Na místo, které díky předsezónním testům týmy důvěrně znají, dorazí z Turecka měkké (žlutá barva), středně-tvrdé (bílá) a tvrdé (oranžová) pneumatiky.
V průběhu velké ceny budou muset piloti použít buď středně-tvrdou nebo tvrdou směs - sice pouze jednu z nich, ale po sobotě mají povinnost si odložit minimálně jednu sadu z obou těchto směsí.
Pro třetí část kvalifikace je určena měkká sada. Tu si musí všichni pro Q3 ušetřit. Ti, kteří postoupí do nejlepší osmičky, ji pak Pirelli vrátí, zbytek ji může použít v nedělním závodě.
Kromě těchto tří zmíněných směsí, které jsou povinné, si týmy mohou zbylých 10 sad voně vybrat. Italský výrobce musí své nominace oznámit 14 týdnů předem v případě zámořských závodů, u evropských podniků stačí osm týdnů předem (proto nám stále chybí nominace pro Monako).