Abiteboul: Smlouva s Red Bullem je dokladem nového přístupu Renaultu

Daniel Ricciardo v Abú Zabí | foto: Infiniti

Rozhodnutí Renaultu obnovit své motorové partnerství s Red Bullem je podle ředitele Cyrila Abiteboula důkazem nového přístupu ze strany francouzského výrobce.

Red Bull chtěl loni po otevřené kritice zrušit smlouvu s Renaultem na dodávku motorů a dohodnout se s Mercedesem či s Ferrari a nakonec i s Hondou. Protože ale nikde neuspěl, byl nucen vrátit se k jednacímu stolu s Renaultem a dohodnout se na nové smlouvě, po jejímž uzavření bude francouzské pohonné jednotky přejmenovávat na TAG Heuer.

Abiteboul, který byl často terčem kritiky čelních představitelů Red Bullu, nyní uvádí, že rozhodnutí po tom všem opět jednat s rakouským týmem je dokladem nového myšlení automobilky: "Myslím si, že jednou ze silných stránek správní rady Renaultu je extrémní pragmatičnost a na prvním místě schopnost důvěřovat v projektový tým, a za druhé zaměřovat se spíše na budoucnost než na minulost."

Renault často čelil veřejné kritice ze strany Red Bullu, přesto byl ochoten opět zasednout za jednací stůl | foto: Red Bull Content Pool

Šéfové Renault proto nakonec s novou smlouvou souhlasili. "Myslím, že je přesvědčilo to, co jsme navrhli v rámci prodloužení spolupráce s Red Bullem, ale s určitým počtem zcela odlišných podmínek. A na jejich základě šlo jasně o dobrou věc."

"Renault musí mnohem více využívat příležitostí, než tomu bylo doposud, má li v tomto odvětví uspět. Podle mě šlo tedy o první test, kterým Renault prošel velmi dobře - o test schopnosti myslet dopředu v tom, co je zapotřebí k extrémní úspěšnosti, spíše než se usadit v určité pozici kvůli tomu, co se stalo v minulosti," pokračuje Abiteboul pro motorsport.com.

I když Red Bull svaloval větší část vin za svou nekonkurenceschopnost na Renault, francouzský výrobce tvrdí, že nemůže být obviňován ze všech chyb: "Myslím, že jsme ztratili trochu času a našich zdrojů v udržování tohoto partnerství s Red Bullem na všech úrovních. Red Bull je očividně velmi dobře udržovanou organizací, protože je špičková, a zajímá je pouze okamžitý úspěch."

Red Bull na svém voze jiř propaguje nového sponzora, podle kterého pojmenuje motory Renault: TAG Heuer | foto: Red Bull Content Pool

"Má hodně dobrých stránek, a pro takovou organizací, jako je Renault, je přínosné, že je mnohem analytičtější a přemýšlející z dlouhodobého hlediska. Mysleli jsme si, že Red Bull by pro nás mohl být dobrý, ale ve skutečnosti to bylo trochu špatné a negativní vzhledem k tomu, co jsme dostali na trať. Bylo to jasně viditelné s problémy, které jsme měli na dráze v Melbourne a na počátku sezóny. Proto musíme být pragmatičtější.

Opět jsme se snažili zkrátit si to v určitých hlediscích a nebyli jsme vůbec úspěšní. To bylo do určité míry negativní, ale také bych řekl, že to bylo na hraně, protože nám opravdu scházely dobré věci, které jsme měli nachystané v oblasti konceptu a rozpočtů, jež jsme mohli prosadit. Byli jsme zodpovědnější než Red Bull vzhledem k celkovému zklamání z výkonnosti motoru," dodává Abiteboul.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy