Pirelli požaduje, aby po skončení sezóny 29. listopadu v Abu Dhabí došlo ke speciálnímu testu pneumatik označených ultra-soft, tedy ještě měkčích super-měkkých plášťů. K tomu je však nutný jednomyslný souhlas všech deseti týmů tvořících startovní pole formule 1.
Zatímco například McLaren deklaroval porozumění pro zájmy Pirelli, jejichž snahou je získání co největšího množství dat z vozů na trati, zvláště menší stáje argumentují dalším navýšením nákladů. Některé týmy dokonce uvedly, že už mají pro své zaměstnance rezervovány zpáteční lety.
Je tu ještě jedna okolnost - vyskytly se požadavky, aby italský dodavatel pneumatik dodal pro první volný trénink v Singapuru a/nebo Abu Dhabí právě tyto superměkké pneu. Ostatně samotné stáje tvrdí, že typ ultra-soft je vytvořen na bázi super-soft používaných v roce 2014, takže s ním jsou v podstatě seznámeny.
Pravidla by takové využití umožňovala, ale Pirelli nepovažuje oficiální trénink za nejvhodnější způsob, jak tyto pnematiky otestovat, protože týmy v něm budou sledovat zcela jiné priority.