Prohlášení týmů po kvalifikaci v Rusku: Sainz chce zítra závodit

Nico Rosberg v Soči | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes opět na čele. Rosberg před Hamiltonem, za nimi Bottasův Williams. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci v Rusku jednotliví piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1, místo
Jsem šťastný, opravdu. Byl to náročný víkend, moc jsme toho nenajezdili. Ale v kvalifikaci to šlo dobře, našli jsme dobré vyvážení, museli jsme hádat, ale vyšlo to. Cítil jsem se pohodlně a zajel dobrá kola, jsem spokojen. Moc zatím nepřemýšlím o tom zablokování kol ve druhé zatáčce, teď si užívám zisk pole position. Snažili jsme se připravit jak nejlépe to šlo, ráno jsme si zkusili jet s plnou nádrží a máme představu, jak by to mělo zítra jít, takže to nebude jen hádání.

Lewis Hamilton, 2. místo
Všichni na tom byli kvůli nedostatku tréninků stejně. Já nezajel perfektní kolo, ale Nico ano, takže gratuluji. Zítra to bude dlouhý závod, takže snad dostanu šanci. Do druhé zatáčky je to dlouhá cesta a dnes budu studovat možnosti. Snad budu mít dobrý start. Moc jsme toho nenajezdili, takže nevím, jak jsme na tom s rychlostí oproti ostatním. Cílem je dobrý závod, takže se o to pokusíme.

Toto Wolff, výkonný šéf týmu
Nico odvedl skvělou práci, aby získal pole position. Byl celý víkend rychlý. Lewis trošku ztratil, ale věřím, že se bude zítra cítit dobře. Nebylo to lehké, ale kluci odvedl skvělou práci s pneumatikami apod. Zítra to bude dost cesta do neznáma, všichni budou sledovat hlavně pneumatiky. A startujeme z nejlepších možných pozic.

 

WILLIAMS

Valltteri Bottas, 3. místo
Tým dnes odvedl skvělou práci, zvládli jsme dobře nastavit vůz a zmaximalizovat náš výkon. Cítil jsem se v autě dobře a dostal se do rytmu a brzy začal zajíždět konkurenceschopná kola a to i přes nedostatek najetých kilometrů. Záleží však na zítřku a já z této pozice mohu těžit.

Felipe Massa, 15. místo
Ne, neměl jsem žádný problém, na vině byl provoz. Zkoušel jsem všechno. V posledním kole, když jsem se konečně připravil, byly pneumatiky hotové, takže to byla hodně frustrující kvalifikace. Měli jsme vše pro to, abychom startovali vpředu, takže je to nepříjemné startovat z takové pozice. Snad se ve strategii zítra pokusíme o všechno a dostaneme se dopředu.

Rob Smedley, ředitel výkonnosti
Valtteri ukázal, že jsme rychlejší o trochu než Ferrari, i Red Bull, s Felipem to byla škoda. Byli jsme trochu rozsynchronizováni. V prvním kole Felipe neměl zahřáté gumy, ve druhém udělal chybu, ve třetím se dostal do provozu a ve 4. kole ztratil hodně času v zatáčce č. 9. Říkal, že měl po pneumatikách. Těžko po třetím tréninku hovořit o jejich degradaci. Spoléháme na simulace a kontingenci, budeme reagovat v závodě. Očekáváme ale docela přímočarý závod v tomto ohledu.

 

FERRARI

Sebastian Vettel, 4. místo
Myslím, že jsme mohli získat o jednu pozici více. Byl jsem OK, ale mohl jsem být trochu rychlejší. Trápili jsme se s pokrokem, dosáhnout dostatečně velkého zlepšení. Rozhodli jsme se, že jedno kolo bude stačit, pneumatiky jsme zahřály, ale nevyšlo to. Snad to bude příště lepší. Doufám, že má Williams nějaké problémy, ale Robovi Smedleymu nevěřím vždycky to, co říká.

Kimi Räikkönen, 5. místo
Myslím, že mé auto se ovládalo dost dobře, pneumatiky byly zahřáté. Bylo to obtížné. Pokud jde o závodní tempo, je to trochu neznámá. Měli bychom na tom být dobře. Nikdo dlouhou vzdálenost neujel, uvidíme tedy zítra.

 

FORCE INDIA

Nico Hülkenberg, 6. místo
Před námi je jen Mercedes, Williams a Ferrari. Těším se na zítra. Předjíždění v závodě bude těžké, ale v autě se cítím celkem jistý, takže by to mělo být zajímavé. Máme dobré startovní pozice, ale v Suzuce jsme viděli, jak rychle se situace může po startu změnit. Věřím si, užívám si to v autě, což je vždy velmi pozitivní, takže chci zítra dosáhnout více.

Sergio Pérez, 7. místo
Je vždycky náročné, když chcete auto nastavit a předtím jste neměli moc času jezdit. Ale je to dobrý výsledek a věřím, že jsme získali maximum. Není to lehký okruh a není jednoduché zde zajet dobré kolo a dostat pneumatiky do správné provozní teploty, takže myslím, že s výsledkem můžeme být spokojeni. Zajel jsem nejlepší kolo na použité sadě pneumatik a to ukazuje, že superměkkým pneu trvá, než se dostanou do správného provozního okna. Stále ještě visí dost otazníků ohledně pneumatik a jejich opotřebení, což slibuje zajímavý závod. Neočekávám ale, že bude nějak vysoká. Máme dobrou šanci na konkurenceschopný závod, bude to těžké, ale jsem si jistý, že můžeme získat dost bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Bylo těžké vidět mezi našimi piloty rozdíl, Nico i Sergio zajeli velmi podobná kola. Věděli jsme, že máme potenciál dostat se zde do první desítky a náš výkon jen ukazuje, jak jsme náš vůz zlepšili. Dostat pneumatiky do provozního okna byla výzva, když vezmeme v úvahu, kolik jsme toho najezdili a piloti odvedli skvělou práci a získali z auta maximum. Nyní je důležité, abychom tyto slibné pozice v dobrý závod a body, abychom upevnili páté místo v poháru konstruktérů.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 8. místo
Byl jsem rád, že je Carlos v pořádku. Nebylo lehké najít tu správnou strategii, jeli jsme pomalejší a potom rychlá kola. Jeli jsme na dvě rychlá kola a možná to nebyla nejlepší volba, ale předem se to těžko odhaduje. Jedno kolo s méně palivem mohlo být lepší. Auto bylo konzistentní a máme dobrý základ, což je důležité. Oproti loňsku jsme se zde zlepšili. Myslím, že máme šanci se posunout vpřed, v Japonsku jsem dostal příležitost na startu, třeba se to podaří i zde. Cílem je získat více bodů než Force India. Ale uvidíme.

Pastor Maldonado, 14. místo
Hlavní je, že je Carlos v pořádku. Trať byla mokrá a dostal jsem hodiny. Není to jednoduché a je lehké tu udělat chybu. Ráno bylo auto dobré, museli jsme dost věcí otestovat, očekával jsem ale víc, abych byl upřímný. Auto bylo fajn, ale nedostali jsme dost z pneumatik. Čekal jsem, že budeme konkurenceschopní a musíme se na to podívat. Bude to těžký závod a je náročné zde předjíždět, ale uděláme maximum, abychom získali body. Jednozastávková strategie je možná a čekám, že to tak bude, protože degradace pneu není tak velká.

Alan Permane, šéf traťových operací
Z několika důvodů jsme toho příliš nenajezdili a nemáme tudíž tolik dat jako obyčejně. Je zde více neznámých než obvykle a bude těžké předvídat, jak se bude závod vyvíjet.

 

TORO ROSSO

Max Verstappen, 9. místo
Nejprve bych rád řekl, že jsem rád, že je Carlos ok a to je hlavní zpráva dne. Snad zde bude zítra. Jsem opravdu spokojen, jel jsem zde poprvé s nenatankovanou nádrží, takže jsem si musel zvyknout. Deváté místo je dobré a jsem spokojen. Je těžké pro zítřek něco předvídat, protože jsme toho příliš nenajezdili, i když naše dlouhé jízdy nebyly špatné. Musíme počkat až uvidíme.  Ale jsem si jistý, že to bude dobrý závod a zabojujeme o body.

Carlos Sainz, nezúčastnil se
Ahoj všichni! Jak můžete vidět, jsem v pořdáku, sice trošku v šoku, ale jsem připraven. Snad se zítra vzbudím v dobré kondici a pokusím se závodit - to je rozhodně to, o co se chci pokusit! Ale musíme být samozřejmě opatrní. Byl jsem stále při vědomí, jakmile se to stalo, zkusil jsem rádio komunikaci s týmem, ale neufungovala a to muselo být strašidelné. Chci všem poděkovat za podporu, je pěkné dostat všechny ty zprávy! Snad se zítra uvidíme!

Franz Tost, šéf týmu
Jsem šťastný, že je Carlos ok a už mimo nemocnici, což je nejdůležitější. Snad se dobře vyspí a projde zítra prohlídkou FIA, aby mohl závodit. Nyní musíme zjistit, co se stalo před nehodou. Carlos dokončil simulaci závodu na superměkké sadě, po výměně byla přilnavost nižší. Navíc jsme změnili nastavení brzd a volantu. A kombinace těchto věcí mohla být příčinou zablokování kol a auto se stalo neovladatelným.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 10. místo
Bylo to zajímavé, poprvé jsme jezdili s malým množstvím paliva. Vedli jsme si dobře, když jsme se dostali do Q3. Zkoušeli jsme v kvalifikaci měnit různě nastavení, ale moc to nepomohlo. Myslím, že to hlavní tady je to, že nám schází výkon. Je tady hodně zatáček na trojku, kde je důležitý vysoký přítlak, ale hodně jsme ztráceli už při nájezdu na cílovou rovinku. Zítra se o něco pokusíme.

Daniil Kvjat, 11. místo
Cítím, že jsem dnes udělal maximum. Bohužel jsme měli jen jedno rychlé kolo na poslední sadě pneumatik, takže jsme vyjeli později než jsme chtěli. Nejprve jsem cítil, jako by pneumatiky nebyly připraveny a mohl jsem se potom lehce zlepšit. Ale potom už nebyl čas, takže je to trošku zklamání. 11 místo je ok, dává nám to možnost volby pneumatik. Budu tvrdě bojovat a doufám v body, což by bylo dobré. Co se Carlose týče, nejprve to bylo děsivé, ale potom jsme viděli, že dává palec nahoru. Je silný kluk a jsem rád, že je ok.

Christian Horner, šéf týmu
Nejprve - je fajn slyšet, že je Carlos po té nehodě v pořádku. Co se kvalifikace týče, věděli jsme, že nám tento okruh nesedne. Naše pozice dokazují, kde se v poli nacházíme. Snad se v závodě posuneme vpřed.

 

SAUBER

Felipe Nasr, 12. místo
Byla to dobrá kvalifikace, hodně těsná. Ve třetím tréninku jsem nevyzkoušel super měkkou směs a musel jsem se tak rychle dostat do rytmu a pochopit jejich chování. Naštěstí jsme pro kvalifikaci udělali správné změny, pneumatiky fungovaly a můžeme být spokojeni a můžeme bojovat o body.

Marcus Ericsson, 17. místo
Kvalifikace byla trošku jako jít do neznáma. Nešlo to podle plánu. V prvních kolech se objevily žluté vlajky, když jsem se snažil o rychlé kolo. Potom jsme měli problém se senzorem na pneumatikách a nevěděli přesné teploty. To pro kvalifikaci samozřejmě není ideální. Celkov to nebylo uspokojivé a je to zklamání. Zítra musíme zabojovat.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Ani jeden trénink nebyl zajet ve stejných podmínkách a piloti tak nebyli schopni dokončit plánovaný program. Kvůli tomu nebyla kvalifikace bezproblémová a to ovlivnilo hlavně Marcuse. Felipe byl schopen se zlepšit a odstartuje dvanáctý, což je dobré pro možný zisk bodů.

 

McLAREN

Jenson Button, 13. místo
Asi nejlepší kvalifikace roku. Dostali jsme se do Q2 díky rychlosti a ne problémům ostatních. Q1 byla jasný, byl jsem jen desetinu a půl od top ten. Q2 byla chladnější a nové pneumatiky nebyly tak rychlé jako ty předchozí. Chyběla přilnavost a myslím, že hodně lidí se trápilo s teplotou pneumatik. Ale i tak je to povzbuzení před náročným závodem. Zítra se však budeme víc trápit na rovinkách, což ovlivní spotřebu. Ale i tak, je to pokrok.

Fernando Alonso, 16. místo
Není to zklamáním. Musíme se podívat, co můžeme s autem udělat zítra. Je důležité získat informace pro příští rok. Vzhledem k penalizaci bychom stejně startovali poslední. Alespoň jsme ujeli dost kilometrů.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Tento okruh je další, který nám nesedí a jsme tudíž s Jensonovým místem velmi spokojeni. Celkově to byla od Jensona i Fernanda dobrá kola a získali z auta maximum, i když bude Fernando startovat z chvostu ple kvůli penalizaci. Uvidíme, co se zítra přihodí.

 

MANOR

Will Stevens, 18. místo
Jsem s dnešním dnem spokojen. V první jízdě jsem neměl dobré kolo, ale potom se to povedlo a jsem spokojen. Pro přípravu zatím nebylo moc příležitostí, ale dnes ráno jsme si zkusili simulaci závodu a auto vypadá dobře. Přeji brzké uzdravení Carlosovi, jsem rád, že je ok.

Roberto Merhi, 19. místo
Jel jsem dobře, ale vyjel jsem mimo trať a poškodil si pneumatiky. Potom jsem na to šlápl a ve svém rychlém kole udělal chybu, která mě stála asi 0,3s. Přesto se cítím pozitivně, dnes jsme zajeli celkem dost kol. Nejdůležitější však je, že je Carlos v pořádku. Dost jsem se bál, je to kamarád a těším se, že ho uvidím v závodě, až se vrátí.

John Booth, šéf týmu
Den podle předpokladů, kdy jsme získali spoustu dat pro zítřejší závod. Mohli jsme si vyzkoušet simulaci závodu a oba piloti jsou spokojeni. Will a Roberto společně bojovali a čekáme, že to tak bude i v závodě. Byla úleva vidět Carlosův palec nahoru, vypadalo to ošklivě. Přejeme mu brzké uzdravení.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy