Hned první trénink na zrekonstruovaném okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez potvrdil původní odhady týmů o tom, že bychom se mohli dočkat vyšších maximálních rychlostí než v Monze: Hamilton se dlouhou rovinkou řítil 362,3 km/h.
Na druhý den v kvalifikaci jej překonal Felipe Massa, když v její první části zaznamenal 364,3 km/h, což bylo téměř o 10 km/h více než v Monze, kde letos Sergio Pérez dosáhl 354,6 km/h. V závodě tam o den později Räikkönen předvedl 358,3 km/h, zatímco minulou v neděli v Mexiku jel Maldonado až 366,4 km/h. Závodní rekord - 370,1 km/h - vytvořený Räikkönenem na Monze v roce 2005 ale odolal.
"Ne, tohle jsem nečekal. Propočty byly nižší. Jde o opravdu skvělou rychlost. Je velmi vysoká, je to něco velmi zajímavého," přiznává pro Motorsport německý architekt, který měl na starosti úpravu mexického okruhu.
Vysoké rychlosti na rovince kontrastovaly s pomalými částmi, kde Tilke navrhnul o něco prudší zatáčky, než zde byly kdysi: "Rychlosti v sektoru 2 a 3 naplnily očekávání. Chtěli jsme udělat pomalé zatáčky, aby si fanoušci mohli vychutnat akci a aby vytvářely vzrušení. Máme také některé velmi rychlé části a myslím si, že na této trati máme velmi dobrou kombinaci."
Atmosféra, ktera v Mexiku panovala, mu přinesla ještě větší zadostiučinění z práce, kterou na úpravě okruhu odvedl: "Jsem hrdý na to, že jsem členem týmu, který to umožnil. Mám slzy v očích. Je to velmi emotivní vidět celé to dílo a odezvu veřejnosti."