Podle Abiteboula odvádí tým mnohem lepší práci, než se očekávalo na konci minulého roku, kdy francouzská automobilka po dlouhých odkladech a čekání převzala stáj Lotus.
"Upřímně, kdyby mi někdo řekl v listopadu v Abú Zabí, že dojdeme až na tuto úroveň, tak bych hodně pochyboval, věřím tomu vlastně až dnes. Ještě toho před sebou máme hodně, víme, co musíme udělat a také víme, že to musíme udělat pořádně a pečlivě. Každé oddělení čeká hodně práce, ať ve Francii nebo v Enstone. Ale víme, co se od nás požaduje. Oproti dřívějšku je to velký rozdíl, byli jsme jakoby ve tmě, nyní už vidíme světlo na konci tunelu," popisuje situaci Abiteboul.
Hybnou silou je větší motivace
Abiteboul tvrdí, že zaměstnanci Renaultu mají nyní mnohem větší motivaci, než když byli jednom dodavateli komponentů pro různé týmy. Jako příklad uvádí, jak rychle byly v průběhu testů expedovány z Francie do Barcelony nové díly. "Podařilo se nám vybudovat fantastický logistický řetězec, za což bych chtěl všem ve Viry-Châtillon poděkovat. Díky tomu jsme mohli provést v noci na našem motoru nutné úpravy. I když jsme vždy dělali maximum, abychom dodrželi naše smluvní závazky, vždy tu je rozdíl, když pracujete pro jiné a nebo pro sebe."
Abiteboul se vrací v tomto případě i do minulosti. "Podle mého názoru právě toto vnímání z našich zaměstnanců dostane onen kousek navíc. Ono extra úsilí, které je způsobeno Formulí 1, zvláště v souvislosti s danými předpisy. Uvedu příklad, 4. února jsme měli naše piloty v továrně ve Viry-Châtillon, což bylo vůbec poprvé, co tu byli piloti Renaultu. Jsou to fajn chlapi, Jolyon i Kevin, ale i když tehdy vlastně nic nedělali, jejich vtípky a dobrá nálada, kterou navodili, to bylo něco úžasného.
Nemáme nic proti Sebastianu Vettelovi, svým způsobem ho máme rádi, stejně jako všechno, čeho jsme spolu dosáhli. Ale pilot Renaultu je prostě něco jiného, stejně jako tým Renault a vůz Renault. Podle mého názoru tato skutečnost je dalším impulsem pro každého z nás, takže nyní děláme svou práci jak je to jen možné," dodává Abiteboul.
Přínos Mario Illiena
Abiteboul rovněž vyzdvihuje zásluhy Mario Illiena na postu poradce. "Nejen Mario, ale celý Ilmor nám poskytuje možnosti využít při testování ještě více řešení, bez jejich pomoci by to nešlo."
Ředitel sportovního oddělení Renaultu ale zároveň připouští, že je vedle továrního týmu důležité mít i jako partnera Red Bull Racing. "Upřímně musím říci, že po všech těch záležitostech, kterými jsme za poslední dva roky prošli, nebylo vůbec jasné, zda naše partnerství bude pokračovat. Já osobně jsem zastával názor, že by to pro nás bylo strategicky výhodné," hodnotí Abiteboul kritické období, které vygradovalo zhruba v polovině minulé sezóny.
"Teď bude důležité posoudit, zda má smysl pokračovat v dlouholetém horizontu. Nyní však musíme dohnat velké množství práce, což dává kompletní smysl, takže kontinuita tohoto spojení nás velice těší," uzavírá Abiteboul.