Vysvětli, co se děje během testu.
Günther Steiner: Během našeho prvního testu sezóny a prvního pro tým se snažíte zajistit, aby všechno fungovalo tak, jak jste to navrhli. Zkrátka musíte prokázat všechno, co jste dělali, a ve druhé části testu se snažíte získat z auta výkonnost. Nebo lépe řečeno, pokoušíte se ji získat co nejdříve.
Zaprvé se ujistěte, že vše funguje. Na autě je všechno nové. První test je docela důležitý z pohledu spolehlivosti. Snažíte se toho o voze co nejvíce naučit. Získáte základ auta a během zbytku roku se ho snažíte vylepšit.
Co čekáváš v prvním testu?
GS: Protože jsme novým týmem, snažíte se zajistit spolupráci všech lidí - mechaniků se závodními inženýry, aby bylo auto spolehlivé, abyste mu rozuměli. Pro nás je všechno nové. Nové není jen auto, ale i tým. Ve druhém testu se snad dostaneme do pozice, kdy budeme moci začít pracovat na nastavení auta, abychom mohli poznávat, jak jej vylepšovat pro závody.
Jak řídíte během testu personál, protože se zdá, že půjde každý den o 24hodinovou práci?
GS: Během testu neexistuje žádný limit pro to, kolik toho můžeme udělat. Máme denní a noční směnu. Kdysi, není to tak dávno, to bylo stejné s lidmi, kteří pracovali na denní a noční směny.
Nyní lidé přicházejí v 18 hod na večeři a jí s těmi z denní směny, takže si vyměňují to, co se naučili, a vědí, co mají dělat. Kluci z noční směny to přeberou a pracují až do rána, pak přichází opět denní směna a děláte totéž. Mají společnou snídani a někteří jdou spát, zatímco jiní pracovat.
Jak bráníte tomu, aby personál nevyhořel?
GS: To, co normálně uděláte, protože při testu jezdíte jen s jedním autem a máte dvě skupiny mechaniků, tak je při druhém testu prohodíte. Stále musíte být opatrní, protože budete mít některé, kteří nebudou chtít jít domů. Chtějí zůstat, takže jim musíte říct: 'Ne, váš čas se naplnil.'
Je to celkem výzva. Snažíme se, aby v sobotu a v neděli měli volno, než vyrazí do Austrálie. Až se tito kluci vrátí z druhého testu do dílny, tak musí přestavět auta, než budou poslána do Austrálie. Musíte si dávat pozor, aby nevyhořeli.
Kolik práce bylo s vybudováním týmu Formule 1 od nuly a s tím, abyste byli připraveni na Barcelonu?
GS: Určitě hodně. Ale to si neuvědomujete, protože postupujete den za dnem. Nikdy se ráno neprobudíte a nepomyslíte si, že mě dnes čeká obrovská práce. Je to stav. Jste ve stavu, kdy to všechno dáváte dohromady. Určitě teplota stoupá s tím, jak se blíží test a konečný termín. Zkrátka musíte pokračovat v práci a všechny povzbuzovat.
Co si vezmete z testu v Barceloně a využijete před úvodním podnikem v Austrálii?
GS: Prokážete svou metodologii, to, jak pracujete, jak pracují kluci. Mezi tím máte 10 dní na opravy. V těchto vozech je tolik elektroniky, softwarových programů. Snažíte se dokázat, že všechno funguje a nedochází k žádným chybám.
Když se dostanete do Austrálie a vaší piloti si všimnou, že chování auta není v pořádku, pak budete vědět, co udělat, aby se to spravilo. Jde o směsici všeho. Nejdůležitější je toho v Barceloně co nejvíce ujet a vyhnout se prostojům, když se auto či něco pokazí. Čím více toho ujedete, tím více se toho naučíte a tím lépe se připravíte na Austrálii.
Rozpis pilotů pro předsezónní testy
1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- pondělí (22. 2.): Grosjean
- úterý (23. 2.): Gutiérrez
- středa (24. 2.): Grosjean
- čtvrtek (25. 2.): Gutiérrez
1. test v Barceloně 22. - 25. února:
- úterý (1. 3.): Gutiérrez
- středa (2. 3.): Gutiérrez
- čtvrtek (3. 3.): Grosjean
- pátek (4. 3.): Grosjean