Je příčinou neúčasti Michelinu v F1 strategická chyba?

Paul Hembery hodlá od základu změnit F1 | foto: Pirelli

Výběrové řízení ohledně dodavatele pneumatik pro F1 v letošním roce svedlo dohromady italskou značku Pirelli a francouzský Michelin. Smlouvu získalo na období 2017-2019 Pirelli, ale vše mohlo být docela jinak.

Za porážkou značky reprezentované legendárním panáčkem jménem Bibendum může strategický omyl. S odvoláním na zprávu Michelinu to uvádí v prosincovém vydání magazín F1 Racing.

Francouzský výrobce pneumatik odešel z F1 pod vlivem debaklu při Grand Prix USA 2005, kdy do závodu nastoupilo pouze šest vozů na pneumatikách Bridgestone. Podle zmíněného periodika si Michelin zajistil podporu jezdců a týmů, aby se v roce 2017 mohl opět do Formule 1 vrátit. "Šéfové Michelinu se setkali s Ecclestonem a ze schůzky odcházeli s dobrým pocitem," uvádí se dále v F1 Racing.

"Zdroje uvádějí, že Michelin předložil svou nabídku Ecclestoneovi a sdělil mu, že s ním jsou jeho zástupci připraveni diskutovat o obchodních otázkách za podmínky, pokud budou vybráni. Přestože byli připraveni zaplatit velmi vysokou částku, tohle není způsob, jakým Ecclestone podniká, takže jednání okamžitě skončilo," pokračuje F1 Racing.

Vskutku si krátce poté Ecclestone potřásl rukou s generálním ředitelem Marco Tronchetti Proverou a Pirelli mělo své jisté.

Když už jsme u Pirelli, Paul Hembery nyní přišel s radikálním nápadem, jak dodat šampionátu F1 větší napětí. Navrhl, aby se Formule 1 rozdělila do několika samostatných regionálních šampionátů na půdě Asie, Evropy a Ameriky. "Brzy chceme tento model Ecclestonemu navrhnout. Jde o to jak vyvolat větší zájem o F1, zejména v Americe," tvrdí Hembery. Zatím ale žádné další informace o své vizi nezveřejnil.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy