U nového motoru, na který Mercedes vyčerpal všech svých 7 žetonů, se ve třetím tréninku objevil problém, který vznikl kvůli úniku chladicí kapaliny a následné kontaminaci motoru. V Brixworthu nyní prošetřují, zda jej budou moci letos ještě použít. Pokud ne, musel by Rosberg nasadit za dva týdny v Singapuru svou letošní čtvrtou pohonnou jednotku.
"Ještě nevíme, zda byl definitivně poškozen. Nešlo o specifickou chybu motoru. Šlo o únik z chladicího systému, který vedl k jeho selhání," upřesňuje sportovní ředitel Toto Wolff.
"Jasně jsme viděli, že Ferrari dosáhlo s motorem pokroku a byli nám blíže, ale jak už jsme dříve řekli, náš motor představuje nový směr vývoje. Nejde čistě o výkonnostní faktor, jsou za tím další věci. Jde o odlišný směr. Když jsme se ho vydali prozkoumat, očekávali jsme vyšší výkonnost ve středně- až dlouhodobém horizontu. Nejde tedy o krátkodobé zisky. V této poslední fázi nepředstavuje velký pokrok," objasňuje šéf Mercedesu.
Wolff je přesvědčen o tom, že odvážná strategie vývoje a nasazení nového motoru je klíčová pro pokrok, který chtějí v roce 2016 dosáhnout. "Přivezli jsme tem motor čtvrté fáze, protože chceme pochopit, zda je směr vývoje správný. Šlo o trochu riskantní rozhodnutí."
"Viděli jsme, co se stalo Nicovi, což bylo výsledkem toho motoru. Při testech spolehlivosti jsme se dostali v ujeté vzdálenosti daleko, stále ale nebyly dokončeny. Když se tedy ohlédneme zpět, přišli jsme o auto a Nico o cenné body. Tohle je ale velmi soutěživý šampionát. Příští rok tomu bude stejně. Čím dříve pochopíme, kterým směrem se ubírat, tím lépe," dodává sportovní ředitel Mercedesu.