Dennis: "Prakticky vše, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo"

McLaren během testování v Jerezu | foto: Honda Racing F1

Předseda představenstva McLarenu Ron Dennis si nemyslí, že by omezené možnosti testování pomáhaly ušetřit týmům moc peněz. Pravidla by kvůli tomu měla být změněna.

McLaren s Hondou kvůli nemožnosti testovat v průběhu sezóny velkých pokroků nedosáhl. To navíc nevede ke snižování výdajů, pouze k jejich přesunutí jinam - do zařízení v továrně či do testů na dynamometrech.

"Myslím si, že mé frustrace z pravidel plynou z toho, že prakticky všechno, co mělo vést ke snížení nákladů, je zvýšilo. To je dáno hlavně tím, že náklady na životnost jsou nekonečným vyhodnocováním na dynamometrech a ve zkušebních komorách," vysvětluje Dennis.

"Rád jezdím testovat. Přál bych si svobodu pro aerodynamické tunely. Přál bych si svobodu v CFD, protože když nejste konkurenceschopní, musíte vyvinout svůj vlastní způsob, jak se z toho dostat. Momentálně jsou pravidla v této oblasti extrémně omezující," pokračuje šéf McLarenu.

Fernando Alonso s McLarenem při testech v Barceloně | foto: Pirelli

Na příliš restriktivní pravidla si před časem postěžoval také jeho pilot Fernando Alonso. Pokud tým nepostaví rychlé auto, během roku ho už nemá možnost zlepšit.

"Nejde o množství informací, které získáváme, ale o to, že během sezóny máme svázané ruce. Když si poprvé vyzkoušíme auto v Barceloně nebo v Jerezu, jde o hozenou minci. Pokud je konkurenceschopné, budete mít dobrou sezónu. Když ne, čeká vás špatná sezóna," popisuje Španěl.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy