Pokud vše dopadne podle plánů, tak nás v letošní sezóně čeká od března do listopadu rekordních 21 závodů - do kalendáře se vrací Velká cena Německa a přibude Velká cena Evropy, jež se letos pojede nově v Ázerbájdžánu. Mnoho lidí z řad týmů si stěžují na to, že jich je příliš a domů se během roku téměř nedostanou.
Todt má pro ně jasný vzkaz: "Když děláte tyto práce, když vezmete v úvahu, že se to vše uskutečňuje po celém světě, pak byste si měli každé ráno po probuzení pomyslet na to, jak jste šťastní, že můžete absolvovat 20 nebo 21 závodů. Myslím si, že mají výsadu. Podle mě jde o špatnou námitku, stěžovat si na privilegium."
Týmy v sezóně čekají také dva dvoudenní testy - jeden po Velké ceně Španělska a druhý po Velké ceně Británie. Navíc FIA schválila, že by se mohlo uskutečnit dalších 6 dvoudenních testů pro dodavatele pneumatik. Pirelli totiž potřebuje vyvinout širší pneumatiky pro sezónu 2017.
Předsezónní program začíná pro Ferrari, McLaren a Red Bull dvoudenním testem mokrých pneumatik příští týden, v únoru a v březnu se pak uskuteční v rámci příprav na sezónu 2016 regulérní čtyřdenní testování všech týmů společně.