Renault slibuje Red Bullu stejné motory. A co vylepšení během sezóny?

Red Bull od Renaultu dostane stejné motory jako tovární tým z Enstone | foto: Pirelli

Renault Red Bullu přislíbil dodávku stejných pohonných jednotek, jaké bude používat jeho nový tovární tým (bývalý Lotus). U jejich vylepšení v průběhu sezóny už ale může docházet k rozdílům.

Rakouský tým se loni nedohodl s Ferrari ani s Mercedesem, proto bude v sezóně 2016 pokračovat s motory Renault - pouze si je přejmenuje na TAG Heuer. Na otázku, jaké motory budou ve Viry poskytovat Red Bullu, slíbil generální ředitel Cyril Abiteboul rovnost.

"Úplně stejné. Vlastně dle pravidel máme závazek dodávat úplně stejné vybavení. Akorát ze zřejmých důvodů nedojde k žádné formě značkové či marketingové asociace. Pokud jde o kontinuitu, stále se budete setkávat se stejnými obličeji jak minulý rok, v garáži Red Bullu to také budou stejné tváře. Budou jinak oblečeni, půjde však o stejné tváře," říká Abiteboul.

Bude ale Red Bull dostávat v průběhu roku také stejná vylepšení jako Renault? "Vždy musíte zvládat zásobu dostupných motorů. Možná kvůli zavádění motorů dojde k rozdílu v tom, co uděláme pro tým Renaultu a co pro tým Red Bullu."

"Ale filozofie Renaultu a povinnost vyplývající z pravidel je taková, že musíte mít přesně jednu technickou specifikaci. Pokud budeme mít vylepšení, pak je dostanou taky. Tovární tým je samozřejmě Renault, takže budeme navrhovat a specifikovat motor pro tým Renaultu a oni ho budou dostávat úplně stejný," pokračuje Abiteboul.

Renault se nebrání prodloužení spolupráce s Red Bullem, prioritu má však jeho tovární tým | foto: Pirelli

S Red Bullem i v roce 2017?
Ačkoliv se Red Bull dohodl s Renaultem na pokračování spolupráce jen pro sezónu 2016, není vyloučeno, že spolu nebudou pokračovat i v příštích letech.

"Oznámili jsme jednoletý kontrakt, ale může to pokračovat. Vždy jsme říkali, že bychom Red Bullu či komukoliv jinému [motory] dodávali, pokud to bude v našem strategickém zájmu. V našem strategickém zájmu to letos je, a pokud by to mělo pokračovat i příští rok, proč ne?" klade řečnickou otázku šéf Renaultu.

"Pokud budeme mít dobrou technologii, pak jsem si jistý tím, že se týmy budou zajímat o to, co nabízíme. Podobně jako jsme měli extrémně úspěšný V8, kdy všichni chtěli mít motor Renault. Zdá se, že to je teď velmi odlišné.

Jsem si jistý, že pokud doženeme ztrátu, pak to bude opět stejné, protože jsme velmi loajální ve způsobu, jakým jednáme se zákaznickými týmy. To je fakt, ať už tovární tým máme či nikoliv. Vždy budeme vůči zákaznickým a nezávislým týmům loajální," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy