Jak už bylo řečeno, pravidlo o používání starších motorů bylo zpřísněno, ale při pondělním zasedání Stategické skupiny došlo k revidování tohoto předpisu, takže je možné používat opět různé specifikace.
Šéfka týmu Sauber Moniša Kaltenbornová, která nemá na jednání Strategické skupiny přístup, označila toto rozhodnutí jako riskantní narušení konkurence mezi týmy. Použila dokonce termínu, že se tímto krokem vytvoří "šampionát dvou úrovní".
"Nemyslím, že by taková situace měla být povolena. Snažíme se o vyrovnané mistrovství a ne aby bylo rozděleno na vozy A a B. Mistrovství tak může být znehodnoceno, bude to jakýsi šampionát v šampionátu," dokládá svá slova Kaltenbornová.
Je pochopitelné, a přiznává to i šéfa Sauberu, že některé týmy budou muset zavést jistá opatření, aby vůbec mohly dále v F1 působit. Podle jejího názoru však může zmíněná úprava pravidel pro používání starších motorů vyvolat precedens pro další změny. "Je jasné, že pokud tým chce v F1 zůstat, bude muset jít touto cestou. Nikdo nechce říci »Já to tu balím«, takovou možnost si nepřipouští. Domnívám se, že bychom nyní neměli vytvořit precedens pro následné události."
Když byly zaváděny současné V6 motory, jejichž cena se pohybuje v oblasti 15 - 20 milionů liber za sezónu, argumentovalo se tím, že osmiválce byly podstatně levnější (kolem 7 milionů £). I tato okolnost se při pondělní debatě o snižování nákladů připomínala. "Jednání se nemůžeme zúčastnit, takže nevím, co bylo přesně projednáno. Ale zprávy mluví o určitém druhu konsensu, jenž se týká nákladů na motory. To by byla dobrá cesta. Něco, co jsme říkali už dlouho. Je povzbudivé vědět, že jednání probíhají, teď jde o to, jakým směrem se budou vyvíjet," dodává Moniša.
Připomeňme, že "šampionát v šampionátu", o němž Kaltenbornová mluví, jsme už v F1 zažili - v sezóně 1987 byly kvůli obrovskému rozdílu mezi přeplňovanými a atmosférickými motory zavedeny zvláštní kategorie pro jezdce, kteří neměli ve svých vozech turbo. Ti měli své vlastní klání, nazvané Trofej Jima Clarka, týmy pak soupeřily o Pohár Colina Chapmana.