Vettel je novým Ferrari nadšen: Opravdový krok dopředu

Sebastian Vettel při prvním testování v Barceloně | foto: Scuderia Ferrari

Od nového Ferrari mají všichni velká očekávání. Včera dokázal nejvíce kol odkroužit Mercedes (156 okruhů), což se podobá spíše až vytrvalostním závodům, ale nejrychlejší čas zajel Sebastian Vettel. Němec má z nového Ferrari SF16-H dobrý pocit.

Ferrari včera dle mnohých odpálilo směrem k Mercedesu první varovný výstřel. Sebastian Vettel s časem 1:24,939 min. získal nejlepší čas dne a byl o 0,47 vteřiny rychlejší než Lewis Hamilton na Mercedesu. Důležité je také, že svých časů oba jezdci dosáhli na stejné (střední) směsi gum, avšak nevíme, s jakým množstvím paliva v nádrži. Úřadující mistr světa ale včera zažil spíše maratonskou jízdu, když odkroužil hned 156 kol (726 km), to jezdec Ferrari zvládl 69 kol (321 km). 

Samozřejmě je třeba připomenout, že se jednalo "pouze" o první testovací den a týmy mohly mít v plánu jiné testovací programy. Dvě věci se ale dají po osmi hodinách testů na Circuit de Catalunya vyčíst: Nový Mercedes W07 funguje jako švýcarské hodinky a Ferrari je rychle. "Ve všech oblastech jsem měl lepší pocit. Udělali jsme opravdový krok dopředu," řekl po včerejším dni Sebastian Vettel. Bylo pro něj důležité získat první místo? "Bylo by mi milejší první místo za měsíc v Melbourne."

U zřejmě největšího možného rivala Mercedesu v této sezoně šlo včera navíc vše dle plánu. "První pocit je pozitivní. V auto jsem měl ihned důvěru. To je nejdůležitější zpráva dne. Určitě bychom rádi ujeli o něco více, přece jsme odpoledne měli dvě, tři menší nečekané události. Jen malé problémy, které ale se ale mohou rychle stát velkými, pokud by je člověk ignoroval. Když je všechno takto nové, tak jste radši opatrní," dodává Vettel.

Vloni jsme často vídali takovýto obrázek, bude tomu letos opačně? | foto: Daimler AG

Zlepšení Ferrari během zimy a uplynulé sezony dokumentuje i následující fakt: Vloni rudí dosáhli na konci testů nejrychlejšího času 1:23,276 min. To bylo ale navíc na super-měkkých gumách a řádně pogumované trati. Nové Ferrari se od svého předchůdce dost liší a to jak v oblasti viditelné, tak i pod kapotou. "Chtěli jsme se zlepšit ve všech oblastech a to se nám také podařilo. Vloni jsme byli tu a tam trochu limitováni. To už teď není ten případ."

Na jednotlivé části auta ale Vettel ukazovat nechce. Pushrod zavěšení na přední nápravě je ale jedním ze základních kamenů. "Přední náprava se zdá být dobrá, ale tam jde o souhru hodně věcí,"  říká Vettel. Také u Mercedesu si jistě všimli vzestupu formy v konkurenčním týmu. U Ferrari se ale nechtějí nechat vyvést z míry a věří svým postupům a své kvalitě. "Vypadá to, že měli dobrý den. Tolik kol jako oni jsme dnes ještě nemohli odjet. Ale pro mě bylo důležité vyjít z tohoto dne s dobrým pocitem," zakončil Němec.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy