody, takže jsme se na to zaměřili. V roce 2014 jsme vyhráli šampionát a o rok později potvrdili, že to nebyla náhoda. Abychom v úspěších pokračovali, museli jsme tomu dát nějaký rámec. Někdy to fungovalo, někdy ne. Naučili jsme se plno důležitých věcí a jako organizace se značně zlepšili. S Lewisem a Nicem spolupracujeme několik let a mohu tuto kooperaci označit za dobrou. Takže dlužíme nejen jim, ale i Formuli 1, aby mohli závodit bez omezení. Pro tým to bude občas složitější, ale je to naprosto nezbytné," vysvětlil Wolff.

Podle Wolffa by podobných soubojů mezi piloty Mercedesu mělo přibývat... | foto: Daimler AG

Žádné riziko nepřipustíme 

Lze samozřejmě namítnout, že uvolnění týmové strategie může mezi Hamiltonem a Rosbergem přinést určité napětí, možná i otevřít dveře pro největšího soupeře - Scuderii Ferrari. Wolff si ale nemyslí, že by maranellští tímto krokem získali nějaký prospěch.

"Domnívám se, že k tomu nedojde. Upravili jsme naše vzájemné vztahy, protože to bude pro práci s našimi jezdci pohodlnější. Mezi nimi panuje velký respekt a osobně si nemyslím, že by to bylo nějak zásadně odlišné od předchozího roku. Pomohou nám i nové předpisy, které omezují komunikaci mezi inženýrem a pilotem. Pokud jde o strategii a výběr pneumatik, bude mnohem méně možnosti pilota vést, takže odpovědnost bude ve větší míře na samotném jezdci," pokračuje Wolff.

Šéf Mercedesu vidí v novém přístupu i přínos pro samotný vývoj závodů. "Našemu sportu to přinese hodně dobrého. Na pilota bude kladen mnohem větší tlak. Řekl bych, že naše role s ohledem na pravidla posunující se kupředu, je učinit malý krůček zpět. To do značné míry odpovídá naší strategii a umožní to našim pilotům skutečně vybojovat své výsledky přímo na trati," končí své vysvětlení Toto Wolff.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy