Prohlášení týmů po kvalifikaci v Brazílii: Nový motor nestál za to, hlásí Ricciardo

Nico Rosberg v Brazílii | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak hodnotí dnešní výkony v kvalifikaci na brazilský závod jednotliví piloti a představitelé týmů? Z poleposition se opět raduje Nico Rosberg.

MERCEDES

Nico Rosberg, 1. místo
Jsem s dneškem spokojen. Je to nejlepší možná startovní pozice pro závod. Q2 nešla úplně podle plánu, musel jsem dohánět, ale v Q3 jsem to dokázal dát dohromady i když poslední kola byla na hraně a bylo to napínavé. Bylo tam pár velkých momentů.

Nemyslím na příští rok. Myslím na jednotlivé závody. Teď jsem zde, chci vyhrát a samozdřejmě to má vedlejší efekt v podobě druhého místa v tabulce jezdců. A to je lepší než třetí místo. Je vždy lepší končit v dobrém než naopak, když myslíte na další rok. Kvalifikace byla oblast, na které jsem musel zapracovat, takže jsem to udělal. Přesné vysvětlení však nemám.

Lewis Hamilton, 2. místo
Někdy vám to vyjde, jindy ne - Nico mě dnes porazil. Cítil jsem se dobře, první kola byla dobrá, pak jsem probrzdil. Loni jsem tady měl dobrou šanci závod vyhrát, ale udělal jsem chybu, tak snad se to podaří zítra.

Trať je velmi krátká, těžko se následuje auto před vámi, zejména v zatáčkách 5 a 12. V DRS zóně je pak náročné být dostatečně blízko. Zítra budu mít největší šanci k předjetí Nica na startu nebo během zastávek - na dráze to jinak bude hodně těžké.

Toto Wolff, sportovní ředitel
To bylo od Nica ohromné kolo, je v ráži. Pro něj je důležité skončit v šampionátu druhý a možná se Lewis dostává pod určitý tlak, což nemusí být dobré. Od Nica to byla velmi inteligentní kvalifikace – způsob, jakým ušetřil v Q2 pneumatiky. Ferrari není daleko, ale jsem vůči nim před příštím rokem skeptický.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 3. místo
Byl bych raději blíž Mercedesu, ale bylo to maximum. V Q2 to vypadalo, že zmenšíme ztrátu, zvlášť na Lewise. Viděl jsem, že Nicovo kolo nebylo čisté, takže jsem čekal, že na to v Q3 ještě šlápne. Ale potom se oba zlepšili a to na nás bylo příliš a nestíhali jsme. Uvidíme zítra, v závodech býváme o něco blíž. Musíme mít raketový start, pokud se máme dostat před ně. Není to tu daleko do první zatáčky a dobrý start vždy pomůže. Snad je potrápíme, závody jsou pro nás lepší než kvalifikace a můžeme si i pohrát se strategií. Interlagos je šílené místo, může se toho spousta udát a nikdy nevíte, co závod přinese. Mělo pršet, když jsme přijeli, ale celý den svítí. Pršelo jindy. Cílem je dát do toho maximum a také vytvořit zázrak. Šance tu je, musíme jen věřit.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Nikdy nemyslím, že to bude jednoduché, ale dnes to nebylo zlé. V posledním kole jsem jel do zatáčky 11 bokem a to ovlivnilo čas a nájezd do poslední zatáčky. Ztratil jsem tam čas, nebylo to ideální, ale jinak bylo auto dobré a uvidíme, co se zítra podaří, snad budu mít dobrý start a posunu se.

Vyvážení bylo dobré, auto se chovalo dobře, i když pochopitelně nebylo dost rychlé, aby porazilo Mercedesy. Určitě jsme mohli být výš, ale není to špatné. Odstartuji čtvrtý a možná bude jiné počasí... Dnes ráno jsem slyšel o Paříž. Je to velmi smutné. Bohužel se tyto divné věci v dnešní době dějí.

 

Nico Rosberg a Sebastian Vettel v Brazílii | foto: Daimler AG

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 4. místo (po penalizaci 7.)
Užil jsem si to, auto se chovalo dobře, cítil jsem se v něm pohodlně. Myslím, že ze 7 místa jde dosáhnout mnoho dobrých věcí. Našim cílem musí mít podium, zkusíme to. Pomocí strategie se na něj pokusíme dostat. Tady se může odehrát mnoho věcí. Dvě nebo tři zastávky – to není vůbec jasné. Pokusíme se o něco zvláštního.

Felipe Massa, 8. místo
Trápení, která jsem měl včera dnes zůstala. Udělali jsme změny, ale stále ztrácím ve druhém sektoru. Obvykle nemám potíže, ale z nějakého důvodu to dnes nefunguje. Musíme se na to podívat a nabrat nějaký čas i když jsou naše možnosti omezené. Zítra mi dodají energii fanoušci a doufám, že to bude rozhodující faktor a věci půjdou v můj prospěch.

Rob Smedley, šéfinženýr
Valtteri z auta dostal maximum, ale Felipe stále trošku ztrácí, takže se na to musíme podívat a zjistit proč. Musíme se soustředit na závod. Prioritou je boj v tabulce konstruktérů proti Red Bullu. Musíme zatlačit a získat více bodů než oni. A potom uvidíme, co Ferrari. To je pro nás důležitý cíl v dalších dvou závodech.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 6. místo
Není to pole position, jsme však za Mercedesy a Ferrari, to jsou dost rychlá auta. Mám to tady v Brazílii rád, líbí se mi atmosféra, životní styl, užívám si to. Stejně tak i trať, je plná historie a zábavná. Je i náročná, pořád bojujete s autem, snadno přehřejete pneumatiky, je hrbolatá a náročná na krk, protože se jede proti směru hodinových ručiček.

Včera jsem nebyl vůbec spokojený s autem, ale přes noc jsme změnili nastavení a bylo to mnohem lepší. Budu mít hned za sebou Valtteriho a Red Bully, tak to bude rušné. Budu se snažit do poslední chvíle bojovat o body a porazit Sergia. Neměl dobrou kvalifikaci, nevím, co se mu stalo.

Sergio Pérez, 13. místo
Myslím, že to byla jasná příležitost dostat se do Q3, takže jsem zklamaný. Udělal jsem v posledním kole chybu, zablokoval kola, když jsem pozdě zabrzdil a stálo mě to šanci a top 10. Je to krátké kolo a když uděláte chybu, je těžké to napravit. Celý víkend jsme se necítili úplně pohodlně a zvolil jsem jiné nastavení než Nico, nemohl jsem najít rytmus. Není to ideální, ale stále se těším na závod s optimismem. Startuji jedenáctý, ale v Brazílii se toho může stát spousta. Můžeme získat body.

Rober Fernley, zástupce šéfa týmu
Celkově jsme spokojeni. Nico pátý, Sergio jedenáctý, takže dobré umístění pro zisk bodů. Nico našel dobré vyvážení a pomohly změny v nastavení. Sergio nebyl tak spokojen a chybka ho stála místo v Q3. I tak máme dobrou rychlost a věříme si. Samozřejmě je tento víkend zastíněn útokem v Paříži a myslíme na všechny, které to ovlivnilo.

 

RED BULL

Daniil Kvjat, 7. místo
Jsem s odvedeným výkonem spokojen, bylo to v Q3 čisté kolo. Možná jedno z nejlepších letos vůbec. Nejlepší závod byl v Mexiku a nyní kvalifikace, takže jsem spokojen. Podmínky byly náročné, trať se měnila, takže bylo důležité se přizpůsobit, ale auto se chovalo dobře. Našli jsme dobré vyvážení a dostal z něj maximum. Bylo to těsné a čekám, že to tak bude i v závodě. Budeme se dál držet agresivního přístupu, abychom předjeli lidi před námi. Vypadá to, že máme dobrou závodní rychlost a mým cílem je čistý závod a stíhání aut kolem, abychom získali dost bodů.

Daniel Ricciardo, 9. místo (po penalizaci 19.)
Nový motor za to mít nestálo. Podívám sen a porovnání později, ale z toho, co jsem dnes viděl, nebyl tak velkou výhodou. Udělali jsme, co jsme mohli. Ale startovat z 19. místa, to pak bude zábavný závod. Doufám, že zaprší. Ale nemyslím si, že k tomu dojde.

Christian Horner, šéf týmu
Oba piloti dnes jeli na maximum. Bohužel víme, že kvalifikace a tento okruh nejsou naší silnou stránkou. I tak Dany zajel dobré kolo a odstartuje šestý. Daniela čeká penalizace, ale bude tvrdě bojovat, aby se probojoval polem.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 10. místo
Měli jsme na začátku mnoho problémů, pro mě kvalifikační srovnávání s Carlosem proto není moc férové. I když jsme měli s vozem potíže, zítra by to měl být dobrý závod.

Carlos Sainz, 12. místo
Náročný den. Bohužel to bylo s potížemi - palubovka na volantu mi nefungovala, takže jsem neměl data a zlobila i převodovka. Nebylo to lehké, ale abychom se na to podívali pozitivně, musím říci, že auto bylo lepší než včera a jsem spokojen se startovní pozicí. Můžeme zvolit strategii a myslím, že to bude dobrý závod.

Jody Egginton, šéf výkonnosti vozidla
S mechaniky a inženýry jsme pracovali na otázkách po pátku a udělali jsme pokrok. Oproti včerejšku vypadala kvalifikační rychlost lépe, oba vozy byly lépe vyvážené a předvídatelnější a jsme tudíž spokojeni. Přesto jsme věděli, že dostat se do Q3 bude vzhledem k těsným časům těžké. Q1 byla dle předpokladů, Q2 byla horší, Carlos měl potíže s elektronikou a i když to neovlivnilo výkon, rušilo to. Max měl větší štěstí a Q2 prošel bez potíží a zajel jedno kolo v Q3. Pár aut se ale zlepšilo a on skončil desátý. Nyní se soustředíme na závod a máme s Carlosem pár strategických možností. Očekáváme body, ukazovali jsme totiž slušnou závodní rychlost.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 11. místo (odstartuje 14. po penalizaci)
Auto bylo dobré. Udělali jsme správné změny pro teplé počasí, které jsme očekávali. Zajel jsem rychlé kolo, které mě mohlo dostat do Q3. Jsem spokojen se sebou i týmem. Penalizace je škoda, ale udělám maximum, abych získal body.

Marcus Ericsson, 14. místo
Bylo to slušené, hodně těsné souboje ve středu pole. Ale celkově jsem zklamaný, protože jsem nebyl spokojen s vyvážením auta. Ani má kola nebyla ideální. Nicméně máme solidní startovní pozici, ne daleko od bodů.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 15. místo
Nejprve bych rád řekl, že myslím na všechny, kterých se dotkl útok v Paříži. Já tam žil mnoho let a mám tam řadu kamarádů, proto jsem byl velmi šokován a smutný, když se to stalo. 

Kvalifikace nešla podle představ. Auto bylo v Q1 dobré, ale v Q2 to bylo náročné. Musíme se na to podívat, protože to je promeškaná příležitost.

Pastor Maldonado, 16. místo
Bylo to těžké. Čekali jsme, že budeme více konkurenceschopní, ale nebylo tomu tak. Zkoušeli jsme řadu nastavení, aby se vůz zlepšit, zvlášť zadní část. Snad budeme mít zítra lepší rychlost a bude to solidní závod.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Je to zklamání. Piloti byli ráno s autem spokojeni a zajeli časy v první desítce. Pastor nedostal z vozu rychlost, aby se dostal do Q2 a Romain zajel horší kola, když byl v Q2. 14 a 15 místo je dál, než jsme čekali, že budeme. Musíme zapracovat, ale stále můžeme získat dobrý výsledek. E23 má povzbudivou závodní rychlost a zítra očekáváme vysoké opotřebení pneumatik. Pokud se povede strategie a budeme mít čistý závod, můžeme se probojovat vpřed. Ještě není po všem.

 

McLAREN

Fernando Alonso, 20. místo
Nebyla to taková sobota, v jakou jsem doufal. Ale v Abú Zabí musím být lépe připraven a vzít si s sebou nějaký opalovací krém. Když jsme procházeli kolem pódia, tak jsme si s Jensonem pomysleli, že se jen tak znovu blízko nedostaneme, proto jsme se na něm vyfotili. Je to těžké, ale takové, jaké to je.

Jenson Button, 17. místo
Je to zrádný víkend a dosud jsem se s vozem trápil. V kvalifikaci to začalo být lepší, mnohem více jsem si jízdu užíval oproti ránu, kde jsme měli nevyváženou aerodynamiku. Nicméně vůz byl nastaven pro závod, ale stále nevím, jak budeme konkurenceschopní, protože vývoj, to je velký problém. Ale budeme se snažit, aby to bylo co nejlepší. Doufám v mokrý závod. Pokud bude pršet, otevírají se nám možnosti. Těším se na to.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Fernandův vůz zastavil v Q1, aniž by mohl zaznamenat čas. Stále vyšetřujeme anomálie pohonné jednotky, abychom zjistili, kde je problém a mohli to vyřešit. Jenson měl méně problémů a zlepšilo se vyvážení jeho vozu, ale nemohl na tom být lépe než sedmnáctý. Všichni pracují tvrdě a tohle podstupujeme každých čtrnáct dní. Tuhle bitvu můžeme nakonec vyhrát.

 

MANOR

Alexander Rossi, 18. místo
Po náročném pátku, kdy jsme se trápili s vyvážením, jsem velmi spokojen. Kluci odvedli dobrou práci a se změnami jsem se cítil pohodlně. Je to můj poslední letošní závod pro tým, takže se pokusím posunout vpřed a užiju si každé kolo.

Will Stevens, 19. místo
Letos jsem se poučil z toho, že jsem se příliš soustředil na kvalifikaci a nebral ohled na delší trať a na závod. Tento okruh je velmi náročný na zadní pneumatiky a snad se způsob, jakým jsme pracovali, zítra vyplatí.

John Booth, šéf týmu
Byla to dobrá sobota a bezproblémový trénink, což mechanikům umožnilo připravit vůz pro kvalifikaci a vyladit vyvážení. Jsem spokojen, protože z provozního pohledu krátký okruh vede k problémům s provozem. Oba piloti spolu bojovali a je to mezi nimi těsné. Těšíme se na závod, zde bývá vždy vzrušující, většinou tomu napomůže počasí.

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy