Tvůrci předpisů pro Formuli 1 hodlají vyjít vstříc požadavkům na větší ochranu hlavy už v příštím roce. Činí tak s ohledem na nehody Julese Bianchiho v Grand Prix Japonska 2014 a Justina Wilsona v IndyCar. Debaty ohledně konceptu Halo - ochranném krytu z karbonu skládajícím se ze středového sloupku v přední části kokpitu a dvou ramen kolem hlavy jezdce - byly ze strany pilotů příznivé.
"V "odborové asociaci" GPDA se o této záležitosti hodně diskutovalo, za poslední měsíc jsme si poslali velké množství mailů. Většina z nás koncept schvaluje, bez ohledu na jeho přesnou podobu, protože nám poskytuje větší ochranu hlavy. Je to místo, kde jsme opravdu zranitelní, poslední dva roky se udály dvě tragické nehody, takže pokud se tomuto nebezpečí můžeme vyhnout bez nějaké zásadní úlitby, je to dobrá věc. Pilot tím nic neztrácí, například není méně odvážný nebo tak podobně, všichni můžeme na takové maličkosti vydělat, nikdo nechce vidět další fatální nehodu, takže proč do toho nejít, když můžeme minimilaizovat riziko?" vysvětlil Ricciardo.
Na otázku, zda vnímá nějaké nedostatky systému Halo Australan odvětil: "V podstatě ne. Statická viditelnost je některými návrhy narušena, ale pokud jste v pohybu - jak jsme si to vyzkoušeli u simulací - tak se sice díváte dopředu, ale také hodně na pneumatiky a do zatáček. Zní to možná komplikovaně, ale jízda je něco jiného než statický pohled. Zatím existují jen první návrhy, takže ty se mohou zlepšit, abychom s tímto systémem mohli závodit."
Koncept Halo je preferovanou eventualitou ze strany FIA, ale přesná specifikace by měla být připravena koncem tohoto měsíce jako součást balíku změn pravidel pro rok 2017. Šéf týmu Red Bull Christian Horner tento týden uvedl, že i jeho tým předloží návrh na alternativní ochranu prostoru pro jezdce.
"Ochrana hlavy pilota je velmi důležitá. Vytvoříme další eventualitu v podobě baldachýnu nad kokpitem a věříme, že to bude bezpečnější volba než Halo efekt, ale je samozřejmě potřeba tuto variantu ještě otestovat. Snad se to povede dostatečně rychle. Je třeba připravit designovou studii s ohledem na vývojové téma FIA a přesvědčit, že jde o schůdné řešení," vysvětlil Horner a na otázku, zda by tato varianta mohla být hotova do roku 2017, odvětil krátce: "Proč ne?"