Rosberg a Vettel nebyli jediní, kdo měli v Belgii problémy s pneumatikami

Stále více otazníků se rojí kolem Pirelli a belgické Grand Prix | foto: Pirelli

Snaha dopracovat se kloudného výsledku ohledně potíží s pneumatikami na trati ve Spa přináší stále nové informace, ovšem konkrétní objasnění situace zatím stále chybí. Nicméně se ukazuje, že problémů bylo víc, než se původně myslelo.

O defektech pneumatik Rosberga v pátečním tréninku a Vettela v předposledním kole Grand Prix Belgie se napsalo už hodně. Nyní se objevují další okolnosti, které mohou vyšetřování posunout vpřed, nebo ho také ještě více zkomplikovat. 

V případě Nico Rosberga byly provedeny důkladné kontroly přímo ze strany jeho týmu, ale žádný úlomek nebo část vozu nebyly nalezeny. Mercedes provedl detailní prověrku podvozku, zda nemohlo dojít k jeho poškození, které by následně zničilo pneumatiku, ale podobná eventualita byla vyloučena. 

Nyní vyšla najevo skutečnost, že Rosberg a Vettel nebyli jedinými piloty, kteří měli s pneumatikami potíže. Určitý stupeň poškození byl zjištěn i v několika dalších případech, a to po skončení pátečních tréninkových jízd, když po nehodě pilota Mercedesu provedli technici Pirelli důkladnou kontrolu. Bylo uvedeno, že šlo o podobný druh narušení plášťů jako u Rosberga, pochopitelně v mnohem menším rozsahu. Zmíněné problémy se vyskytovaly především na zadních pneumatikách. Zástupci Pirelli ovšem zatím neuvedli, o jaké konkrétní piloty nebo vozy se jednalo.

Paul Hembery má v těchto dnes asi dost těžkou hlavu. | foto: Pirelli

I v tomto případě Pirelli údajně netušilo, co je příčinou, každopádně firma zásobující pole F1 požádala FIA o dodatečné opatření týkající se důkladného vyčištění dráhy před samotným závodem. Důvodem byly obavy z možného výskytu cizích předmětů na trati.

Padla také teorie, že pneumatiky ve Spa-Francorchams více trpěly z důvodu "brutálních" přejezdů obrubníků, zejména v úseku na vrcholu Eau Rouge zvaném Radillon. Při detailních záběrech bylo vidět, že piloti volí často velice argesivní průjezd, což se na kvalitě pneumatik mohlo podepsat. Šéf Pirelli Paul Hembery rovněž odpověděl na otázku, zda vidí mezi oběma incidenty souvislost: "Ne. Když se podíváte na záběry, u Vettela byla kostra neporušená, takže muselo jít o opotřebení. V pátek v případě Rosberga to vypadá na externí poškození."

Existuje ale i další možné vysvětlení, Spa-Francorchamps je takzvaný přírodní okruh, na nějž se může dostat i cizí těleso z okolí. Pamětníci vzpomínají, jak třeba na Nürburgringu, Spa, Zandvoortu a dalších okruzích měli piloti problémy s různými předměty, které se na dráhu dostávaly, ať to byly kamínky či produkty lidské přítomnosti (nejčastěji korunkové uzávěry lahví). Předpokládejme, že i tuto skutečnost vzali u Pirelli v úvahu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy