Sportovní ředitel Hondy Araj končí. "Nesouvisí to s výkonností," vysvětluje

Jasujisa Araj | foto: Honda Racing F1

Sportovní program Hondy čekají velké změny poté, co na konci února opustí svou pozici sportovní ředitel Jasuhisa Araj.

Japonská automobilka loni ohlásila návrat do Formule 1, kde své síly spojila s McLarenem. První rok byl ale zklamání, protože jejich pohonné jednotce scházela výkonnost i spolehlivost. Během zimy se snažila napravit své nedostatky, aby McLarenu pomohla k posunu vpřed. Po prvním dnu testů však správní rada Hondy rozhodla, že Araj bude muset odejít.

Jeho přesun na jinou pozici vyvolá širší restrukturalizaci ve sportovním oddělení Hondy, které nyní povede Jusuke Hasegawa, zatímco výzkum a vývoj v Sakuře dostane na starost Kenji Ohtsu. Araj bude během transformace sloužit jako poradce.

V loňské sezóně po neúspěších čelil velkému tlaku poté, co vyšly najevo zásadní nedostatky jejich systému pro rekuperaci energie (ERS). Kvůli němu na konci rovinek scházelo McLarenu přes 160 koní.

Ředitel McLarenu Ron Dennis (vlevo) a Jasuhisa Araj | foto: McLaren

"Na samotném začátku v Abú Zabí 2014 jsme měli počáteční elektrické problémy. Věřil jsem, že když je vyřešíme, pak se to zřejmě obrátí k lepšímu. Ale jak už jsem řekl, v létě bylo vše jasné - šlo o hardwarový problém, s nímž jsme měli problém. Pak jsme mohli sklonit hlavu. Zároveň to v Monze bylo velmi obtížná sobota. Šlo ale o dobrou zkušenost," řekl Araj na konci minulého roku.

McLaren byl po prvním dnu testů v prohlášeních celkem spokojený, odhadovat svou konkurenceschopnost si ale zatím netroufl. Z maximálních rychlostí vyplývá, že Honda i nadále znatelně ztrácí, zatímco McLaren s šasi dosáhl slušného pokroku.

McLaren MP4-31 první den testů v Barceloně | foto: Pirelli

Aktualizace:

Jasuhisa Araj na ohlášení o svém konci v roli sportovního ředitele uvádí: "Nesouvisí to počtem koní ani s výkonností - je to o mém věku a o tom, že už nemůžu pokračovat. Bylo mi 58, je mi 59 a bude mi 60.  Jde o normální organizační změnu. Japonské společnosti mají věk pro odchod do důchodu, a u Hondy to je 60 let. Bude mi 60, proto musím někomu předat štafetu. Jde o základní politiku.

Bylo to ale velmi těžké rozhodnutí to načasovat: není to mou prací. Společnost musí přijmout rozhodnutí načasovat a říci kdy. Členové naší správní rady a obecného vedeni proto hovořili o tom, kdy by to bylo nejlepší. Po skončení závodní sezóny 2015 jsme se proto rozhodli změnit organizaci. Zeptal jsem se tedy Hasegawy, zdali by šel do nové role, a já jsem se musel přesunout do nové role jako poradce společnosti."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 30 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy