Technický ředitel McLarenu Tim Goss připomíná, že na okruhu Marina Bay číhá "nepředvídatelný malý technický problém", který však může mít nedozírné následky. Jedná se o záležitost, která se vyskytuje pouze v Singapuru a pokud tým nepřijme správná opatření, může dojít k fatálnímu poškození vozu.
"Tahle záležitost se opravdu vyskytuje jen na Marina Bay Street Circuit. V úseku Anderson Bridge přejíždějí vozy nějaké zařízení pod povrchem - pátrali jsme, co tam je, ale nikdy jsme to nezjistili. Každopádně to působí rušení elektrických zařízení na voze. Čidla začnou zaznamenávat zmatené údaje, zařízení řídící polohu škrtící klapky a spojky pracuje nepravidelně a pilot nad nimi ztrácí kontrolu.
Trvá to jen kratičce, ale je znepokující, že pokud tato situace nastane, může rušení způsobit mikrovýpadek elektrické energie, což může nečekaně změnit převodový stupeň, narušit jemné nastavení plynu, spojky a převodového ústrojí. Když to všechno sečteme, ve finále se převodovka může zablokovat. Když jsme byli v Singapuru poprvé, dost nás to překvapilo, protože s podobným případem jsme se nikde nesetkali. Je proto nutné provést důkladná protiopatření, jako elektrické stínění vozu a pár dalších softwarových změn," vysvětluje Goss.
Přesto si není jist, zda veškeré kroky budou účinné, protože se ani po letech nepřišlo na původ těchto problémů, které se navíc neprojevují pravidelně při průjezdu zmíněným úsekem. Ostatní týmy si na nic podobného nestěžují, tedy alespoň ve veřejných předzávodních prohlášeních, ale to neznamená, že je podobné potíže nesužují. Ani pořadatelé nikdy na problematické místo neupozorňovali.